|

ارزش سهام عدالت دود شد!

ارزش سهام عدالت امروز پنج شنبه 9 بهمن

ارزش سهام عدالت امروز پنج شنبه 9 بهمن 99 چقدراد است و آیا امیدی به بازگشت سهام عدالت هست؟

لینک کوتاه کپی شد

در پایان معاملات این هفته بازار سهام ارزش سهام عدالت تغییر چندانی نکرد و در کانال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی ماند.

در حالی که سهام عدالت در آستانه آزادسازی ۳۰ درصد سوم قرار دارد هنوز هیچ اقدامی برای از سرگیری فروش این سبد در بازار سهام انجام نشده است و سهامداران به دلیل ریزش‌های اخیر بازار سهام نگران افت بیشتر دارایی خود در بورس هستند.

سهام-عدالت-8-بهمن

سهام عدالت با در نظر گرفتن افزایش سرمایه نمادهایی چون فملی، شتران و … محاسبه می‌شود اما این افزایش سرمایه‌ها هنوز اعمال نشده است و اگر این افزایش سرمایه‌ها اعمال نشود ارزش سهام عدالت کمتر از ۹ میلیون تومان خواهد بود.

ارزش سهام عدالت تا پایان سال چقدر می شود؟

برخی از کارشناسان امیدی به رشد زیاد بازار سرمایه تا پایان سال ندارند و احتمالا ارزش سهام عدالت نیز در همین محدوده نوسان خواهد داشت.

چرا بازارگردان‌ها از بازار حمایت نمی‌کنند؟

در جریان دو روز آخر معاملات بازار سهام، ناظر بازار پیامی مبنی بر اینکه بازارگردان‌ها الزامی در انجام وظایف خود ندارند منتشر کرد، اما چرا بازارگردان‌ها صف‌های خرید و فروش را جمع نکردند.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با بازارگردان‌ها گفت: چالش‌های اصلی بازارگردان‌ها عرضه و تقاضا است و بازارگردان موظف است زمانی که برای سهمی صف خرید تشکیل می‌شود جلوی صف خرید را بگیرد و زمانی که سهم صف فروش است سهم بخرد و نقدشوندگی سهم‌ها را بالا ببرد.

این کارشناس گفت: اتفاقی که در بحث عرضه افتاد این است که سهم‌ها ریزش زیادی داشتند و زمانی که صف خرید می‌شود بازارگردان نباید در این نمادها عرضه کند زیرا سهمی که صلاح زیادی داشته و ارزندگی زیادی دارد نیازی به عرضه بازارگردان ندارد اما زمانی که سهمی رشد کرده و اصلا عرضه ندارد بازارگردان باید وارد عمل شود.

این کارشناس در رابطه با حمایت از بازارگردان‌ها گفت: برخی از شرکت‌ها منابع کافی برای کار بازارگردانی در اختیار بازارگردان نمی‌گذارند و به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی