|

ترفند های خوشمزه تر شدن کتلت؛ کتلتا عین چسب چسبیدن به تابه و جدا نمیشن؟ راهکارش اینجاس

درست کردن کتلت سخت نیست اما مثل هر غذای دیگه یه سری نکته داره که اگه رعایت کنید خیلی خوشمزه تر میشه.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- کتلت جزء غذا های خوشمزه و پرطرفداره که هم میتونید به شکل ساندویچ درستش کنید اما با برنج میل کنید. برای درست کردنش به سیب زمینی، گوشت چرخ شده، تخم مرغ، پیاز و یه سری ادویه و چاشنی نیاز دارید. درست کردنش سخت نیست اما کمی زمان بره. با اینکه سخت نیست اما مثل هر غذای دیگه برای اینکه خوشمزه تر بشه باید نکاتی رو رعایت کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این نکات رو بهتون بگیم.

بیشتر کتلت رو با سیب زمینی و گوشت چرخ شده درست می کنند اما کتلت مرغ، بادمجان، سویا و لپه هم طرفدارای خاص خودشو داره.

کتلت

آب سیب زمینی و پیاز رو بگیرید

برای درست کردن کتلت بعضیا سیب زمینی رو کامل می پزن بعضیا نیم پزش می کنند بعضیا هم خام می ریزند. اگر سیب زمینی خام استفاده می کنید بعد از رنده کردن خوب با دست فشار بدید تا آبش خارج بشه اگر این کار رو نکنید موقع سرخ کردن کتلت ها به سختی از تابه جدا میشن و اصطلاحا وا میرن. آب پیاز رو هم بگیرید اما فشارش ندید. بعضیا بعد از رنده کردن پیاز با دست فشار میدن و آبشو کامل می گیرن اینجوری بوی زهم گوشت خوب گرفته نمیشه پس بعد از رنده کردن پیاز اونو چند دقیقه بذارید کنار آبی که ازش جدا میشه و دور بریزید. 

مایه کتلت رو حتما استراحت بدید

یکی از مهم ترین راز های خوشمزه تر شدن کتلت اینِ که 1 تا 2 ساعت قبل از سرخ شدن حتما داخل یخچال بهش استراحت بدید. برای این منظور روی ظرف سلفون بکشید و بذارید داخل یخچال تا کاملاً منسجم و مزه دار بشه. موقع استراحت دادن مایه کتلت، روی مواد را حتما بپوشانید تا سیب زمینی ها اکسید نشوند و رنگ آن ها تغییر نکند.

ezgif.com-webp-to-jpg (1)

نحوه سرخ کردن کتلت

برای سرخ کردن کتلت ها داخل تابه روغن بریزید منتظر بمونید تا کاملاً داغ بشه، بعد از اینکه داغ شد و چند تا از کتلت‌ها رو داخل تابه گذاشتید حرارت رو کم کنید تا کتلت‌ها مغز پخت بشن. حدودا 40 تا ۴۵ دقیقه زمان برای سرخ شدن هر طرف لازمِ. بهترِ ضخامت کتلت ها کم باشه تا مغزش کاملا بپزه. در هنگام پخت، حرارت رو زیاد نکنید چون با این کار، روی کتلت سرخ میشه ولی مغزش خام خواهد ماند.

وقتی کتلت هایی که سرخ شدند رو از تابه خارج کردید جاش کتلت جدید قرار ندید، چون دمای کتلت جدید با کتلت هایی که در حال سرخ شدن هستند متفاوتِ و اینجوری کتلت جدید تمام روغن داخل تابه رو جذب میکنه بنابراین بذارید تمام کتلت های داخل تاب سرخ بشه بعد هم زمان کتلت های جدید رو قرار بدید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

کتلت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی