|

از جذابیت های حیات وحش؛ عنکبوت بیریخت ماهی کوچولو رو زیر آب اسپایدرمنی به تور انداخت!

در این ویدیو یه عنکبوت رو می بینید که خیلی عجیب و حرفه ای به سراغ شکار یه ماهی کوچولو میره!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دنیای حیات وحش همیشه غافلگیری های خودش رو داره. دنیایی پر از تلاش برای بقا و زندگی. جهانی که در اون خون و شکار حرف اول رو می زنه. اینبار میریم سراغ عنکبوت!

عنکبوت جانوری بی مهره هست که دارای بدن دو قسمتی و هم چنین هشت پا هست. عنکبوتیان  در حیات وحش به دسته‌ ای از بی‌مهرگان به نام بندپایان تعلق دارند که شامل عنکبوت‌ ها‌، عنکبوت‌ های بابا لنگ دراز، عقرب‌ ها، کنه‌ ها و همچنین زیر گروه‌ های ناشناخته می‌شوند. عنکبوتیان شامل بیش از صد هزار گونه نام‌ گذاری شده هستند.

عنکبوت ها به روش های مختلفی جا به جا می شوند. برخی راه می‌ روند، می‌ دوند یا تعدای هم با پریدن جهش می کنند. عنکبوتیان با استفاده از روش‌ هایی خاص مثل فشرده‌ سازی هیدرولیکی، بیشتر از انقباض عضله های خود استفاده می‌ کنند. وجود بافت‌ های همبند الاستیکی دلیل این اتفاق است.

خطرناک ترین نوع این جانوران در آمریکای شمالی زندگی می کند که بیشتر به رنگ قهوه‌ ای هستند، به همین علت به عنکبوت های قهوه ای نیز مشهور هستند. یکی بزرگترین گونه های این جانوران عنکبوت پرنده‌ خوار جالوت نام دارد. طول بدن این جانوران به 15 سانتی متر و پا های آن به 30 سانتی‌ متر هم می رسد. وزن این موجودات بین 130 تا 170 گرم است.

دانشمندان اعتقاد دارند از تار عنکبوت که محکم ترین الیاف طبیعی است می‌توان برای ساخت بافت زردپی‌های مصنوعی و یا بازیابی رباط های آسیب‌ دیده استفاده کرد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی