|

پرسپولیس باید راه استقلال و سپاهان را دنبال کند!

بعد از باخت شب گذشته پرسپولیس، انتقادات علیه یحیی گل محمدی و کادرش به اوج رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

بعد از باخت شب گذشته پرسپولیس، انتقادات علیه یحیی گل محمدی و کادرش به اوج خود رسیده و هواداران پرسپولیس که فاصله تیم شان در لیگ برتر با استقلال 6 امتیاز است، حالا جام حذفی را هم از دست رفته می بینند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ این باخت زمانی تلخ تر می شود که سرخ ها مقابل مهدی رحمتی، یکی از سرمربیان استقلالی که مدت زیادی نیست هدایت تیمش را برعهده گرفته شکست خوردند، آن هم در خانه و با یک کامبک!

موضع هواداران پرسپولیس؛ یحیی برود، مربی خارجی بیاید

از شب گذشته اسامی زیادی در فضای مجازی مطرح شده و بسیاری هم نام برانکو را به میان می آورند اما همه هواداران پرسپولیس روی این موضوع که سرمربی بعدی سرخ ها باید خارجی باشد هم عقیده هستند.

آوردن سرمربی خارجی و اخراج یحیی گل محمدی هزینه های زیادی برای پرسپولیس دارد و سرخ ها که تا همینجا هم بسیاری از مطالبات بازیکنان و اعضای کادرفنی خود را پرداخت نکردند، در صورت رقم خوردن چنین موضوعی با چالشی بسیار جدی مواجه می شوند.

به هرحال نباید همه تقصیرها را گردن سرمربی تیم انداخت اما بدون هیچ تردیدی یحیی گل محمدی با استعفاهای گاه و بیگاه و مصاحبه های غیرفنی اش نقش به سزایی در از بین رفتن تمرکز تیم داشته است.

مصاحبه و رفتارهای یحیی گل محمدی طی هفته های اخیر به شکلی بود که حتی بسیاری از پیشکسوتان سرخ ها هم از او انتقاد کرده و معتقد بودند این نوع رفتار بیان کننده این است که یحیی از همین حالا جام را به استقلال باخته، آن هم در حالی که هنوز فرصت جبران است.

سرمربی نه، مربیان پرسپولیس را تغییر بدهید

هیچکس حرف از تغییر دستیاران یحیی گل محمدی نمی زند و همه می گویند باید همه چیز به کلی تغییر کند. ولی این مسیری نیست که استقلال و سپاهان آن را طی کردند.

اواسط فصل گذشته فرهاد مجیدی، فراز کمالوند را به عنوان دستیار خود انتخاب کرد. در ادامه راه هرچند زوج فرهاد - فراز در آسیا جواب داد و آبی ها موفق شدند ولی مشکلاتی که به وجود آمد باعث شد فراز استقلال را به مقصد سایپا ترک کند.

فرهاد مجیدی در ادامه سراغ گابریله پین رفت و یک خارجی باتجربه را به کادرفنی اش اضافه کرد، تصمیم درستی که نتیجه اش را استقلال و فرهاد این فصل دیدند.

شاید اگر سرمربی هم تغییر می کرد چنین نتایجی رقم نمی خورد چون سرمربی برای شناخت بازیکنان و اتمسفر باشگاه های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس نیاز به زمان دارد، به خصوص اگر خارجی باشد.

سپاهان هم دقیقا مثل استقلال عمل کرد. وقتی محرم کنار علیرضا مرزبان نتوانست نتایج دلخواه هواداران سپاهان را رقم بزند، مدیران این باشگاه لویس مارتینز، یک دستیار خارجی با تجربه را به تیم فنی سپاهان اضافه کردند.

علاوه بر همه این ها تغییر سرمربی هزینه گزافی روی دست یک باشگاه می گذارد و گزینه ها هم محدودتر هستند.

با این حال در زمینه انتخاب مربی باتجربه و بین المللی هم گزینه ها بیشتر هستند و هم هزینه بیشتری صرفه جویی می شود، همچنین یک مربی نیازی ندارد با بازیکنان رابطه صمیمی داشته باشد و می تواند پروژه های فنی اش را پیش ببرد ولی سرمربی نیاز دارد بازیکنان را بشناسد و به مرور با آن ها ارتباط برقرار بکند.

برانکو یا یحیی؛ هوادار جام می خواهد

واقعیت این است هواداران پرسپولیس برایشان فرقی نمی کند چه کسی روی نیمکت این تیم نشسته، آن ها قهرمانی می خواهند؛ حالا فرد روی نیمکت برانکو باشد، یحیی یا حتی کالدرون...

همانطور که برانکو هم در مصاحبه اخیرش گفت، هواداران پرسپولیس بزرگترین کلید قهرمانی های این تیم هستند.

به هرحال به نظر می رسد در مقطع فعلی کسب جام تا پایان فصل برای پرسپولیس امری بسیار سخت و دور از دسترسی باشد ولی سرخ ها می توانند از همین حالا با تصمیم گیری درست برای فصل آینده برنامه ریزی کنند.

یحیی گل محمدی از تیمش شناخت دارد و تغییر دستیار و استفاده از دستیاران خارجی و با دانش می تواند دوباره به پرسپولیس کمک کند تا به ریل موفقیت بازگردد.

کنار تغییر سرمربی که همیشه راه حل آخر است، تغییر مربی و تقویت کادرفنی هم می تواند برای پرسپولیس یک گزینه باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی