|

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای علوم پزشکی البرز:

آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای البرز گفت: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال که در منازل حضور دارند تا پایان هفته جاری یا آتی آغاز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: روزانه ۴ هزار تست کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی این استان انجام می‌شود. مهرداد بابایی گفت واکسیناسیون تعدادی از سالمندان در مراکز نگهداری سالمندان انجام شده است، واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال که در منازل حضور دارند تا پایان هفته جاری یا آتی آغاز می‌شود و روند انجام واکسیناسیون توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام می‌شود. سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: آن دسته از کادر درمان و بهداشت و پاکبان های استان که متقاضی واکسن کرونا بودند نیز واکسینه شدند.

به جز اشتهارد و طالقان مابقی شهرستان‌های البرز قرمز هستند

وی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز تصریح کرد: به جز اشتهارد و طالقان که در وضعیت نارنجی قرار دارند مابقی شهرستان‌های استان قرمز هستند. بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار مراجعه‌کنندگان و بستری‌های کرونایی، پیش‌بینی می‌شود اجرای محدودیت‌ها ادامه پیدا کند اما در خصوص این امر تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

وی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۴۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر بر اثر ابتلاء به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی یک هزار و ۵۸۲ نفر و به مراکز بهداشتی یک هزار و ۴۶۲ نفر بوده است. وی با بیان اینکه در مجموع نزدیک به ۴۰ درصد تست‌های پی سی آر مثبت است، تصریح کرد: روزانه ۴ هزار تست کرونا در مراکز بهداشتی و درمانی استان انجام می‌شود.

جهش‌های ویروس کرونای هندی خطرناک‌تر و قوی‌تر است

بابایی در تشریح ویروس کرونای هندی بیان کرد: قدرت سرایت این ویروس از کرونای انگلیسی هم بیشتر است؛ به دلیل جهش‌هایی که ویروس برای حفظ بقا دارد باعث می‌شود، جهش‌های ویروس روزبه‌روز خطرناک‌تر و قوی‌تر شود.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط کشور هند به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گویای این مسئله است که مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند، خاطرنشان کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌ها در کشور هند باعث شده ویروس چرخش بیشتری داشته باشد و خطر جهش بیشتر فاجعه به بار آورده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز گفت: مردم برای حفظ سلامتی خود و خانواده دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا جهش‌های جدید در کشور رخ ندهد و مانند ویروس کرونای انگلیسی گسترش پیدا نکند. بابایی متذکر شد: گزارشی مبنی بر ورود ویروس کرونای هندی در کشور اعلام نشده است.

منبع: مهر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی