|

آخرین فرصت دو تیم استقلال و پرسپولیس برای حذف نشدن از آسیا

باشگاه استقلال همچنان برای دریافت مجوز حرفه‌ای مشکل دارد و البته باشگاه پرسپولیس هم با شرایط مشابهی دست و پنجه نرم می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

قضیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا طی چند سال اخیر برای استقلال به یک معضل بزرگ تبدیل شده و آبی‌پوشان ۲ فصل قبلی این مسابقات را به خاطر عدم احراز شرایط مد نظر کنفدراسیون از کف دادند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از رزونو؛ غیبت استقلال در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان بسیار گران تمام شد چون پرسپولیس توانست به آسیا برود و هنوز هم تعداد زیادی از پیشکسوتان و هواداران استقلال تاکید دارند جدا از قضیه استراماچونی، بحث مالکیت مشترک نیز در حذف شدن استقلال و آسیایی شدن پرسپولیس نقش داشته است.

در این میان اگرچه کیومرث هاشمی به عنوان مرد اول ورزش ایران چند روز قبل اعلام کرد مشکل مالکیتی استقلال و پرسپولیس را حل خواهد کرد ولی نکته اینجاست که کنفدراسیون در این رابطه هیچ ارفاقی قائل نشده و تاکید دارد که تمام کارها باید در جدول زمانبندی اعلام شده صورت بگیرد و فایل‌های مورد نظر دقیقاً در همان روزها آپلود شوند در غیر این صورت باز هم مجوز حرفه‌ای صادر نمی‌کند. خبرهای رسیده از داخل فدراسیون حکایت از آن دارد که استقلال و پرسپولیس حداکثر تا یازدهم فروردین سال ۱۴۰۳ یعنی یک ماه دیگر باید داستان بدهی‌های بین المللی خودشان که علیه آنها حکم گرفته شده را مشخص کنند (البته ریکاردو ساپینتو و عزیزبک آمانوف چون هنوز حکم قطعی از دادگاه تجدید نظر یا دادگاه عالی ورزش ندارند پیرامون این مسئله در فصل آینده نمی‌توانند دردسری برای استقلال درست کنند) و علاوه بر آن سیگنال های رسیده ار مالزی حاکیست که قضیه مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس نیز باید قطعاً تا یازدهم فروردین مشخص شود در غیر این صورت متاسفانه احتمال اینکه این دو تیم استقلال و پرسپولیس یا یکی از آنها دوباره از آسیا محروم شود اصلاً کم نیست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی