|

هیوندای وارداتی قیمت خورد؛ هم قیمت لاماری و ارزان تر از فونیکس!

براساس اخبار منتشرشده، قیمت ۳ مدل هیوندا توسط گمرک اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد
1

سازمان گمرک ایران، قیمت پایه چهار خودروی سواری هیوندای را اعلام کرد. در همین رابطه، بازار شاهد اعلام قیمت پایه چهار خودروی هیوندای النترا با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی، النترا با پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی، اکسنت با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی و هیوندای توسان با پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی است.

به گزارش «شایانیوز» خودروی هیوندای النترا در تیپ پایه (مجهز به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی) 18 هزار و 160 یورو و مدل فول آن که مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی بوده، 19 هزار و 400 یورو قیمت‌گذاری شده است. آن‌طور که اعلام شد، تعرفه واردات برای هردو تیپ، 75 درصد است.

t5v4a2zraps3r345x2z3

خودروی هیوندای النترا در تیپ پایه (مجهز به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی) 18 هزار و 160 یورو و مدل فول آن که مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری تنفس طبیعی بوده، 19 هزار و 400 یورو قیمت‌گذاری شده است. آن‌طور که اعلام شد، تعرفه واردات برای هردو تیپ، 75 درصد است.

همچنین برای هر خودرو، 450 یورو دیگر هزینه حمل و نقل (کرایه) در نظر گرفته شده و به قیمت خودروها افزوده خواهد شد.

در رابطه با دو خودروی دیگر، آن‌طور که اعلام شد، هیوندای اکسنت 15 هزار و 235 یورو و هیوندای توسان 2023، 19 هزار و 995 یورو قیمت‌گذاری شده است. تعرفه واردات در نظر گرفته شده برای این دو خودرو نیز 75 درصد است. هزینه کرایه برای اکسنت، 450 یورو و برای توسان، 580 یورو اعلام گردیده است.
 
با یک حساب سرانگشتی قیمت این خودروها تا گمرک بین یک میلیارد و 600 تا دو میلیارد تومان است با درنظر گرفتن سود 17 تا 20 درصدی که برای وارد کننده لحاظ شده قیمت انواع خودروهای وارداتی خانواده هیوندای بین دو میلیارد تا دو میلیارد و 500 میلیون خواهد بود.

با این قیمت ها در بازار داخل چه خودروهایی می توان خرید؟

در بازار آزاد با قیمت حدود 2 تا 2.5 میلیارد میشه هایما اس 8 (2.5 میلیارد) یا تیگو 7 پرو (2 میلیارد و 270) و از خانواده کرمان موتور هم KMC جی 7 و کا 7 خرید. فیدلیتی و دیگنیتی در کنار لاماری هم از دیگر خودروهای رنج 2 تا 2.5 میلیاردی بازار هستند. جالب اینکه قیمت این خودروی ژاپنی از انواع فونیکس تیگو 8 که بالای 3 میلیارد هستند ارزان تر است.

چانگان های وارداتی چند؟

شرکت سایپا برای واردات خودرو به سراغ چانگان رفت و این محصول شاسی بلند چینی را وارد کرد. طبق اعلام مدیرعامل سایپا اعلام کردند قیمت تمام شده درب گمرک ۹۰۰ میلیون تومان شده است، با در نظر گرفتن امور تحویل و خدمات پس از فروش یک چانگان که نزدیک ۲.۵ میلیارد تومان قیمت خواهد داشت. فکر نکنم ما بتوانیم این خودرو را بیشتر از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بفروشیم. نوش جان کسی که در سامانه ثبت نام کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی