|

استفاده از آینه سفید در طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف

آینه سفید یکی از محبوب‌ترین و پر کاربردترین آینه‌ها در زیباسازی و طراحی فضای داخلی است از آنجایی که از این رنگ آینه در گذشته در تمامی…

لینک کوتاه کپی شد

استفاده از آینه سفید در طراحی دکوراسیون فضاهای مختلف

به طور کلی از گذشته تا کنون از آینه‌ سفید، برای استفاده از کاربرد عملی آن، یعنی دیدن ظاهر و برای نظافت شخصی در قسمت‌های مختلف منزل و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. اما امروزه علاوه بر استفاده از این ویژگی، از خاصیت‌های دیگر آینه سفید، در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف استفاده می‌شود.؛ به گونه‌ای که طراحان و معماران داخلی به  طور استراتژیک از آینه سفید در طراحی دکوراسیون زیبا در فضاهای مختلف، از قبیل قسمت پذیرایی خانه‌های کوچک و یا خانه‌هایی با وسعت زیاد، استفاده می‌کنند.

آینه سفید

استفاده از آینه سفید در قسمت پذیرایی

دلایل انتخاب آینه سفید در طراحی دکوراسیون

آینه سفید با انعکاس نور سفید، به دلیل خطای دیدی که ایجاد می‌کند، موجب ایجاد ترفندهای بصری می‌شود، به همین دلیل به منظور بزرگ‌تر جلوه دادن اندازه‌ی خانه‌های کوچک و یا فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. آینه یکی از پرکاربردترین ابزارهایی است که معماران و طراحان داخلی در اجرای دکور مورد نظر، آن را به کار می‌گیرند و از ویژگی‌های آن در ایجاد فضایی آرامش بخش و زیبا استفاه می‌کنند.

آینه سفید، تصویر و نور یک فضا را جذب می‌کند و آن‌ را دقیقاً با همان رنگ، بازتاب می‌کند. به این ترتیب حس مضاعفی هم در روشنایی و هم در عمق، در محیط ایجاد می‌کند.

رنگ سفید به دلیل خنثی بودن به راحتی قابلیت تطابق و هماهنگی با رنگ‌های دیگر را دارد و در کنار هر رنگی که استفاده شود باعث جلوه بیشتر آن رنگ می‌شود و همچنین در صورت انتخاب رنگ سفید خاطر جمع هستید که امکان ناهماهنگی با سایر وسائل و اثاث منزل تقریبا وجود ندارد، بنابراین می‌توان گفت انتخاب آینه سفید، یک انتخاب راحت و بی‌دردسر و البته شکیل است.

 استفاده از آینه سفید در طراحی داخلی، علاوه بر زیبایی خاصی که به محیط می‌بخشد، به دلیل انعکاس نور سفید، موجب بزرگ‌تر جلوه دادن مکان موردنظر می‌شود. بنابراین بسیار مناسب برای استفاده در راهروها، اتاق‌های خواب، لابی هتل‌ها و همچنین در منازل کوچک است.

از گذشته تا کنون رنگ سفید، نماد تمیزی و پاکی بوده است. به همین دلیل، به منظور ایجاد حس تمیزی و بهداشت، از آینه سفید در سرویس‌های بهداشتی و مکان‌هایی که نیاز به جلوه تمیزی دارند می‌توان استفاده کرد.

طیف رنگی آینه سفید قابل استفاده

اگر شما هم جزو افرادی هستید که معتقد هستند رنگ سفید رنگ بی‌روحی است و گرمای خاصی به محیط نمی‌بخشد و می‌تواند احساس سرما و بی‌روحی در فضا جاری کند، می‌توانید از طیف رنگی گرم‌تر رنگ سفید استفاده کنید. انواع رنگ آینه سفید دکوراتیو مورد استفاده در طراحی فضا، عبارتند از:

  • رنگ‌ سفید گچی
  • رنگ سفید مرمری
  • رنگ سفید استخوانی
  • رنگ سفید عاجی
  • رنگ سفید کاپوچینویی
  • رنگ سفید ساده

با توجه به رنگ محیط و یا وسایل استفاده شده در محل مورد نظر، می‌توانید از طیف رنگی سفید مورد علاقه‌تان استفاده کنید. در صورتی که در انتخاب خود مردد هستید و نمی‌دانید باید چه طرح و رنگی را انتخاب کنید، می‌توانید از پیشنهاد و مشاوره هنرمند آینه کار استفاده کنید و با دیدن نمونه‌های کار ارائه شده با آینه سفید، طرح و ایده بگیرید و طرح مورد نظر را با ابعاد مورد نظر انتخاب کنید.

آینه کاری

اجرای آینه کاری با استفاده از آینه سفید

نکات مهم در استفاده از آینه سفید برای طراحی داخلی

با استفاده از ایده‌های خلاقانه در استفاده از آینه سفید، می‌توان عناصر و ابزارهای مختلف استفاده شده در فضا را به هم گره زد و به خانه نور و نشاط بخشید. اما در صورتی که بدون رعایت نکات و اصول آینه کاری، از آینه استفاده شود، فضای نامناسبی ایجاد خواهد شد.

قبل از هر چیز اطمینان پیدا کنید که آینه را در قسمتی از خانه قرار داده‌اید که در ساعت خاصی از روز که خورشید از آینه منعکس می‌شود، نور خیره کننده و آزار دهنده‌ای ایجاد نمی‌شود.

در نظر بگیرید که در صورت  استفاد از آینه سفید،  نور اضافی به محیط منعکس می‌شود و به ایجاد توهم فضای بزرگ و فنگ‌شویی کمک می‌کند. بنابراین می‌توان گفت در تمامی قسمت‌هایی از خانه که قصد بزرگ‌تر جلوه‌ دادن آن را دارید می‌توانید از آینه سفید استفاده کنید.

معمولاً  در طراحی دکوراسیون با آینه، برای انعکاس نور و تصویر، از آینه استفاده می‌شود. برای انتخاب مکان و دیوار مناسب برای استفاده از آینه سفید، باید خاصیت بازتابش آینه در نظر گرفته شود. بنابراین قبل از اقدام به اجرای دکور، باید آنچه را که در مقابل آینه قرار دارد و قرار است تصویر آن بازتاب شود، در نظر بگیرید. این مسئله بسیار مهم است که به آنچه که در آینه قرار است منعکس ‌شود فکر کنیم. اگر یک آیتم زیبا، مانند یک تابلو، در مقابل آینه قرار گرفته باشد، و یا تصویر لوستری که از سقف آویزان است در آینه منعکس شود، در واقع علاوه بر زیبایی محیط، به آن آیتم اهمیت ویژه‌ای بخشیده شده است.

 همچنین در صورتی که بر روی دیواری که مقابل یک پنجره رو  به حیاط و یا باغ است، از آینه سفید استفاده شود، علاوه بر اینکه به میزان قابل توجهی، نور فضا افزایش پیدا می‌کند، با انعکاس تصویر بیرون پنجره، به شکل مناسبی توانسته‌ایم بخشی از منظره بیرون را وارد فضای اتاق کنیم؛ به این ترتیب با استفاده از این شیوه در طراحی، احساس خوشایندی از وسعت و زیبایی، در افراد ایجاد خواهد شد.

آینه

استفاده از آینه سفید بر روی دیوار رو به فضای بیرون

نکته دیگری که در انتخاب آینه باید در نظر بگیرید کیفیت آینه است. در صورتی که از آینه بی‌کیفیت و مواج استفاده شود، تصویر جالبی از روی آینه منعکس نخواهد شد.

استفاده از آینه مسی در آینه کاری فضا

نقشی که آینه به عنوان یک ابزار بسیار کاربردی باید در فضای استفاده شده ایفا کند به اندازه، رنگ، سبک، شکل، نور طبیعی اتاق، بستگی دارد. اما در صورتی که قصد دارید با انعکاس رنگ نور مورد نظر، به فضا و اسباب و اثاثیه استفاده شده در آن فضا، رنگ خاصی ببخشید می‌توانید به سراغ آینه‌های رنگی بروید. امروزه رنگ آینه‌ها دیگر محدود به رنگ سفید نیست و انواع و اقسام آینه‌ کاری با رنگ‌های مختلف قابل اجرا است. یکی از انواع آینه‌های رنگی که افراد بسیاری علاقه به استفاده از آن در طراحی داخلی دارند، آینه مسی است.

آینه مسی

استفاده از آینه مسی در آینه کاری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی