|

جهان دیجیتال و ظهور یک پدیده عجیب!

«با دیجیتالی‌شدن فزاینده جهان، چالش ها و پدیده های تازه ای نیز ظاهر خواهند شد که برایمان بسیار عجیب خواهند بود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جهان کنونی تا حد زیادی به واسطه اوج گیری فناوری های دیجیتال شناخته می شود. جهانی که در آن شاهد دسترسی اغلب انسان های جهان به گوشی های هوشمند و یا شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هستیم و البته که فناوری هوش مصنوعی نیز نویدبخش وقوع تغییر و تحولات قابل توجهی در آینده دنیا است. البته که دیجیتالی شدن جهان را می توان در بخش های مختلف زندگی بشر به وضوح مشاهده کرد.

در این میان، اینطور به نظر می رسد که مردم جهان نیز به تدریج بایستی خود را آماده وقوع تغییرات تازه ای در دنیا کنند. تغییراتی که در حقیقت یکی از نمودهای عینی خود را در سبک زندگی آن ها به نمایش خواهند گذاشت. در این راستا، با توجه به حرکت اقتصاد جهان به سمت دیجیتالی شدن و در عین حال، اوج گیری بازارهای مختلف در این رابطه نظیر بازار رمزارزها، دارایی بسیاری از افراد ماهیت دیجیتالی به خود خواهد گرفت و دسترسی آن ها به داراییشان صرفا از طریق در اختیار داشتن رمز و کدهای خاصی میسر می شود.

حال تصور کنیم یک فرد فوت کند و دارایی های دیجیتال داشته باشد اما رمز و کدهای مرتبط را در اختیار بازماندگان خودش قرار نداشته باشد. پدیده ای که در بازار رمزارزها و به طور خاص بازار بیت‌کوین قابل مشاهده است و می بینیم که شمار قابل توجهی بیت کوین وجود دارند که صاحبان آن ها از دنیا رفته اند اما رمزِ دارایی خود را به بازماندگانشان نداده اند. مساله ای که عملا دارایی های مذکور را از ارزش ساقط کرده است. از این رو، در جهان آینده، یکی از پدیده هایی که بایستی به آن توجه ویژه داشت، "ارثیه دیجیتالی" است.

در حقیقت، افراد باید برای دارایی های دیجیتال خود، برنامه ریزی های لازم را برای اینکه آن ها را اختیار نزدیکانشان قرار دهند، انجام دهند. در غیر اینصورت، دارایی آن ها به کل از بین می رود. از این منظر، وصیت نامه افراد نیز تا حد زیادی ماهیتی دیجیتالی به خود می گیرد. به طور کلی، اینطور به نظر می رسد که در سال های نه چندان دور، با واقعیت های کاملا جدیدی در سبک زندگی افراد مواجه شویم.

واقعیت هایی که هماهنگ شدن با آن ها در ابتدای کار، شبیه به داستان ماجراجویانه "آلیس در سرزمین عجایب" است و می تواند تا حد زیادی ما را شگفت زده کند. با این حال، مهم این است که  واقعیت آتی جهان این است و هماهنگ شدن با آن نیز یک الزام راهبردی و مهم است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی