|

آشپزخونه قلب تپنده خونست باید خوشگل باشه/ با کابینت مدل رومی کلاسیک زندگیتو لاکچری کن

کابینت تو آشپزخونه خیلی مهمه و در اینجا میخوایم با کابینت مدل رومی آشنا بشیم که زیبایی بی وصفی داره همراه با جذابیتی که تنها اشرافیان دارند!

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- آشپزخونه به مانند قالب خونه میمونه و کابینت ها هم نگینی درخشان در این فضا هستند که دیزاین و رنگی که دارن باید با دیگر فضاهای خونه تناسبی مناسبی داشته باشند. البته این صحبت بدین منظور نیست که باید حتما تو یه طیف رنگی باشن و کپی برابر اصل رنگ رو بزنید، بلکه یه همخوانی جذاب که این همخوانی میتونه حتی استفاده از دو رنگ متضاد باشه در حالی که به هم میان. چهره آشپزخونه با کابینتشه که میتونه منحصر به فرد بشه و چهره ای متفاوت به این فضا ببخشه.

کابینت ها انواع مختلفی دارند که بنا بر سلیقه و ابعاد فضا و میزان بودجه ای که شما در نظر دارید انتخاب میشن. یکی از مدل کابینت هایی که خیلی جذابن و مورد پسند بسیاری هستند، کابینت های رومی می باشند که در سبک کلاسیک محسوب میشن که نمایی شیک و اشرافی به آشپزخونه خواهند داد. اگر به یا سبک کابینت علاقمند هستید پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

مدل ظاهری کابینت رومی چه شکلیه؟

کابینت رومی همونطور که اسمش هم مشخمصه، اشاره ای به تزئینات و جلوه‌ های بصری روم باستان داره و میتونه حال و هوایی سنتی، کلاسیک و ایتالیایی در آشپزخونه شما ایجاد کنه که خب هرچی هم فضا بزرگ تر باشه بیشتر قابل ارائه هستش و خودنمای داره.

کابینت کلاسیک رومی

متریال کابینت رومی کلاسیک از چیه که انقدر جذابه؟

کابینت مدل رومی اغلب از جنس چوب ساخته میشه و در واقع میشه گفت چوب متداول ترین متریالی هستش که برای ساخت کابینت رومی استفاده میشه. این سبک حالا یا به وسیله‌ دستگاه و یا هنر دست، اشکال و طرح هایی که در برای کابینت سبک رومی زیاد استفاده میشه رو بر روی چوب ایجاد میکنن و بعد هم در نهاتی کابینت ها رو رنگ می کنند.

همونطور که میدونید چوب تو خیلی از لوازم استفاده میشه و متریالی بسیار با ارزش و گران قیمت هستش که ممکنه متناسب با بودجه‌ عموم خونواده ها نباشه. ممبران، ممبران نیز دیگر متریالی می باشد که برای ساخت کابینت های رومی بکار میره و مورد توجه واقع میشه، اما نه به میزان چوب.

کابینت-کلاسیک-رومی

رنگ هایی که کابینت رومی رو خواستنی تر می کنند

بیشترین رنگی که برای کابینت رومی استفاده میشه رنگ سفید هستش. به طور کلی میشه گفت سفید برای کابینت‌ های کلاسیک، خیلی کاربرد داره و در کابینت های رومی هم بیشتر تر دیده میشه.اگر کابینت های رومی کلاسیک شما از چوب سفارش داده و ساخته میشه، میتونید به همون رنگ طبیعی خودش نگه دارید و رنگ مصنوعی سفید رو نزنید.

باقی رنگ‌ ها مثل قهوه‌ ای، مشکی، طوسی، کرم و دیگر رنگ ها هم ممکنه برای رنگ آمیزی کابینت های رومی استفاده بشن، اما در اکثر اوقات کابینت رومی رو به رنگ‌ های سرد، مخصوصا سفید سفارش میدن تا دقیقا هماهنگ با دکور معمول در ایتالیای قدیم باشه.

کابینت-کلاسیک-رومی

کابینت رومی تو چه متراژی قابل اجراست؟

به طور کلی اگه بخوایم بگیم، استفاده از سبک کابینت های رومی برای خونه هایی که آشپزخونه متراژ پایین دارند اجرا نمیشه، چرا که اونها در فضای کوچیک نمیتونن شکوه و جلال خودشون روبه مرحله‌ ظهور برسونن. اگر کابینت رومی رو برای آشپزخونه خونتون پسندیدین و با محدودیت سایز مواجه نیستین و میتونید ازین سبک زیبا و فوق العاده در آشپزخونه های نه چندان کوچیک،‌ متوسط و بزرگ استفاده کنید، بدونید که نمایی لوکس به شما تحویل خواهد داد.

اما نکته ای که در انتخاب کابینت های سبک رومی وجود داره این که اگه فضای شما کوچیکه، باید از رنگ های روشن استفاده نمایید تا بیشتر از چیزی که .وجود داره فضا رو کوچیک نشون نده.

جزیره تو کابینت رومی خوبه؟

اگه مساحت آشپزخونه شما اونقدری هست که بتونید از یک جزیره کلاسیک با ستون‌های اشرافی و جذاب استفاده کنید، خیلی خوب میشه. جزیره آشپزخونه رو میتونین همرنگ با بقیه کابینت‌ های آشپزخونه انتخاب کنید و یا اگه اینچری دلتون نمیخواد، رنگی که مکمل سایر بخش های آشپزخونه باشه انتخاب کنید.

کابینت-کلاسیک-رومی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی