|

فارکس بهتر است یا ارزهای دیجیتال ؟

بازار فارکس به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای سطح جهان، انجام سرمایه گذاری در ارز محسوب می شود چرا که به عنوان یک بازار جهانی غیر متمرکز،…

لینک کوتاه کپی شد

این روزها همه به دنبال روش های مختلف جهت افزایش درآمدشان هستند. اما سوالی که برای بسیاری از این افراد مطرح می شود این است که کدام یک از روش های موجود برای سرمایه گذاری بهتر است؟ سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال ؟ اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

قبل از اینکه به موضوع سرمایه گذاری در فارکس یاارزهای دیجیتالبپردازیم، لازم به ذکر است که سرمایه گذاری در فارکس در ایران ممنوع است چرا که هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ قانونی انجام این نوع سرمایه گذاری نادرست تعیین شده است. با این وجود برخی از افراد هنوز هم به این شیوه از سرمایه گذاری علاقه داشته و ریسک انجام این کار را قبول می کنند. اما در میان روش های مختلفی که به عنوان تجارت ارز شناخته می شوند، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال(خرید بیت کوین) بهتر است یا فارکس؟!

در ابتدا باید بدانید که بازار ارز یا فارکس به طور کلی با بازار ارزهای رمزنگاری شده و دیجیتال تفاوت اساسی دارد. هر کدام از این بازارها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث جذابیت هر یک از آنها برای افراد شده است.

بازار فارکس به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای سطح جهان، انجام سرمایه گذاری در ارز محسوب می شود چرا که به عنوان یک بازار جهانی غیر متمرکز، تمامی ارزهای موجود در سطح جهان را در خود جای داده است. به همین جهت، می توان گفت که شرایط این بازار به طور کلی به شرایط جوامع مختلف، مسائل سیاسی، میزان تورم و … بستگی دارد. جالب است بدانید که روزانه چیزی حدود 5.3 تریلیون معامله ارزی در فارکس انجام میگردد.

اما ارزهای رمزپایه یا ارزهای دیجیتال، نوعی دیگر از ارزهای رایج هستند که از لحاظ عملکردی با ارزهای فیات مانند دلار یا یوان تفاوت زیادی دارند.

بنابراین اولین موردی که در رابطه با سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال می توان به آن اشاره کرد این است که تمام ارزهای موجود در بازار فارکس توسط دولت های متمرکز پشتیبانی می شوند در حالی که در رابطه با ارزهای رمزنگاری شده، همچین حمایتی وجود ندارد. چرا که همان طور که قبلا بیان کردیم، ارزهای دیجیتال در فضای آنلاین کار کرده و تایید هویت معاملاتی که با آنها انجام می شود، به شکل همتا به همتا انجام می گردد. به عبارت دیگر شما برای استفاده و انجام معامله های تجاری از طریق این ارزها هیچ نیازی به حضور شخص ثالث ندارید. چرا که همه چیز به صورت مستقیم بین فرد گیرنده و فرستنده قابل انجام است. بر اساس آنچه که تحلیلگران مسائل اقتصادی بیان کرده اند، روز به روز به تعداد سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال اضافه می شود چرا که استفاده از آنها به نسبت سایر ارزهای موجود در سطح جهان بسیار راحت تر است.

اما شباهت اصلی که بینسرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالبا فارکس دارد، این است که در هر دو روش ها، معاملات بر اساس ارزهای متنوع انجام می گردند.

اما بر اساس شواهدی که در رابطه با بازار ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال خطرهای زیادی دارد چرا که هنوز هم شرایط این بازار به طور کامل ثابت نشده است. به عنوان مثال، در بازار فارکس ، میزان نوسانات چیزی حدود 1 الی 0.5 درصد است، در حالی که در رابطه با ارزهای رمزنگاری شده، مانند بیت کوین، نوسانات چیز حدود 5 الی 15 درصد خواهد بود. به همین دلیل است که سرمایه گذاری در ارزهای رمزنگاری شده معمولا با ریسک زیادی همراه است.

ویژگی های اساسی Forex و Cryptocurrency

بازار فارکس

· همان طور که گفته شد، بازار فارکس از ارزهای جهانی تشکیل شده است، به همین دلیل میزان ارزهای دسترس نامحدود است.

· در فارکس می توانید از leverage 50 به 1 استفاده کنید. به این معنا که سود 100 دلاری به ازای 2 دلار داشته باشید! که البته میزان ضرر هم به همین شکل محاسبه می شود.

· با توجه به گستردگی این بازار در سطح جهان، می توان به راحتی متوجه شد که تعداد معاملات انجام شده در این بازار بسیار بیشتر از بازار ارزهای رمزنگاری شده است. در نتیجه ثبات بازار تنها وابسته به سرمایه گذاری چند فرد نیست و به راحتی تغییر نمی کند.

· با استفاده از تحلیل های بنیادی، به راحتی می توانید نحوه تغییرات بازار را پیش بینی کرده و ارز مناسب را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید.

بازار ارزهای رمزنگاری شده

· یکی از ویژگی های بازار ارزهای دیجیتال این است که عرضه محدودی دارد و همین مسئله باعث می شود که تقاضا برای آن بیشتر شود. که مجددا همین مسئله افزایش تقاضا، منجر به افزایش قیمت ارزها می شود.

· با توجه به این که برای انجام معاملات با این نوع ارزها نیازی به حضور شخص ثالث نیست، در نتیجه معاملات با سرعت بیشتری به نسبت معاملات بانکی و سنتی انجام می شوند.

· امکان چندین برابر شدن سرمایه در این بازار خیلی بیشتر از سایر روش های سرمایه گذاری است. تصور کنید که اگر در سال 2013 به اندازه 1000 دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرده بودید، در کمتر از 5 سال میزان سرمایه شما به 400000 دلار تبدیل می شد!

· سرمایه گذاری در این ارز برای تمامی افراد در سراسر جهان امکان پذیر است. بنابراین فرقی نمی کند که در کدام نقطه از جهان هستید، برای سرمایه گذاری در این ارزها، تنها نیاز به پول و اینترنت دارید.

نتیجه گیری : سرمایه گذاری در فارکس یا ارزهای دیجیتال

این که سرمایه گذاری در کدام یک از این بازارها برای شما با سود بیشتری همراه است، به شما و توانایی هایتان مبنی بر تحلیل بازار بستگی دارد.

منبع: ویرگول

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی