|

همه چیز درباره کاشت مو؛ از عوارض تا معایب

ریزش مو عارضه ای است که برخی از ما به آن دچار هستیم؛ در بعضی افراد ریزش مو آنقد زیاد می شود که که فرد دچار طاسی می شود.

لینک کوتاه کپی شد

ریزش مو عارضه ای است که برخی از ما به آن دچار هستیم؛ در بعضی افراد ریزش مو آنقد زیاد می شود که که فرد یا دچار طاسی می شود و یا دچارکم پشتی شدید مو. در برخی افراد ریزش و طاسی مو ارثی است. اما راه حل آن چیست؟ آیا درمانی قطعی برای ریزش مو و طاسی داریم؟ آیا کاشت مو اثری دائم دارد؟ چه نکاتی را باید در کاشت مو در نظر بگیریم؟ برای پاسخ به این سوالات و سوالات دیگر مربوط به کاشت مو با ما در ادامه متن همراه باشید.

علت های اصلی ریزش مو

1. بیماری های روحی روانی و استرس.

2. اختلالات هورمونی ومشکلات تیروییدی

3. رژیم های سخت، مضر و کاهش وزن های ناگهانی.

4. جراحی گوناگون، بیهوشی و استفاده مداوم از دارو. 

5. شرایط فیزیکی و نگهداری های نامناسب (محکم بستن موها، شانه کردن مداوم با برس های نامناسب ، تکرر بیش از حد در شامپو کردن و رعایت نکردن اصول آن، استحمام با دمای نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی یا همان رنگ کننده و حالت دهنده ها، استفاده از وسیله های برقی مو مانند: سشوار، اتو مو و ... ).

بیشتر بخوانید:چرا استرس داریم و چگونه می توانیم آن را درمان کنیم؟

نحوه انجام عمل کاشت و یا پیوند مو

در جدیدترین روش کاشت مو طبیعی جهت جایگزین کردن موهای از دست رفته از فولیکول موهای موجود در نواحی مقاوم به ریزش یعنی پشت و دور سر موسوم به بانک مو استفاده می شود. بنابراین فولیکول یا پیاز موی پیوند شده نه تنها یک موی کاملا طبیعی است بلکه تقریبا تا پایان عمر باقی مانده و نسبت به ریزش مقاوم می باشد که این مزیت تنها در روش کاشت مو امکان پذیر می باشد.

در روش کاشت مو با توجه به اینکه فولیکول موهای برداشت شده در هر ناحیه از پوست بدن قابل رشد می باشند لذا می توان به راحتی عمل کاشت مو را در نواحی مختلف بدن از جمله سر ، ابرو ، ریش وسبیل ،مژه و یا حتی در نواحی جوشگاه یا اسکار ناشی از زخم ها و یا سوختگی ها نیز با موفقیت انجام داد و خوشبختانه موهای جدید نیاز به مراقبت دارویی و غیر دارویی خاصی نداشته و مادام العمر رشد خواهند کرد.

این موها را مانند موهای دیگر می توان شست و حالت داد و کوتاه کرد و بعد از کاشت مو هیچ محدودیتی از نظر اعمالی که می توانید روی مو انجام دهید وجود ندارد.

همه-آن-چیزی-که-درباره-کاشت-مو-48443

سن مناسب برای کاشت مو

معمولا آقایان ۱۸ تا ۲۵ ساله بجز موارد خاص با نظر پزشک کاندید مناسبی برای کاشت مو نمی باشند. زیرا با بررسی میزان ریزش موی فعلی آنها پیش بینی گسترش یافتن طاسی در آینده امکان پذیر نمی باشد. اگر در یک فرد جوان با موی کم پشت ناحیه پیشانی با یک جلسه پیوند مو – بنا به درخواست خود فرد – یک خط رویش موی جدید که پرتر و پایین تر از خط طبیعی است ، ایجاد شود این عمل بسیار فرد را راضی می کند ، ولی این رضایت موقتی خواهد بود.

دلیل این امر این است که در آینده با پیشرفت طبیعی ریزش مو در پشت این خط جدید میزان طاسی او تا حدی گسترش یافته که موهای باقی مانده در پشت سر به حدی نیست که بتواند پوشش قابل قبولی را تا خط رویش جدید او ایجاد کند. این افراد بهتر است از داروهای ضد ریزش مو، PRP و مزوتراپی استفاده نموده و در سال های بعدی مراجعه نمایند. لازم به ذکر است در مورد پیوند موی خانم ها مسئله سن مطرح نیست.

عوارض بعد از عمل و ریسک کاشت مو

معمولا کاشت مو به روش SUT یک روش تضمین شده و درصد موفقیت آن نزدیک به صد در صد است و بر خلاف روش های قدیمی که برخی از آنها را نام بردیم، به هیچ وجه ریسک نیست و خوشبختانه عوارض خاصی هم ندارد و داوطلبانی که از این روش برای برگرداندن موهای از دست رفته آنها استفاده شده، همگی راضی بوده اند و به راحتی پس از انجام آن فردای روزه کاشت موهای خود به محل کار خود برگشته اند.

اما اگر قصد استفاده از روش های دیگر کاشت مو مانند FUT و FIT و... را دارید لازم است از تمام عوارض و ریسک های پس از جراحی آگاه باشید. برخی از عوارض کاشت مو موقتی هستند مانند: تورم ، سردرد ، سوزش و ... برخی نیز ممکن است بصورت دائمی باشند مانند بجا ماندن خط باریک اسکار در روش کاشت مو FUT. بهرحال آگاهی از تمام جوانب و مشورت با متخصصان کلینیک می تواند آگاهی شما را تا حد زیادی بالا ببرد و در تصمیم گیری کمکتان نماید.

قیمت-کاشت-مو-به-روش-اف-یو-تی-820x330-1

درصد موفقیت عمل کاشت مو چقدر است؟

چیزی در حدود بیش از  98% ، گرفت های کاشته شده به خوبی رشد کرده و جایگزین موهای از دست رفته و ریخته شده اند. بطوری که مدتی پس از پیوند مو، به راحتی بدون هیچ اثری، این تارهای مو بطور طبیعی رشد کرده و ماندگار تا آخر عمر می باشند و افراد احساس بسیار خوبی از این مسئله دارند. آگاهی از درصد موفقیت عمل کاشت مو می تواند از استرس شما کاسته و تصمیم گیری را برایتان راحت تر نماید.

آیا کاشت مو در زمان شیوع ویروس کرونا تصمیم درستی است؟

انجام کاشت مو در زمان همه گیری ویروس کرونا در مرحله اول بستگی به اجازه فعالیت کلینیک های زیبایی در این دوران دارد. درصورت اجازه فعالیت لازم است پروتکل های بهداشتی بسیار سختگیرانه ای رعایت شود تا ریسک انتقال ویروس کرونا در زمان کاشت مو به حداقل برسد. اگر برای کاشت مو در این دوران به مراکز نامعتبر مراجعه شود قطعا سلامتی شما و اطرافیان به خطر خواهد افتاد.

همه-آن-چیزی-که-درباره-کاشت-مو-64808

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی