|

باگناما خرید جنجالی گل‌گهر؛ کسر ۷ امتیاز در ازای یک شوت در چارچوب!

اریک باگناما خیلی زود گل‌گهر را زمین‌گیر کرد و در پایان هفته دهم، منجر به کسر هفت امتیاز و جریمه مالی هفتصدمیلیون تومانی شد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛  آمار نشان می‌دهد خرید گابنی گل‌گهر یک ضرر بزرگ برای این تیم بوده است؛ اریک باگناما بوکوم. بازیکنی بدون گل و پاس گل و با یک جریمه سنگین.

گل کردن پنالتی‌های پرتکرار باعث شده که همه  شاید بر سر اینکه گادوین منشا، آقای گل فعلی لیگ، بهترین خرید این فصل بوده توافق نداشته باشند. برای انتخاب بدترین خرید فصل بازهم باید به سراغ آمار و ارقام رفت.  رضا اسدی و خارجی‌های استقلال شاید درخشش‌شان در تیم‌های سابق را هنوز در این فصل تکرار نکرده باشند‌.

موردی که اما همه توافق دارند، این است که خرید اول فصل امیر قلعه‌نویی، جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین خرید لیگ بیست‌ویکم بوده است. بازیکنی که حواشی ورودش به لیگ ایران، خیلی زود گل‌گهر را زمین‌گیر کرد و در پایان هفته دهم، منجر به کسر هفت امتیاز و جریمه مالی هفتصدمیلیون تومانی شد. احتمالا سیرجانی‌ها بیشتر از همه حسرت دیدار با سپاهانی را می‌خورند که بخاطر حضور ۱۳ دقیقه‌ای اریک باگناما بوکوم و لمس فقط ۸ توپ، باید با برد چهار گله خداحافظی کنند و سه امتیاز را در حساب رقیب مستقیم‌شان ببینند. اتفاقی که پای همه تیم‌های لیگ را در راستای موافق یا مخالف بودن این حکم وسط کشید. در شبکه‌های مجازی هم سوژه یک بحث‌های فوتبالی است و حتی به شوخی از اریک باگناما بوکوم به عنوان امتیازآورترین بازیکن لیگ نام می‌برند. سوای حواشی خارج از زمین، این بازیکن گابنی در مستطیل سبز چه عملکردی داشته است؟

 

IMG_20211217_193502_845
طبق آمار «متریکا»، اریک بوکوم در سه دیداری که بازی کرده، مجموعا دو شوت زده که یکی از آن‌ها در چارچوب هم نبوده است. بوکوم که بدون هیچ شادی گلی باید فوتبال ایران را ترک کند، در خلق موقعیت هم بازیکن باکیفیتی نشان نداد و در ۱۶۲ دقیقه‌ای که بازی کرد، فقط یک پاس‌کلیدی داد، از پاس گل هم خبری نشد. این مهاجم ۱۹۵ سانتی‌متری که ابتدا به نظر می‌رسید به دلیل قد بلندش خیلی به کار امیر قلعه‌نویی بیاید، چهار مرتبه ضربه سر اول را روی سر مدافعان حریف زد. اریک بوکوم با این عملکرد، نمره ۶.۴۸ را دریافت کرده و در جدول نمرات، هفدهمین بازیکن این فصل گل‌گهر بوده است‌‌. بازیکنی که دقایق حضورش در فوتبال ایران به اندازه‌ای کوتاه و پرحاشیه بود که مشخص نشد تا این اندازه کم‌کیفیت بود یا در ادامه و با هماهنگ شدن با سایر نفرات، می‌توانست مدل فوتبال مورد علاقه قلعه‌نویی را پیاده کند.


 

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی