|

مدت بارداری حضرت مریم فقط چند ساعت!

همین‌که جبرئیل به حضرت مریم نوید تولد فرزند را داد، ایشان باردار شده و عیسی مسیح متولد شد.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از بزرگترین معجزات الهی در تولد حضرت عیسی (ع) تجلی پیدا کرد؛ وقتی حضرت مریم (س) بدون آنکه ازدواج کرده باشد به امر الهی صاحب فرزند شد و آن فرزند در همان بدو تولد لب سخن گفتن باز کرد و خود را بنده و پیامبر خدا معرفی کرد.

این معجزه بزرگ نشانه‌ای برای همه مردم در تمام طول تاریخ و در همه سرزمین‌ها شد تا همه پی به قدرت بی‌نهایت حضرت حق ببرند. بر این اساس، ماجرای این میلاد مبارک در قرآن کریم بیان شده و گوشه‌هایی از رویداد‌های مهم آن مورد بررسی و یادآوری قرار گرفته است.

نحوه تولد حضرت عیسی علیه السلام به هیچ وجه مانند سایر انسان‌ها نبود.

یعنی از مادر و بدون پدر متولد شد. مدت بارداری حضرت مریم سلام‌الله علیها مانند سایر افراد نه ماه نبود، بلکه بسیار کم بود. در بعضی از روایات به چند ساعت یا چند روز اشاره شده است. یعنی مدت کوتاهی گذشت و همین که حضرت جبرئیل علیه السلام به آن بانوی مکرم نوید تولد فرزند را داد، ایشان باردار شده و خیلی زود حضرت عیسی علیه السلام در رحم مادر مراحل جنینی را گذرانده و متولد شد.

چون اصلاً تولد آن حضرت استثنایی بود و شباهتی به سایر تولد انسان‌ها نداشته است. اما همین تولد هرچند که سراسر معجزه بود حضرت مریم سلام‌الله علیها را در اندوه بزرگی فروبرد. چون به هر حال ایشان به مردم حق می‌دادند که توان درک معجزه الهی را نداشته باشند و به آن بانوی پاک‌دامن تهمت ناروا بزنند.

به هر حال ایشان دختری باکره بوده و در عرض چند ساعت باردار و سپس صاحب فرزند شده. حالا وقتی با همان نوزاد میان مردم حاضر شود حتماً مورد اتهام قرار می‌گیرد. به همین علت در آن شرایط آرزوی مرگ کرد.

در ابتدا حضرت جبرئیل علیه السلام بر حضرت مریم سلام‌الله علیها نمایان شده و به ایشان مژده داد که خداوند به تو پسری عنایت می‌فرماید. آن زمان آن بانوی مکرم به امر و اراده الهی باردار شد، ولی از ترس اینکه مردم توان درک معجزه الهی را ندارند و به او تهمت می‌زدند، به جایی بسیار دو از مردم رفت و به این ترتیب از همه کناره‌گیری کرد.

وقتی درد زایمان ر او چیره شد آن حضرت به سمت درخت خرمایی رفت و به آن تکیه داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • روشنفکر ارسالی در

    باسلام و درود.این قضیه کلا در بردارنده ی داستان خیالی میباشد.چنین چیزی رو ن علم قبول میکنه ن فلسفه و ن چیزهای دگر .باردار شدن مریم مقدس و متولد شدن بچه ی بدون پدر در عرض چن ساعت .چنین چیزی امکان ندارد .طبیعت باید کار خودشو انجام بده این قضیه هم دور از باور واقعیت هستش.باتشکر

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی