|

گره نقل و انتقالات لیگ برتر؛ استقلال، پرسپولیس و فولاد به توافق می رسند؟!

سرنوشت نقل و انتقالات استقلال، پرسپولیس و فولاد خوزستان به یکدیگر گره خورده است.

لینک کوتاه کپی شد
1

ماجرا از آنجایی شروع شد که بحث برگشت رامین رضاییان به فوتبال ایران دوباره مطرح شد و از آن سمت هم استقلال و فرهاد مجیدی اولویت نقل و انتقالات زمستانی خود را صالح حردانی قرار دادند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ در ماجرای رامین رضاییان فقط پای پرسپولیس وسط نبود. فولادی ها به استقلال اعلام کرده بودند از این تیم رشید مظاهری را می خواهند و آبی ها هم می گفتند فقط در صورتی رشید را می دهند که صالح حردانی را بگیرند.

فولاد وقتی فهمید رامین رضاییان قرار است به ایران بیاید، با او تماس گرفت تا او را به خدمت بگیرد و به قول معروف می خواست دومینو را بهم بزند تا یک دومینو دیگر رقم بخورد و دست بالا را داشته باشد تا بعد از اینکه رامین رضاییان را خرید، رشید مظاهری را از استقلال بگیرد و در ازای دادن احسان مرادیان به پرسپولیس هم امید عالیشاه را از پرسپولیس به خدمت بگیرد.

اگر چنین اتفاقی رخ می داد، پرسپولیس به راحتی نمی توانست احسان مرادیان را بگیرد چون فولادی ها می توانستد در ازای او هر درخواستی بکنند.

حتی گفته می شد فولاد به یحیی گل محمدی اعلام کرده بود اگر احسان مرادیان را می خواهد، باید یکی از بازیکنانش را معاوضه کند. اگر این مسیر طی می شد، شاهد دومینو زیر بودیم:

  1. جذب رامین رضاییان از سوی فولاد خوزستان
  2. معاوضه صالح حردانی با رشید مظاهری
  3. معاوضه احسان مرادیان با امید عالیشاه

در این حال با توجه به اینکه فولاد هم دفاع راست و هم دروازه بان داشت، احتمالا به سراغ امید عالیشاه می رفت. پیش از این هفته گفته شده بود فولاد به امید عالیشاه علاقه دارد.

با این حال رامین رضاییان به فولاد اعلام کرد اولویت اولش پرسپولیس است و اگر به هر طریقی این انتقال رقم نخورد به فولاد می رود.

الدحیل پیش دستی کرد!

مالک دو باشگاه الدحیل و السیلیه یک نفر است ولی مدیران این دو تیم فرق می کنند. در حالی که از قطر این خبر به گوش می رسید مالک الدحیل با جدایی رامین رضاییان موافقت کرده ولی یک جلسه همه چیز را خراب کرد.

گویا مدیر باشگاه الدحیل در جلسه ای که با مالک این باشگاه داشت به او اعلام کرده بود اگر رامین جدا شود، این تیم ضرر مالی می کند و باید مبلغ باقی مانده دستمزد رضاییان را طبق قرارداد او پرداخت کنند.

همین موضوع باعث شد مالک الدحیل و السیلیه پشیمان شود و بلافاصله به مدیر السیلیه اعلام کند رامین تا پایان فصل در این تیم بماند. مدیر السیلیه هم این موضوع را به سرمربی تیم اعلام کرده و قرار است رامین رضاییان در قطر بماند.

بنابراین الدحیل به قول معروف پیش دستی کرد و این دومینو را بهم زد تا ضرر نکند. در صورتی که رامین به پرسپولیس می رفت، فولاد، مهدی شیری را در ازای احسان مرادیان از پرسپولیس می گرفت و صالح حردانی را به استقلال می داد تا رشید مظاهری را در اختیار داشته باشد.

سرنوشت دومینوی جدید چه می شود؟

حالا جواد نکونام و فولاد خوزستان دست بالا را دارند. یحیی گل محمدی به دنبال دروازه بان است و خواهان جذب احسان مرادیان شده و از آن سو دیگر تیم پایتخت نشین هم به شدت به دنبال جذب صالح حردانی است.

الان همه چیز به جواد نکونام بستگی دارد؛ اینکه آیا او تصمیم می گیرد احسان مرادیان را به پرسپولیس بدهد تا در ازایش یک بازیکن سمت راست را به خدمت بگیرد و از آن سمت رشید یا آرش رضاوند را با صالح حردانی معاوضه کند؟ کلید در دستان جواد است، باید منتظر ماند و دید...

با توجه به اختلافی که بر سر شروط قرارداد میان فولاد و مظاهری ایجاد شده، بعید نیست حالا پیشنهاد فولاد به استقلال این باشد که آرش رضاوند را بگیرند و صالح حردانی را بدهند چرا که فولاد نجاریان را هم در جناح راست دارد.

نکونام در حال سبک و سنگین کردن این معامله است و اگر رخ دهد، دومینوی زیر رقم می خورد:

  1. احسان مرادیان به پرسپولیس
  2. یک بازیکن به انتخاب جواد نکونام از پرسپولیس به فولاد خوزستان
  3. صالح حردانی به استقلال
  4. رشید مظاهری یا آرش رضاوند به فولاد خوزستان

البته با توجه به اتفاقی که دیشب در روند مذاکره مظاهری و فولاد رخ داده، هیچ بعید نیست جواد نکونام، احسان مرادیان در فولاد نگه دارد و قید معاوضه دروازه بانش با یک بازیکن پرسپولیس را بزند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی