|

به نظر من آبچکان باید هم خوشگل باشه هم کاربردی/ با این سبکا قیافه آشپزخونتو رو مد کن

اگر شما هم برای خرید آبچکان موندید کدوم مدل برای آشپزخونه شما مناسب تره، پس بهتره قبلش با انواع اونها آشنا بشید و بعد برید سراغ خرید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- چیدمان و دکوراسیون حساسیت و ناز کردنای خاص خودش رو داره. شاید بگین بابا وسلیه وسیلست دیگه، ناز کردنش کجا بود که خب باید بگیم خانوم خونه سخت در اشتباهید، چرا که اتفاقا با خرید اشتباه حتی یک وسیله تو خونتون، هم به زیبایی فضا لطمه زدین و هم اینکه شاید کاربرد خوبی که باید میداشت و رو بهتون تحویل نده! لوازم خونه به چند دسته ضروری و نیمه ضروری و غیر ضروری تقسیم میشن که خب در این مطلب ما قراره بریم تو آشپزخونه!

میدونید که آشپزخونه قلب تپنده خونست و لوازم توش خیلی مهمه. یکی از ضروری ترین لوازم تو این بخش از خونه آبچکان کابینت هستش که خب میشه گفت بود و نبودش خیلی مهمه و به مانند مثلا فلان تابلوی نقاشی روی دیوار نیست که کارایی خاصی جز زیبای نداشته باشه، بلکه اتفاقا خیلی هم مهمه و یه جورایی عصای دست خانوم خونست. اما خب استفاده از این آیتم تو خونه های امروزی کمی تق و لق شده، چرا که خیلیا دیگه ظرفشویی دارن و کمتر سر به سینک میزنن. اما فراموش نکنید که شما برای شستن یکسری ظروف مثل قابلمه ها باز دست به دامن سینک خواهید شد و در نهایت این آبچکان هستش که به داد شما خواهد رسید. در ادامه با انواع آبچکان و کاربراشون آشنا خواهیم شد.

انواع آبچکان لوکس

انواع آبچکان ظرفشویی

قدیم ندیما از سبد های پلاستیکی بغل سینک استفاده میشد، اما خب بعد تر هم به جهت خوشگل تر شدن فضا و هم اینکه استحکام بره بالاتر، اومدن و آبچکان های رومیزی و آویز و داخل کابینت رو ساختن و روانه بازار نمودن که البته خوب کاری هم کردن!! چرا که این روزا نسل جدید آبچکان، با اشغال فضای کمتر و در عین حال دارا بودن جای ظروف بیشتر، با اسم آبچکان کنار پنجره تولید شده و ظاهری دارن جذاب طوری که هر سلیقه ای رو جذب خود می کنند.

انواع آبچکان لوکس

خب آبچکان های پلاستیکی که کنار ظرفشویی گذاشته میشدن بعد از مدتی کدر و رنگ و رو رفته میشدن، به همین دلیل این روزها با توجه به اینکه دیگه کابینت ها مدرن شدن، خب آبچکان ها هم رفتن داخل کابینت ها و جذابیتی رو مد پیدا کردن. اینجوری تازه خوشگلترم شدن!

آبچکان یه طبقه خوبه یا دو طبقه؟ ببین کدوم به کارت میاد

معمولا تو آبچکان های یه طبقه استند های مختلفی به جهت جای گیری ظروف مختلف مثل لیوان و بشقاب وجود داره.اما خب یکسری از خونواده هستند که تعدادشون زیاده و این میزان فضا براشون کمخه که خب در این شرایط میتونید از مدل های دو طبقه استفاده کنید که جای بیشتری دارند. البته نکته مهم اینجاست که ارتفاع کابینت شما فضای کافی برای این آیتم رو داشته باشه. 

انواع آبچکان لوکس

آبچکان کابینتی باید چه خصوصیاتی داشته باشه؟

- به هنگام خرید آبچکان حتما دقت داشته باشید که جنسش چیه چرا که سبک آبچکان های مخصوص کابینت ام دی اف با فلزی فرق داره!

- یکی دیگه از مهمترین نکاتی که باید به هنگام خرید آبچکان دقت کنید اینه که سایز کابینت شما چقدره؟ باید طول آبچکان به اندازه ای باشه که مثلا بزرگتر از سینک نباشه و به هنگام چکیدن آب روی کابینت اطراف نریزه! 

- دیگه اینکه اولویت خرید آبچکان رو به اون های بدید که نصب راحت تری دارند، چرا که هم نصبشون راحت تره و هم اینکه اگر خراب شد، تعویضشون اونقدرا سخت نمیشه!

اما آبچکان رومیزی چه خوبه! هم خوشگلن هم راحت، ولی جاگیر

خب شاید شما خونه و آشپزخونتون به گونه ای باشه که نتونید از آبچکان کابینتی استفاده کنید که خب در چنین شرایطی باید برید سراغ رومیزی ها. این مدل آبچکان روی کابینت رو اشغال میکنند اما خب با توجه به اینکه مدل های زیبا و از طرفی هم کاربردی یک تا سه طبقه روانه بازار شده خب تونسته مشکل خیلی از خانمای خونه رو حل کنه. 

انواع آبچکان لوکس

آبچکان دیواری، واسه آشپزخونه های فسقلی

خب تو خونه های خیلی کوچیک افراد مجبورن تا از همه قسمتای خونه به خوبی استفاده کنند و در اینجا با توجه به اینکه خب فضای بین کابینت خالی هستن، میتونن از آبچکان های دیواری استفاده کنند. گرچه فضای ظرف این آبچکان ها کمتره، اما خب به نظر من بهتر از سبد گذاشتنه که! این سبک آبچکان بین یک تا سه طبقه می باشند و با توجه به نیاز و فضای شما انتخاب میشن.

اما دقت کنید و فراموش نکنید که حتما از محکم بودن محل اتصال اونها به دیوار مطمئن شوید تا یهو ریزش نکنه!

انواع آبچکان لوکس

آبچکان نسل جدید بالای ظرفشویی

خب اگر سینک شما کنار پنجره هستش و امکان گذاشتن آبچکان کابینتی نیست و از طرفی هم دوست ندارید که رو سینک باشه و از رسوب کردن بیزارید، خب میشه که برید سراغ نسل جدید و آبچکان و از مدل های بالای سینک استفاده نمایید. 

پایه های این نوع آبچکان اطراف سینک ایستاده و در عین حال که جای کمی رو اشغال می کنند، استند های جا دار و مختلفی دارند که به جهت خشک کردن ظروف میتونن خیلی هم عالی کمک کنند و در واقع آب ظروف به داخل سینک چکیده میشه.

انواع آبچکان لوکس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی