|

نیمکت تراکتور به کدام یک از این 4 نفر می رسد؟

فراز کمالوند، حسین فرکی،مسعود شجاعی و حتی فیروز کریمی که در حال حاضر هدایت این تیم را بر عهده دارد، مطرح شده است.

لینک کوتاه کپی شد

چه کسی سکان هدایت تراکتور را در فصل آینده مسابقات لیگ برتر بر عهده خواهد گرفت؟

لیگ بیستم روز جمعه به پایان خواهد رسید و باشگاه ها به حالت نیمه تعطیل در خواهند آمد، به غیر از تیم هایی که باید در جام حذفی به میدان بروند، باقی باشگاه ها وارد دوران استراحت خواهند شد. 

در همین دوران اما باشگاه تراکتورسازی قصد دارد از سرمربی فصل آینده خود رونمایی کند و طبق آنچه مدیرعامل این باشگاه امروز بیان کرد قرار است سرمربی این باشگاه برای فصل آینده مسابقات لیگ برتر در دوره بیست و یکم و ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا معرفی شود. 

در این میان، نام های مختلفی به میان آمده است اما به هر حال پیگیری های خبرنگار فوتبالی از منابع موثق در باشگاه تراکتور نشان می دهد هنوز نام سرمربی فصل آینده از قوطی خارج نشده است.

تراکتور که ابتدای فصل بیستم علیرضا منصوریان را به عنوان سرمربی این تیم معرفی کرد اما پس از عدم نتیجه گیری این تیم، مالک تراکتور خیلی زود او را برکنار کرد و مسئولیت فنی تیم را تا پایان نیم فصل اول به مسعود شجاعی سپرد، قرار بود شجاعی به عنوان سرمربی موقت و برای چند بازی هدایت تراکتور را بر عهده بگیرد اما عوامل مختلف دست به دست هم دادند تا کاپیتان تراکتوری ها تا پایان نیم فصل به عنوان بازیکن-سرمربی کار خود را ادامه دهد.

شجاعی در ادامه طبق آنچه عباس چمنیان دستیار او در یکی از نشست های خبری اعلام کرد علاقه ای به قبول سرمربیگری تراکتور به صورت طولانی مدت و تا پایان فصل نداشت تا او  جای خود را در ادامه به رسول خطیبی بدهد، رسول خطیبی پس از صعود به لیگ برتر همراه با آلومینیوم،نتایج درخشانی در نیم فصل اول همراه این تیم لیگ برتری گرفت تا تراکتور پس از 6 سال مجدد سراغ او برود.

خطیبی که از ساختن تراکتور رویایی وعده داده بود و اعلام کرد برای سربلندی تراکتور با کسی تعارف ندارد پس از جدایی احسان حاج صفی و پیوستن به سپاهان در ادامه شایعاتی درباره اختلاف او با اشکان دژاگه و مسعود شجاعی مطرح شد که این مربی در برنامه فوتبال برتر آن را رد کرد.

خطیبی پس از حضور در تراکتور نتوانست انتظارات را برآورده کند و در شرایطی که کمتر هوادار تراکتور انتظار نتایج خوب از تراکتور بحران زده و بی پول در آسیا را داشت، شاگردان رسول خطیبی دست به کار بزرگی زدند و بدون شکست در 6 مسابقه و کسب 10 امتیاز، پشت سر شارجه از گروه B صعود کردند و حریف النصر عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شدند.

پس از بازگشت تراکتور از آسیا مشکلات مالی در این تیم به یک بحران تبدیل شد و به مرور صدای اعتراض بازیکنان بلند شد،تا جایی که مسعود شجاعی و اشکان دژاگه تصمیم به قطع همکاری گرفتند و دیگر بازیکنان هم یک جلسه تمرینی را برگزار نکردند و یک استوری اعتراضی مشترک گذاشتند تا در شرایط سختی قرار بگیرند.

خطیبی پس از باخت مقابل آلومینیوم تیمی که در نیم فصل اول هدایت آن را بر عهده داشت با کنار رفتن از جام حذفی جای خود را به فیروز کریمی داد تا او بعد از 22 سال روی نیمکت تراکتور بنشیند.

فیروز کریمی از زمانی که هدایت پرشورها را بر عهده گرفته نتایج خوبی با این تیم کسب کرده و تراکتور را متحول کرد اما مدیران تراکتور به نظر می رسد قصد دارند در کادر فنی خود تغییراتی به وجود بیاورند.

هر چند نیمکت تراکتور در چند فصل اخیر به هر کسی تعارف شده و چندین مربی برای مدتی محدود مهمان آن بوده‌اند، اما هنوز این تیم و باشگاه و هوادارانش آن‌قدر در فوتبال ایران مهم هستند که انتخاب سرمربی این تیم برای فصل آینده مورد توجه رسانه ها قرار گیرد.

تراکتور بعد از خرید امتیاز آن توسط زنوزی کار را با جان توشاک آغاز کردند و در ادامه ژرژ لیکنز و مصطفی دنیزلی هم به عنوان مربیانی خارجی انتخاب شدند که به موفقیت نرسیدند و از سمت خود اخراج شدند. محمد تقوی، احد شیخ لاری، ساکت الهامی، علیرضا منصوریان، مسعود شجاعی، رسول خطیبی و حالا فیروز کریمی نیز مربیان داخلی تراکتور در این دوره بوده‌اند.

در این بین تراکتور هیچگاه جزو چهار تیم بالای جدول نبوده و تنها یک بار با هدایت ساکت الهامی قهرمان جام حذفی شد.

از باشگاه تراکتور خبر می رسد که مدیران این باشگاه با مربیان مختلفی در چند هفته گذشته مذاکراتی را انجام داده اند که در بین آنها نام هایی مانند،فراز کمالوند، حسین فرکی،مسعود شجاعی و حتی فیروز کریمی که در حال حاضر هدایت این تیم را بر عهده دارد، مطرح شده است.

باید منتظر ماند و دید تراکتور فصل آینده را با فیروز کریمی آغاز خواهد کرد یا مربی تازه ای را برای نشستن روی نیمکت این تیم انتخاب می کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی