|

شما شرایط اخذ ویزای طلایی امارات متحده عربی را دارید؟+ جزئیات

اخذ ویزای طلایی امارات- اقامت ۱۰ ساله وعده ‌ای است که امارات عربی متحد عربی ه به تازگی برای جذب متخصصان و دارندگان مدارک دانشگاهی مطرح…

لینک کوتاه کپی شد

نخست‌وزیر امارات متحده عربی اعلام کرد که این کشور قصد دارد بر اساس سیستم ویزای «طلایی» به متخصصان و دارندگان مدرک دانشگاهی، اقامت ۱۰ ساله اعطا کند برای آگاه از شرایط اخذ ویزای طلایی امارات متحده عربی در این مقاله با ما همراه باشید.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم در اعلامیه خود گفت: «همه دارندگان مدرک دکترا، پزشکان و مهندسان کامپیوتر، الکترونیک، برنامه‌نویسی، برق و بیوتکنولوژی واجد شرایط ویزای طلایی امارات هستند.»

همچنین، افرادی که دارای مدرک تخصصی در زمینه هوش مصنوعی، کلان داده و اپیدمیولوژی هستند، محققان، دانش‌آموزان دبیرستانی ساکن در امارات متحده عربی که رتبه‌های برتر در این کشور را دارند، دانشجویان برخی از دانشگاه‌ها که معدل بالاتر از ۳.۸ دارند نیز، واجد شرایط هستند.

به طور معمول افراد خارجی در امارات متحده عربی دارای ویزای کوتاه‌مدت هستند که باید سالانه تمدید شود و تا پایان مدت قرارداد کاری یا تحصیلی، معتبر است. اما دولت طی دو سال گذشته سیاست صدور ویزا را انعطاف‌پذیرتر کرده و اقامت طولانی‌تری را برای برخی از سرمایه‌گذاران، دانشجویان و متخصصان ارائه می‌دهد.

امارات با ویزای طلایی به دنبال چیست؟

شیخ محمد در توییتر خود نوشت: "امروز ما صدور ویزای طلایی امارات برای ۲۵۰۰ دانشمند، محقق، مبتکر، سرمایه گذار و پزشک را جشن گرفتیم. ما به همگی خوش آمد گفته و بیان میکنیم که: امارات مهد علم و پیشرفت دانشمندان، افراد بااستعداد و افراد خلاق در زمینه ی ایجاد تغییرات بزرگ، است."

سارا بنت یوسف الامیری، وزیر امور خارجه علوم پیشرفته، بیان کرد که صدور ویزای طلایی امارات با تاریخ انقضای طولانی، برای گروهی از دانشمندان حرکتی مثبت و گامی عظیم در جهت بهبود بخشیدن موقعیت این گروه در جامعه و توسعه دادن تحقیقات علمی برای خدمت به بشریت است.

همچنین وزیر اضافه کرد: "رهبری ما همیشه به ارزش و اهمیت دادن به دانشمندان مشتاق بوده و تاثیر زیادی روی پیشرفت انجمن علمی امارات داشته است. حرکت امروز ما از هدف امارات در جهت جذب دانشمندان و روشنفکران و بالابردن مقام بین المللی اقتصادی و علمی ایشان، پشتیبانی میکند.

پیشنهاد می شود: اوگور شاهین دانشمند مسلمان مدعی ساخت واکسن کرونا کیست؟

سرمایه گذاران برای اخذ ویزای طلایی درخواست دهند

سرمایه داران با خانه های به ارزش ۵ میلیون درهم هم شامل طرح جدید ویزای طلایی امارات می شوند.

سرمایه داران با خانه های به ارزش ۵میلیون درهم یا بیشتر میتوانند برای این ویزا درخواست دهند، که اینگونه ایشان اجازه ی اقامت 10 ساله به جای اقامت معمول ۲ یا 5 ساله را میگیرند. طبق صحبت های دفتر حقوقی التمینی وشرکا، درخواست ها باید به مرکز "کیوب" که وزارت املاک دبی است، ارائه شوند. شرط قبول درخواست این است که خانه داران هیچ بدهی معوقه ای نداشته باشند.

جالب است که برای ارائه این درخواست، لازم نیست که خانه در زمان مقرری خریداری شده و مدتی از تاریخ خرید گذشته باشد.

شما شرایط اخذ ویزای طلایی امارات متحده عربی را دارید؟+ جزئیات

اقامت بلند مدت امارات مخصوص چه کسانی است؟

از سال ۲۰۱۸، امارات نخستین برنامه صدور اقامت‌های بلندمدت خود را برای سرمایه‌گذاران، مدیران ارشد، دانشجویان و نخبگان آغاز کرد. به نظر می‌رسد در برنامه جدید، دامنه افرادی که امکان کسب اقامت بلندمدت دارند، افزایش‌یافته است.

امارات متحده عربی یکی از کشورهای مهم در خاورمیانه است که به عنوان مقصد بسیاری از گردشگران و تاجران در جهان شناخته می‌شود. این کشور در ماه سپتامبر نیز اعلام کرد که به بازنشستگان خارجی که توان تأمین مالی خود را داشته باشند، ویزای پنج‌ساله می‌دهد که قابل تمدید نیز هست.

علی‌رغم همه‌گیری کرونا و کاهش فروش نفت، امارات قصد دارد با برنامه‌هایی نظیر جذب گردشگر و تأکید بر تجارت، روند رشد اقتصادی خود را حفظ کند. تولید ناخالص ملی امارات در سال جاری، به بیش از ۴۷۵ میلیارد دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود با حفظ روند رشد فعلی، تا سال ۲۰۲۲ از مرز ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کند.

منبع: رویترز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی