|

بارسلونا سال را با برد تمام می کند؟

بارسلونا در بازی های اخیر عملکرد خوبی نداشته اما هنوز فرصت دارد که سال 2021 را به خوبی به پایان ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

روزهای پایانی سال 2021 رسیده و بارسا آخرین مامورتش را نیز در پیش دارد: پیروزی در دو دیدار پیش رو که باید با بهترین نمایش همراه شده و این سال پر فراز و نشیب را به پایان ببرند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ دیدار با الچه که عصر روز شنبه در نوکمپ به مصاف بارسا خواهد رفت و بازی با سویا که روز شنبه در سانچز پیزخوان برگزار می‌شود، دو بازی آخر بارسا در سال 2021 هستند.

شش امتیاز می‌تواند آنها را بار دیگر به لالیگا امیدوار کند و شعله امید را در قلب هواداران این تیم زنده نگه دارد.

پیروزی در این دو بازی امری ضروری برای ژاوی هرناندز است. این تیم تنها با پیروزی می‌تواند رشد کند و این بازیکنان بار دیگر آرامش خاطری را به دست می‌آورند که استعداد آنها را شکوفا کرده و این تیم را به دوران اوجش نزدیک خواهد کرد.

تغییر سبک و پویایی بازی بیش از این نباید به تاخیر انداخته شود و اولین باری که این اتفاق باید صورت بگیرد در بازی امروز برابر الچه و مقابل چشمان هواداران بارسلوناست که پس از چهار ما عملکرد متزلزل و ناامیدی در انتظار دیدن نمایشی قابل قبول از این تیم هستند. 

باید این نکته را در نظر داشت که آنها با یک بازی کمتر 18 امتیاز با صدرنشین فاصله دارند و از مرحله گروهی لیگ قهرمانان نیز حذف شده‌اند، بنابراین نباید انتظار عجیبی از آینده داشت اما می‌توان بارقه‌هایی از خوش‌بینی را دید: بازیکنانی که خیلی زود از مصدومیت برمی‌گردند و به طور خاص آنسو فاتی که بسیاری در انتظارش هستند، بازیکنانی که انتظار می‌رود در پنجره نقل و انتقالات زمستانی خریداری شوند و در نتیجه بازیکنانی که به تبع این اتفاق به فروش خواهند رسید.

بهترین راه برای شروع این روند رو به رشد پیروزی برابر الچه و کسب این برد به شکلی قاطعانه در نوکمپ است. ژاوی تا به حال در ورزشگاه خانگی بارسا یک برد ضعیف 0-1 برابر اسپانیول و دو بازی ناامیدکننده برابر بنفیکا در لیگ قهرمانان و شکست 0-1 برابر رئال بتیس در لالیگا را تجربه کرده است. 

پیروزی در بازی برابر الچه همان چیزی است که بارسا به عنوان نقطه عطف به آن نیاز دارد. گل‌ها و بازی خوب عوامل اساسی هستند که می‌توانند نقش مهمی را در بازسازی این تیم ایفا کنند.

نمایشی قابل قبول به همراه نتیجه خوب برابر سویای رده دومی نیز می‌تواند بارسای بدون ثبات را بار دیگر در مسیر درست قرار دهد.

هوادار اصلی بارسلونا، ژاوی است. این مربی روز گذشته اعلام کرد که کاملا به تیمش اعتماد دارد و علیرغم این که نتایج چندان قانع کننده نبوده (دو پیروزی، دو تساوی و دو شکست در شش بازی ابتدایی حضور او روی نیمکت) اما او معقتد است که آنها خوب کار کرده‌اند و این احساس خوب می‌تواند با کسب پیروزی تقویت شود.

هرچند او حالا از تیمش می‌خواهد که آخرین قدم را با قدرت بردارند و نشان دهند که می‌توانند شرایط حساسی که این تیم در حال حاضر در آن قرار دارد و از ابتدای فصل مدام به سوی آن کشیده شده را تغییر دهند. 

پیروزی برابر الچه برای ژاوی اجباری است چون او در سه بازی اخیر سه نتیجه نه چندان خوب به دست آورده است: دو شکست برابر بتیس و بایرن مونیخ و تساوی – با طعم شکست – برابر اوساسونا که با گل دقیقه 87 توسط تیم حریف همراه بود.

بارسا این فصل یکی از بدترین رکوردهایش را به ثبت رسانده است. آنها پیش از این نیز برابر بایرن مونیخ، رئال مادرید و رایو وایکانو شکست خورده و با گرانادا، کادیز و آلاوس مساوی کرده بودند.

یک شکست دیگر از نظر منطقی به معنی قدم رو به عقب برای بارسلوناست و در نتیجه امید آنها به لالیگا نیز عملا در همین میانه فصل از بین می‌رود.

از سوی دیگر، عدم نتیجه‌گیری در این بازی می‌تواند روی دیدار حساسی که بارسا برابر سویا در پیش دارد نیز تاثیرگذار باشد. اعتماد به نفس آنها برای رویارویی با سویا در صورت کسب نتیجه خوب مقابل الچه با اعتماد به نفسی که در صورت کسب نتیجه ضعیف دارند متفاوت خواهد بود.

پیروزی برابر الچه و سویا به این معناست که آنها برای دومین بار در این فصل در دو بازی متوالی به پیروزی خواهند رسید و منتظر اولین بازی سال 2022 برابر مایورکا در دومین ژانویه هستند تا بتوانند این عدد را به سه برسانند.

آخرین باری که بارسا موفق شد دو پیروزی متوال به دست آورد، در زمان حضور رونالد کومان روی نیمکت این تیم بود که آنها توانستند والنسیا و دیناموکیف را شکست دهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی