|

اتلتیکو 0-3 بارسلونا؛ درس بچه ها به ستاره ها

در جریان دیداری از هفته 29 لالیگا، تیم های اتلتیکو و بارسلونا مقابل هم قرار گرفتند. این بازی در نهایت با پیروزی 0-3 بارسلونا به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جو استادیوم سیویتاس متروپولیتانو روی بارسلونا تاثیر گذاشت و در دقایق اولیه این مسابقه، اتلتیکو مادرید اجازه نمی داد توپ از نیمه زمین هم رد شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ پس از گذشت یک سوم از نیمه اول، برخوردها کمی بالا گرفت و بازی متعادل شد. اتلتیکو مادرید در اواسط نیمه اول این بازی دوباره نبض مسابقه را در دست گرفته است و از کناره ها روی دروازه بلوگرانا خطر می سازد. بارسلونا در نهایت از تک موقعیت این نیمه خودش استفاده کرد. چه کسی گل زد؟ بازیکن اتلتیکو مادرید که به شکل قرضی در بارسا بازی می کند: ژائو فلیکس، همان بازیکنی که تماشاگران اتلتیکو با هر لمس توپ او را هو کردند. در ادامه شاهد اخراج ژاوی بودیم و نیمه اولی که با نتیجه ۰-۱ به سود تیم مهمان تمام شد.

نیمه دوم با خنجر بارسا شروع شد و پای لواندوفسکی هم به گلزنی باز شد. اتلتیکو در ادامه یک موقعیت گلزنی عالی را از دست داد و مشخصا سطح تمرکز بازیکنان این تیم پایین آمده است. بارسا در ادامه با فرمین لوپز به گل سوم رسید و کار اتلتی عملا تمام شد، ۱۲۰ دقیقه بازی سنگین مقابل اینتر مشخصا روی بازیکنان سیمئونه تاثیر گذار بوده است. اتلتیکو در ادامه فرصت کم کردن فاصله را هم از دست داد و مولینا هم جلوی ۰-۴ شدن بازی را با به جان خریدن کارت قرمز، گرفت.

بارسلونا به یکی از اهداف نانوشته اش در این فصل رسید و سرانجام موفق به پایین کشیدن ژیرونا از جایگاهش شد. بلوگرانا حالا در 8 امتیازی رئال مادرید قرار دارد، فاصله ای که زیاد است اما در هر صورت آنها نزدیک ترین تعقیب کننده تیم آنچلوتی در لالیگا هستند. 

اطلاعات بازی اتلتیکو مادرید و بارسلونا

  • بستر مسابقه: هفته بیست و نهم لالیگای اسپانیا، فصل 24-2023 
  • تاریخ: یکشنبه، 27 اسفند 1402 (17 مارس 2024)
  • ساعت: 23:30 به وقت تهران
  • مکان: استادیوم سیویتاس متروپولیتانو
  • داور: خوزه ماریا سانچز مارتینز
  • گلزنان بازی: ژائو فلیکس (۳۸)، روبرت لواندوفسکی (۴۷)، فرمین لوپز (۶۵) برای بارسلونا 
  • اخراج: ناول مولینا (۳+۹۰) از اتلتیکو مادرید 

ترکیب اولیه اتلتیکو مادرید و بارسلونا 

بارسلونا (3-3-4): تراشتگن | کونده، آرائوخو، کوبارسی، فورت | روبرتو، لوپز، گوندوعان | رافینیا، لواندوفسکی، فلیکس

اتلتیکو مادرید (2-5-3): اوبلاک | رینیلدو، ویتسل، ساویچ | لینو، یورنته، باربوس، دی پل، مولینا | ریکلمه، موراتا

اتفاقات مهم بازی اتلتیکو مادرید و بارسلونا

قبل از شروع بازی، آندریاس کریستنسن در جریان گرم کردن دچار مشکل شد و جای خودش در ترکیب اصلی را به فرمین لوپز داد.

دقیقه 7؛ شوت خطرناک باریوس: بازیکنان بارسلونا تحت فشار توپ را در خط دفاع لو دادند. باریوس پشت محوطه و در حالی که کسی مقابل نبود اقدام به شوتزنی کرد. ضربه او با اختلاف بسیار کم بیرون رفت.

دقیقه 22؛ اتلتیکو مادرید قدر ضدحمله را ندانست: در حالی که تعداد مهاجمان اتلتی از مدافعان بارسا بیشتر بود، لینو توپ را بد کنترل کرد و در ادامه به موراتا اجازه ندادند ضربه نهایی را بزند. 

دقیقه ۳۸؛ گل برای بارسلونا توسط ژائو فلیکس: ایلکای گوندوعان به زیبایی حرکتی را شروع کرد و یک پاس تودر به لواندوفسکی داد، این مهاجم به زیبایی توپ را کنترل کرد و در عرض به فلیکس پاس داد. باز کردن دروازه تقریبا خالی اوبلاک کاری بود که فلیکس به سادگی از عهده آن برآمد.

دقیقه ۴۱؛ اخراج ژاوی: سرمربی بارسلونا به دلیل اعتراض های متوالی از سانچز کارت قرمز دریافت کرد.

دقیقه ۴۴؛ موقعیت سوزی موراتا: در حالی که توپ به بهترین شکل مقابل موراتا افتاده بود، ضربه والی این بازیکن با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷؛ دومین گل بارسا با لواندوفسکی: اصرار به بازیسازی از عقب کار دست اتلتی داد. توپ لو رفت، رافینیا در محوطه جریمه لواندوفسکی را صاحب توپ کرد و ضربه حرفه ای این بازیکن در حالت نامتعادل به گل دوم بارسا تبدیل شد.

دقیقه ۵۳؛ دبل سیو شگفت انگیز از تراشتگن: چرا بازی هنوز ۰-۲ است؟! تراشتگن در شلوغی محوطه جریمه یک توپ را به زیبایی سیو کرد و بلافاصله با پا دوباره تیمش را نجات داد.

دقیقه ۶۵؛ گل سوم و پایان کار اتلتیکو: سانتر تماشایی روبرت لواندوفسکی به بهترین شکل ممکن روی سر فرمین لوپزی نشست که اصلا قرار نبود در ترکیب اصلی باشد. ضربه سر لوپز گل سوم را به بلوگرانا هدیه داد.

دقیقه ۸۵؛ سائول افتضاح: ضربه کوریا برگشت داده شد و در چند متری دروازه مقابل پای سائول نیگز افتاد. ضربه ایم بازیکن اما به طرز عجیبی گل نشد.

دقیقه ۳+۹۰؛ اخراج ناول مولینا: مولینا به ویتور روکه اجازه نداد با اوبلاک تک به تک شود و کارت قرمز را به جان خرید.

نمرات بازیکنان اتلتیکو مادرید و بارسلونا

نمره عالی برای لواندوفسکی که روی هر سه گل تاثیر مستقیم داشت

آمار تیم های اتلتیکو مادرید و بارسلونا

همه چیز همان طور پیش رفت که ژاوی دوست داشت

جدول لالیگا

بارسلونا به رده دوم جدول رده بندی لالیگا رسید و ژیرونا را پایین کشید

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی