|

(عکس) شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی کیست؟

شارمین میمندی نژاد در سال 1349 در تهران متولد شد. او فرزند پروفسور محمد حسین میمندی نژاد، مولف و محقق نامی است. او علوم کاربردی را در…

لینک کوتاه کپی شد
شارمین میمندی نژاد نویسنده؛ کارگردان و بنیان گذار جمعیت امام علی (ع) (The First Big Brother) است.
وی در سال 1349 در تهران متولد شد. او فرزند پروفسور محمد حسین میمندی نژاد، مولف و محقق نامی است. او علوم کاربردی را در دبیرستان فرا گرفت و در سال 1370 در رشتهٔ هنر‌های نمایشی دانشکدهٔ هنر‌های زیبای دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد.
او در رشتهٔ ادبیات نمایشی در مقطع فوق لیسانس همان دانشگاه ادامهٔ تحصیل داد و در سال ۱۹۹۸ فارغ التحصیل شد. شارمین از آغاز تحصیلات آکادمیک خود، علاقه خود را در نوشتن نمایشنامه نشان داد و در مدت کمی به یکی از نمایشنامه نویسان مطرح جوان ایران تبدیل شد. شارمین اولین فعالیت جدی خود در نویسندگی و کارگردانی را با نمایش «مهر گیاه» آغاز کرد که مورد توجه منتقدان قرار گرفت. این نمایش به مدت ۴۵ روز در تالار چهارسوی تئاتر شهر بر روی صحنه رفت.
در آن دورهٔ زمانی، تالار چهارسو تنها در اختیار کارگردانان برجسته و شناخته شده قرار می‌گرفت و اجرای نمایش شارمین در این تالار نام وی را در بین همکارانش بر سر زبان‌ها انداخت. بعد از این موفقیت، شارمین چندین نمایش نامهٔ دیگر نوشت.
از جمله: درج مشکین-۱۹۹۴- نویسنده و کارگردان- تالار چهارسو آه! سوسک عزیز سلام! - ۱۹۹۵- نویسنده و کارگردان- تالار مولوی- جشنواره تئاتر دانشجویی آخرین نواده نمرود- ۱۹۹۵- نویسنده و کارگردان- تئاتر شهر (سالن شمارهٔ ۲) - بخش ویژهٔ جشنواره بین المللی تئاتر فجر نقل قول عاشقان- ۱۹۹۵- نویسنده- تئاتر شهر (تالار اصلی) قصهٔ عشق- ۱۹۹۶- نویسنده- تالار دانشگاه تربیت مدرس همه فرزندان خورشید- نویسنده و کارگردان- تئاتر شهر (تالار شمارهٔ ۲) - بخش ویژهٔ جشنواره بین المللی تئاتر فجر [ویرایش]تلویزیون و رادیو شارمین نویسندگی برای تلویزیون را در سال ۱۹۹۱ (سال ورود به دانشگاه) آغاز کرد. اولین برنامهٔ وی «هنر و اندیشه» نام داشت که به مدت یک سال از شبکه دوم سیما پخش شد.
دیگر کارها: در سال ۱۹۹۳ نوشتن دربارهٔ «حضرت ابراهیم» (برای یک سریال مربوط به حج) را آغاز کرد. در سال ۱۹۹۴ یک تله تئاتر به نام «نوازندهٔ شام» (با موضوع محرم) برای شبکهٔ اول سیما نوشت. در سال ۱۹۹۵ یک تله تئاتر به نام "یک داستان و دو دنیاً (با موضوع حج) برای شبکهٔ اول سیما نوشت. در سال ۱۹۹۵ تله تئاتر دیگری به نام «آوارگان ناسوت» (دربارهٔ شهادت امام علی علیه السلام) برای شبکهٔ اول سیما نوشت. در سال ۱۹۹۶ یک مجموعه تلویزیونی ۳۰ قسمتی با نام «ضیافت» (دربارهٔ رمضان) برای شبکهٔ اول سیما نوشت. در همان سال (۱۹۹۶) وی در بخش اجتماعی شبکه اول سیما شروع به فعالیت کرد و ۹۰ قسمت برای مجموعهٔ تلویزیونی "ما و ماً نوشت.
او از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ به عنوان سردبیر «از صحنه تا پرده» در رادیو جوان مشغول به کار بود. از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ به عنوان معاون فیلم و سریال شبکهٔ دو سیما مشغول به کار شد. در سال ۲۰۰۱ تله فیلم «ذکر عشق» را برای شبکه دوم سیما نوشت و کارگردانی کرد. در سال ۲۰۰۸ در ساخت مجموعه تلویزیونی انیمیشنی «کج و کوله» به تهیه‌کنندگی مرکز صبا به عنوان نویسنده همکاری می‌کند.
او از سال ۲۰۰۴ به مدت ۲ سال در دانشکدهٔ هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی به تدریس مشغول شد. در همین حین او در دانشکدهٔ هنر‌های زیبای دانشگاه تهران به عنوان استادیار اصول بازیگری را تدریس میکرد. وی از سال ۱۹۹۶ تا سال ۱۹۹۹ در دانشکدهٔ الزهرا تئاتر درمانی را تدریس میکرد. وی همچنین کارگاه‌های آموزشی در رابطه با هیپنوتیزم و استفاده از آن برای کمک به کودکان سرطانی را برگزار می‌کرد.
جمعیت امام علی (ع) اولین کمیتهٔ مستقل دانشجویی در ایران است که در سال ۱۹۹۹ پایه گذاری شد. اولین دفتر رسمی آن در سال ۲۰۰۰ در دانشگاه شریف تاسیس شد. فعالیت‌های اصلی این جمعیت در رابطه با معضلات اجتماعی (خصوصا در رابطه با کودکان) است.

(عکس) شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی کیست؟

ماجرای بازداشت شارمین میمندی نژاد

شب گذشته حساب توییتری جمعیت امام علی (ع) که در حوزه امور خیریه داوطلبانه فعال است، با اعلام بازداشت موسس این سازمان مردم نهاد نوشت: ساعتی پیش شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی (ع) بازداشت شد. در ادامه این توییت آمده است: مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی (ع) و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل جمعیت امام علی (ع) نیز بازداشت شده‌اند. درهمین خصوص برخی فعالان رسانه‌ای از پلمپ دفتر این سازمان مردم نهاد خبر داده اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی