|

از جذابیت های حیات وحش؛ وقتی زرافه قلدر با یه لگد شیر بی نوا رو فرستاد قاطی باقالیااا

Northern giraffe and lion shayanews

یک شیر گرسنه، زرافه‌ای را مورد حمله قرار داد و تلاش کرد این حیوان عظیم الجثه را شکار کند.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- زرافه ها برخلاف ظاهر آرامی که دارند، جزو خطرناک‌ترین موجودات آفریقا به شمار می‌روند. آنها در هر لگد می‌توانند تا 15هزار نیوتن نیرو معادل وزن جسمی 1.5 تنی اعمال کنند. با چنین نیرویی می‌توان یک سکه را خم کرد یا بزرگ‌ترین استخوان بدن انسان را شکست. لگد زرافه می‌تواند یک انسان 75 کیلوگرمی را تا ارتفاع 3 متری به بالا پرت کرده و او را 7 متر دورتر به زمین بکوبد و صدالبته که هیچ انسانی نمی‌تواند از چنین ضربه‌ای جان سالم به در ببرد.

زرافه ها علاوه بر این لگدهای خطرناک، سر و گردن قوی دارند و با پیچاندن گردن خود، می‌توانند با یک گاز استخوان‌های دست و بازوی انسان را بشکنند. به همین دلیل، حتی محیط‌بانان آفریقا هم کمتر جرات می‌کنند به این جانور نزدیک شوند. مرگ‌بارترین این لگدپرانی‌ها در فرار از دست شکارچیانی مانند شیر یا نبرد گرپدن نر مشاهده می‌شود.

یک شیر گرسنه، زرافه‌ای را مورد حمله قرار داد و تلاش کرد این حیوان عظیم الجثه را شکار کند. اما با ضربات پای زرافه مواجه شد و پا به فرار گذاشت. در بخش دوم نیز می‌بینیم که یک بچه کرگدن قصد بازی کردن با زرافه را دارد، اما زرافه این موضوع را مزاحمت تلقی می‌کند و بچه کرگدن بی نوا را به باد کتک می‌گیرد.

در بخش سوم نیز جدالی طنزآمیز میان دو زرافه را می‌بینیم که از فنون کشتی برای زمین زدن یکدیگر استفاده می‌کنند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی