|

(ویدیو) ابرهای سبز رنگ در استان فارس خبر از طوفان سهمگین می دهد؟

فیلم از نزدیک شدن‌ ابرهایی با رنگ سبز در شهر خنج استان فارس که موجب وحشت مردم شد ، غالباً چنین ابرهایی را بیشتر در امریکا میبینیم و به…

لینک کوتاه کپی شد

ابرهای سبز رنگ یک سیگنال از وقوع تورنادو یا طوفانی ناگهانی محسوب می شوند.

ابرهای سبز رنگ چگونه ایجاد می شوند و نشانه چیست؟

William Beasley، پروفسور هواشناسی دانشگاه اوکلاهاما این حرف ها را تایید می کند. او توضیح می دهد که همه این ها به ذرات رطوبت موجود در این ابرهای طوفانی بعد از ظهر برمی گردد. آن ها نور قرمز را جذب می کنند و نور پراکنده شده را آبی نشان می دهند. وقتی آن ها در برابر محیطی با نور قرمز شدید مانند افتاب خورشید در حال غروب قرار می گیرند، اثر خالص آن رنگ سبز خواهد بود. با این وجود، از نظر کریگ بورن، فیزیکدان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، ابرهای طوفانی سبز لزوما به معنای تورنادو و یا طوفان تگرگ نیست. اساسا تورنادو یا طوفان تگرگ هم با ابرهای سبز رنگ و هم بدون آن ها می توانند وقوع یابند. به همین دلیل است که می گوییم آماده شدن برای چنین شرایطی ضروری می باشد و نباید فقط متکی به آن چه می بینید باشید.

به گفته ی او، ابرهای سبز به طور کلی پیش بینی کننده ی رعد و برق شدید هستند. اسکات بکمهیر، یک هواشناس از مؤسسه تعاونی مطالعات ماهواره هواشناسی در UW-Madison می گوید: ابرهای سبز اغلب ابرهای بلند هستند، و ابرهای بلند یک عنصر مهم برای تورنادو و طوفان های احتمالی است. بنابراین، دیدن ابر سبز رنگ لزوما به معنای وقوع نورنادو نیست، بلکه به معنای احتمال وقوع تورنادو می باشد. به هر حال ابر سبز رنگ وقوع شرایط سخت را هشدار می دهد. اگر شما می خواهید از باران های سیل آسا و بادهای شدید دوری کنید، با دیدن ابرهای سبز به پناهگاه بروید. اگر در هنگام عصر ابرهای سبز رنگی دیدید که به سمت شما می آیند، فورا منطقه را ترک کنید و یا حداقل به جای مطمئنی پناه ببرید که دارای وسایل و ملزومات ضروری هنگام وقوع شرایط سخت باشد و اگر شما فاقد چنین مکانی می باشید، هرچه سریعتر آن را برای خود فراهم سازید!

شکست نور عامل ابرهای سبز در استان فارس

محمد علیزاده کارشناس اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: این پدیده به علت شکست نور ایجاد شده است و پدیده کاملا طبیعی است و مردم نگران نباشند.

[ میانگین: 3.4 /5]

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی