|

ستاره هایی با بیشترین بازی برای استقلال در لیگ برتر؛ 10 وفادار!

پایان دوران حضور وریا در استقلال، او را با 136 بازی برای آبی‌ ها در لیگ از گردونه خارج کرد.

لینک کوتاه کپی شد

فهرستی که تا اطلاع ثانوی، هیچ تغییری نخواهد داشت مگراینکه یکی مثل سید حسین حسینی حداقل 4، 5 فصل دیگر در استقلال بماند و قید پیشنهادهای خارجی! را بزند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ فهرست این بازیکنان به شرح زیر است:

* امیرحسین صادقی: 258 بازی و 13 گل

  محصول درجه یکی از تیم‌های پایه استقلال؛ بازیکنی که اولین بار برابر سپاهان در لیگ دوم نامش شنیده شد و سپس در لیگ سوم، تبدیل به یکی از ستون‌های دفاعی آبی‌ها شد. صادقی درمجموع 258 بازی برای استقلال در تاریخ لیگ برتر انجام داد. او این تعداد بازی را در 3 مقطع مختلف با پیراهن استقلال انجام داد.

* پژمان منتظری: 239 بازی و 10 گل

  تنها مرد حاضر در این فهرست که هنوز هم فعال است. البته با توجه به حضور چندین ساله منتظری در فوتبال قطر و عدم پیشنهاد استقلال، همین 239 بازی برای منتظری در تاریخ لیگ برتر با پیراهن استقلال ثبت خواهد شد. مدافعی که از لیگ هفتم پیراهن آبی را پوشید. منتظری هم این تعداد بازی را در 2 مقطع برای استقلال انجام داده است.

* آرش برهانی: 229 بازی و 80 گل

  بهترین گلزن تاریخ باشگاه که بیشترین تعداد گل را برای استقلال در لیگ برتر هم زده است. برهانی از ابتدای لیگ هفتم تا پایان لیگ چهاردهم، پیراهن آبی به تن داشت و 229 بازی برای استقلال در لیگ برتر انجام داد و 2 بار هم قهرمان این بازی‌ها شد. برهانی سابقه آقای گل شدن با پیراهن استقلال را هم دارد.

* خسرو حیدری: 227 بازی و 3 گل

  تنها بازیکن این فهرست که فرصت پیدا کرد درست و حسابی با پیراهن استقلال وداع کند. حیدری، یکی از محصولات آکادمی استقلال بود ولی برای اولین بار در لیگ هشتم، پیراهن این تیم را در لیگ برتر به تن کرد و تا پایان لیگ نوزدهم، استقلالی بود جز یک فصل که راهی سپاهان شد. حیدری درمجموع 227 بازی برای استقلال در این رقابت‌ها انجام داد.

* مهدی رحمتی: 196 بازی و 94 کلین‌شیت

  فرصت رسیدن به 200 بازی برای استقلال برایش فراهم نشد و با 196 بازی این تیم را برای همیشه ترک کرد. رحمتی هم در 3 مقطع مختلف، استقلالی بود و 2 بار با آبی‌ها قهرمان لیگ برتر شد. برخلاف دوران نه‌چندان درخشان مقطع اول، رحمتی در دو مقطع بعدی جزو ستاره‌های همیشگی آبی‌ها بود.

* سیاوش اکبرپور: 180 بازی و 42 گل

  مرد محبوب امیر قلعه‌نویی که باعث شد دوران درخشان ستاره‌ای به نام علی سامره در استقلال تمام شود. اکبرپور از لیگ سوم برای استقلال به میدان رفت و جز در لیگ یازدهم که راهی تراکتور شد، عضوی همیشگی از استقلال بود و 3 بار با این تیم قهرمان لیگ برتر شد. او درمجموع 180 بار برای استقلال در لیگ برتر به میدان رفت.

* وحید طالب‌لو: 170 بازی و 57 کلین‌شیت

  ستاره‌ای که در بازی رفت لیگ سوم برابر سپاهان، متولد شد و آرامش را به سنگر آبی‌ها برگرداند. 170 بازی برای استقلال در لیگ برتر انجام داد و عضوی از تیم قهرمان لیگ‌های پنجم و هشتم بود. درنهایت هم به استقلال برگشت و با پیراهن این تیم از فوتبال رفت. اگر نیمکت‌نشینی عجیبش در لیگ چهارم نبود، بازی‌های بیشتری برای استقلال در لیگ برتر انجام می‌داد.

* مهدی امیرآبادی: 169 بازی و 3 گل

  خرید قلعه‌نویی در ابتدای لیگ چهارم از سایپا؛ بازیکنی که انتقادات زیادی از سبک بازی‌اش می شد ولی در هر دو سمت خط طولی، جزو مردان استاندارد بود و سال‌های زیادی را در استقلال گذراند و حتی کاپیتان این تیم هم شد. امیرآبادی که معمولا بهترین بازی‌هایش را در دربی انجام می‌داد، 169 بار پیراهن استقلال را به تن کرد.

* پیروز قربانی: 165 بازی و 12 گل

  زندگی او در استقلال بسان صادقی شروع شد ولی قربانی از لیگ دوم تا پایان لیگ هشتم (جز در لیگ هفتم) برای استقلال در 165 بازی لیگ برتری حاضر شد و وقتی تیم را ترک کرد، دیگر فرصت بازگشت برایش فراهم نشد. او هم با استقلال در دوره‌های پنجم و هشتم به قهرمانی رسید.

* حنیف عمران‌زاده: 164 بازی و 12 گل

  اگر محرومیت ناجوانمردانه نیم‌فصل اول لیگ نهم نبود، عمران‌زاده حداقل 3 پله در این جدول صعود می‌کرد. عمران‌زاده درمجموع 164 بازی برای استقلال در لیگ برتر انجام داد و توانست با این تیم به قهرمانی لیگ دوازدهم برسد. لیگ پانزدهم، پایان دوران حضور 7 ساله او در استقلال بود که چندان با خیر و خوشی، همراه نبود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی