|

از جذابیت های حیات وحش؛ کفتار که آب از لب لوچش آویزونِ راحت اومد شکار یوزپلنگ رو صاحب شد

توی این ویدئو یوزپلنگی را خواهید دید که ایمپالا را شکار کرده و در حال لذت بردن از طعمه اش است که کفتار آویزون از راه می رسد.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- کفتار ها حیواناتی گوشتخوار هستند که اغلب به صورت گروهی زندگی می کنند. کفتار ها به صورت عادی در طول شب و گاهی ابتدای صبح به فعالیت می پردازند و در طول روز استراحت می کنند. آن ها از حس شنوایی و بویایی قوی برخوردارند معمولا آهسته راه می‌روند و هنگام دویدن حرکات نامتناسب و بد منظری دارند.  این حیوان نیم تنه کوتاهی دارد و نیم تنه عقبی اش ظاهری شبیه حیوان قوز کرده به او داده است. کفتار به پیشانی بلند و گردن کلفتش شناخته شده و نواحی مختلف بدنش از سر تا پا و کمرش شیب قابل توجهی به سمت پایین دارد.

اکثر گونه های کفتار حیوانات اجتماعی هستند که به صورت گله ای زندگی می کنند و یک کفتار ماده غالب که بزرگ ترین و وحشی ترین حیوان گروه است ریاست گله را بر عهده دارد. گله های کفتار بزرگ بوده و اغلب تا 80 نفر عضو دارد.

مهم ترین دشمن کفتار ها شیر ها و سگ های شکاری هستند. کفتار ها و شیر ها اغلب بر سر قلمرو با هم مبارزه می کنند، آن ها منابع غذایی یکسان دارند و این باعث شده حیات وحش شاهد رقابت های شدیدی بین این دو حیوان باشد. کفتار ها به خصوص در سنین پایین تر ممکن است هم نوعان خود را کشته و بخورند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی