|

ایران - امارات؛ بازهم یک هیچ باز هم طارمی!

تیم ملی فوتبال ایران توانست روند فوق‌العاده خود را ادامه بدهد و با یک بازیکن کمتر موفق شد امارات را در خانه شکست بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

ملی‌پوشان فوتبال ایران در حالی هشتمین هفته از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را آغاز کردند که برخلاف دوره‌های قبلی، استرس صعود به جام جهانی در وجود بازیکنان و کادرفنی نبود و قطعی شدن صعود به جام جهانی در مسابقه پیشین مقابل عراق، باعث شد تا شاگردان اسکوچیچ با خیالی آسوده پا به میدان نبرد با تیم ملی امارات بگذارند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360؛ برخلاف دیدار قبلی مقابل عراق، خبری از حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی نبود و دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در تصمیمی عجیب، به جای شجاع خلیل‌زاده دو اخطاره و محروم، امید نورافکن را به عنوان دفاع وسط در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان به زمین فرستاد و سیاوش یزدانی، عارف آغاسی و فرشاد فرجی به عنوان مدافعان تخصصی میانی جایی در ترکیب امروز نداشتند!

ترکیب تیم ملی ایران: امیر عابدزاده، امید نورافکن، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، صادق محرمی، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، علی قلی‌زاده، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

ترکیب تیم ملی امارات: علی خصیف، محمد العطاس، ولید عباس، بندر الاحبابی، محمود خمیس، عبدالله رمضان، علی صالح، ماجد حسن، طحنون الزعابی، کایو کانیدا و خلید الحمادی

سرمربی: برت فن‌مارویک

نیمه اول نبرد شاگردان اسکوچیچ و فن‌مارویک نزدیک و درگیرانه دنبال شد. اماراتی‌ها برای قطعی کردن صعود خود به پلی‌آف جام جهانی برای برد به تهران سفر کرده بودند و در مقابل ملی‌پوشان فوتبال ایران به دنبال حفظ رکورد تاریخی خود با سرمربی کروات بودند و در پانزدهمین مسابقه با هدایت دراگان اسکوچیچ در تلاش برای رسیدن به چهاردهمین برد بودند.

تلاش بازیکنان دو تیم در نیمه اول برای تهدید دروازه‌ها کافی نبود و عابدزاده و خصیف چندان در نیمه نخست به دردسر نیفتند. در شرایطی که تصور می‌شد نیمه اول با تساوی به پایان می‌رسد، در دقیقه 44 علیرضا جهانبخش سانتر فوق‌العاده‌ای روی دروازه امارات داشت که ضربه سر علی قلی‌زاده به تیرک برخورد کرد و در ریباند مهدی طارمی توانست گل پیروزی‌بخش ایران را در نیمه نخست وارد دروازه امارات کند.

با شروع نیمه دوم، بازیکنان امارات به دنبال جبران گل غافلگیرکننده در لحظات پایانی نیمه اول بودند. تکل خشن صادق محرمی در دقیقه 49 باعث شد تا کار شاگردان اسکوچیچ در مسابقه امروز سخت‌تر شود و احمد الکاف داور عمانی مسابقه تصمیم به اخراج مدافع ایرانی و دادن کارت زرد دوم به محرمی گرفت تا ملی‌پوشان فوتبال ایران با یک بازیکن کمتر بازی را دنبال کنند.

اخراج صادق محرمی باعث شد تا ایران به لاک دفاع برود و بیشتر توپ و میدان در اختیار اماراتی‌ها باشد. اما آمادگی بالای امیر عابدزاده و نمایش خوب خط دفاعی باعث شد تا حملات شاگردان فن‌مارویک منجر به گل برای آن‌ها نشود. رفته‌رفته با تعویض‌های انجام شده از سوی اسکوچیچ، ملی‌پوشان روی ضد حملات برنامه‌ریزی کردند و چند فرصت خوب گلزنی برای ایران توسط قلی‌زاده، جهانبخش، نورافکن و طارمی خلق شد اما درخشش خصیف مانع از فروپاشی دوباره دروازه امارات شد.

در لحظات پایانی فشار اماراتی‌ها روی دروازه ایران بیشتر شد اما مدافعان ایران به خوبی توانستند بازی را مدیریت کنند و اجازه فروپاشی دروازه ایران را ندادند تا به مانند مسابقه قبلی با عراق، با تک گل مهدی طارمی تیم ملی فوتبال ایران بتواند به پیروزی برسد.

با برتری امروز، صدرنشینی تیم ملی فوتبال ایران در گروه اول تمدید شد و شاگردان اسکوچیچ موفق شدند 22 امتیاز از 24 امتیاز ممکن را به دست آوردند. ضمن اینکه رکورد شکست‌ناپذیری سرمربی کروات هم ادامه‌دار شد و او در پانزدهمین حضور متوالی روی نیمکت ایران توانست، شکست نخورد و رکورد ویژه 14 برد و 1 تساوی را به نام خود ثبت کرد.

از نکات مهم مسابقه امروز می‌توان به دو اخطاره شدن سعید عزت‌اللهی اشاره کرد تا او در کنار صادق محرمی، دو غایب بزرگ ایران برای مسابقه بعدی تیم ملی مقابل کره جنوبی باشند. دیداری که فروردین 1401 برگزار می‌شود. ضمن اینکه در مسابقه امروز با تصمیم دراگان اسکوچیچ، از دقیقه 83 سیاوش یزدانی به ترکیب تیم ملی اضافه شد تا او نیز اولین تجربه ملی خود را به دست آورد.

در دیگر مسابقات گروه اول، لبنان مقابل عراق با تساوی 1-1 متوقف شد و کره‌جنوبی توانست سوریه را با 2 گل از پیش بردارد تا کره‌ای‌ها هم به مانند ایران بتوانند صعود خود به جام جهانی 2022 قطر را قطعی کنند.

سامورایی علیه رکورد ویژه شاگردان رنار

مسابقات گروه دوم رقابت‌ها جام جهانی امروز در شرایطی دنبال شد که در نخستین مسابقه، ژاپنی‌ها در خانه موفق شدند از سد عربستان بگذرند تا تکلیف صعود تیم‌های این گروه به جام جهانی 2022 قطر، همچنان نامشخص باشد و رقابت تنگاتنگی میان عربستان، ژاپن و استرالیا در جریان باشد. این نخستین شکست عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی با اروه رنار بود.

در دیگر مسابقه این گروه، ویتنام  با نتیجه غیرمنتظره 3 بر یک توانست چین را از پیش رو بردارد تا قعرنشین گروه دوم بتواند اولین برد خود در مرحله مقدماتی جام جهانی را به دست آورد و روند ضعیف چینی‌ها ادامه‌دار باشد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی