|

با درس خوانده های دنیای فوتبال آشنا شوید؛ هم علم و هم ثروت!

در میان فوق ستاره های جهان فوتبال، چهره‌ های تحصیلکرده هم به چشم می‌خورند.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که این روزها اخبار ناراحت‌کننده از سوی برخی از فوتبالیست‌‌های مشهور فعلی و سابق، هواداران محبوب‌‌ترین ورزش دنیا را تحت تاثیر قرار داده، وجود بازیکنانی که به جای حاشیه‌‌سازی‌‌های پیاپی در خارج از زمین، مسیر زندگی و تحصیل را در پیش گرفته و همزمان در اوج شهرت، مدارک معتبر تحصیلی را به دست آورده‌‌اند، می‌‌تواند جالب توجه و خوشحال‌‌کننده باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ به همین بهانه نام 10 بازیکن معروفی که در کنار دوران موفق بازی، مدارج تحصیلی را هم پشت سر گذاشته‌‌اند با هم مرور می‌‌کنیم.

روبرت لواندوفسکی

روبرت لواندوفسکی کاپیتان 33 ساله تیم ملی لهستان، بهترین گلزن ملی تاریخ این کشور و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ بوندس‌لیگا و باشگاه بایرن‌مونیخ که چندی پیش جایزه بهترین بازیکن مرد دنیا را هم به خود اختصاص داد، دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تربیت‌بدنی است. او سال 2017 از دانشگاه ورشو فارغ‌‌التحصیل شد.

جورجو کیلینی

مدافع و کاپیتان 37 ساله تیم ملی ایتالیا و باشگاه یوونتوس به عنوان یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایتالیا در سال 2017 از دانشگاه معتبر تورین موفق به احذ درجه دکترا در رشته مدیریت و اداره شرکت‌‌های تجاری شد. موضوع رساله دکترای کیلینی در رابطه با «روش مدیریت تجاری باشگاه یوونتوس در عرصه بین‌المللی» بود. 

دکتر سوکراتس

«سوکراتس دِسوزا ویرا» مشهور به دکتر سوکراتس، کاپیتان فقید تیم ملی برزیل در جام‌‌های جهانی 1982 و 1986 بود. سوکراتس فقید به دلیل اخذ درجه دکترا در رشته پزشکی بین هم‌تیمی‌‌ها و فوتبالدوستان برزیلی و سپس در تمام دنیای فوتبال به دکتر سوکراتس مشهور شد. 

خوان ماتا

خوان ماتا هافبک تیم ملی اسپانیا و باشگاه‌‌های رئال مادرید، والنسیا، چلسی و منچستریونایتد که جزئی از تیم رویایی اسپانیا در حد فاصل سال‌‌های 2008 تا 2012 بود، فارغ‌‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته «علوم ورزشی و تربیت بدنی» از دانشگاه پلی‌تکنیک مادرید است. ماتا 33 ساله در رشته بازاریابی هم تحصیل کرده است.

آندرس اینیستا

آدرس اینیستا یکی از بهترین هافبک‌‌های تاریخ بارسلونا و تیم ملی اسپانیا است. زننده گل قهرمانی اسپانیا در فینال جام جهانی 2010 در اوج دوران بازی خود به ادامه تحصیل پرداخت و همواره به عنوان یکی از بی‌حاشیه‌‌ترین و بااخلاق‌‌ترین بازیکنان بزرگ دنیای فوتبال شناخته شده است. او دارای مدرک کارشناسی در رشته علوم ورزشی و تربیت بدنی است. 

جرارد پیکه

جرارد پیکه مدافع بارسلونا و تیم ملی اسپانیا و یکی از اعضای نسل طلایی اسپانیا در حد فاصل سال‌‌های 2008 تا 2012 است. این بازیکن 35 ساله که علاقه زیادی به مدیریت و تجارت در حوزه ورزش دارد و تاکنون دست به اقداماتی نظیر خرید «باشگاه فوتبال آندورا» یا راه‌‌اندازی مسابقات تنیس آزاد کرده در حال گذراندن دوره آموزشی «تجارت، رسانه، ورزش و سرگرمی» در دانشگاه معتبر هاروارد است.

امیلیو بوتراگوئنو

امیلیو بوتراگوئنو یکی از بهترین مهاجمان تاریخ رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا و مدیر روابط عمومی باشگاه رئال مادرید است. او مدرک کارشناسی در رشته اقتصاد و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت باشگاه‌های ورزشی را دارد. 

آلوارو آربلوآ

 مدافع راست سابق رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا است که بیش‌تر در دوران حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت رئال مادرید به شهرت رسیده و تا بستن بازوبند کاپیتانی رئالی‌‌ها هم پیش رفت. آربلوآ دارای مدرک کارشناسی در رشته روزنامه‌نگاری است. 

سرخی روبرتو

این مدافع 30 ساله بارسلونا و تیم ملی اسپانیا در مراحل پایانی اخذ مدرک کارشناسی در رشته علوم ورزشی و تربیت بدنی است.

هوگو سانچس

هوگو سانچس مهاجم سابق تیم ملی مکزیک و باشگاه رئال مادرید به عنوان یکی از بهترین‌‌های تاریخ فوتبال در پست خود به خاطر آورده می‌‌شود. سانچس در 7 فصل حضور خود در رئال‌‌مادرید 4 بار آقای گل لالیگا شد و یک بار هم کفش طلای فوتبال اروپا را از آن خود کرد. سانچس فارغ‌‌التحصیل رشته دندان پزشکی از دانشگاه ملی مکزیک است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی