|

(عکس) راهنمای تصویری سامانه (شاد) shad.medu.ir شبکه اجتماعی دانش آموزان

سامانه شبکه اجتماعی دانش آموزان (شا)- معلمان، دانش‌آموزان و همه اعضای مدرسه می‌توانند صرفا با یکی از پیام رسان‌های داخلی (سروش، آی گپ،…

لینک کوتاه کپی شد

شبکه اجتماعی دانش آموزان«شاد»به منظور ساماندهی آموزش مجازی معلمان که بنابر مسئولیت اجتماعی خود درمدت زمان تعطیلی مدارس انجام داده‌اند، در وزارت آموزش و پرورش طراحی و پیاده سازی شده است.

معلمان، دانش‌آموزان و همه اعضای مدرسه می‌توانند صرفا با یکی از پیام رسان‌های داخلی (سروش، آی گپ، بله، روبیکا و گپ) یا با مراجعه به سامانه shad.medu.ir فرآیند آموزش مجازی را پیگیری کنند.

زیرساخت اجرای این طرح، استفاده از پیام رسان‌های داخلی است که با طراحی یک رابط کاربری ساده جهت اتصال به پیام رسان و احراز هویت مدیر، معلم و دانش‌آموز، امکان برگزاری کلاس‌های آنلاین (برخط) مبتنی بر تبادل پیام و محتوا را فراهم ساخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: والدین دانش‌آموز یا شخص دانش‌آموز پس از اطلاع از پیام رسان منتخب مدرسه از طریق مدیر یا معلم باید نسخه‌ جدید پیام ‌رسان را نصب کند و از طریق گزینه «بات شاد» با انتخاب نقش «دانش‌آموز» به لینک shad.medu.ir متصل شده و پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده مطابق کلاس خود در مدرسه وصل شود.

دانلود اپلیکیشن شاد مدارس ابتدایی (Shaddl.medu.ir) ویژه دانش آموزان و مدیران+ راهنمای تصویری

وی در زمینه نحوه سازماندهی کلاس‌ها خاطرنشان کرد: این برنامه برای مدیران مدارس ابتدایی و دوره متوسطه از ۱۶ فروردین کلید می‌خورد.

جهان‌آرای افزود: کلاس‌های پیش دبستانی، پایه‌های اول تا سوم ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه از ۱۷ فروردین آغاز می‌شود. همچنین آموزگاران پایه‌های چهارم تا ششم، دبیران و هنرآموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای موظفند در تاریخ ۱۸ فروردین به شبکه شاد متصل شوند که البته کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از ۱۹ فروردین آغاز به کار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اضافه کرد: دانش‌آموزان بدون پیام رسان نیز از طریق سامانه shad.medu.ir می‌توانند وارد کلاس‌های مدرسه خود شوند.

جهان آرای خاطرنشان کرد: ضروری است مدیران، سوابق تدریس و محتواهای بارگذاری شده را تا پایان شهریور ذخیره و نگهداری کنند. حضور دانش‌آموزان در طول ساعت برگزاری کلاس‌های درس ضروری است و ترک کلاس بدون اجازه قبلی، غیبت محسوب می‌شود.

راهنمای شبکه اجتماعی دانش آموزان برای آموزش (شاد)

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، فرایند ورود به شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) طی سه مرحله از سوی مدیرمدرسه، معلمان و دانش آموزان باید صورت گیرد.

بر اساس این گزارش؛ همه اعضای مدرسه و دانش آموزان جهت استفاده از سامانه باید یکی از نرم‌افزارهای سروش، آی گپ، بله، گپ و روبیکا را که توسط مدیر انتخاب می‌شود در تلفن همراه یا رایانه نصب کنند.

(عکس) راهنمای تصویری سامانه (شاد) shad.medu.ir شبکه اجتماعی دانش آموزان

گام اول: راه اندازی توسط مدیر مدرسه:

  1. انتخاب پیام رسان از سامانه سناد
  2. نصب پیام رسان در گوشی همراه یا رایانه
  3. ورود به بات(شاد) و ثبت کد ملی
  4. تایید اطلاعات کلاس‌ها و معلمان

گام دوم : راه اندازی توسط معلمان

  1. نصب پیام رسان انتخابی مدیر مدرسه
  2. انتخاب گزینه معلم ( مشاهده کد ملی و گروه‌های کلاس)
  3. تایید صحت اطلاعات

گام سوم: راه اندازی توسط دانش آموزان

  1. نصب پیام رسان انتخابی مدیر مدرسه
  2. ورود به بات(شاد) و انتخاب گزینه دانش آموز
  3. کلیک بر روی لینک ( shad.medu.ir ) در پیام رسان و ورود به صفحه اصلی شاد
  4. ثبت اطلاعات درخواستی و با تایید آن ورود به لینک کلاس

راه‌اندازی سامانه shad.media.ir (شبکه اجتماعی دانش‌آموزان) به تعویق افتاد

مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای از به تعویق افتادن راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) به دلیل صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و حصول اطمینان از امن بودن بستر ارتباطی این شبکه خبر داد.

در این اطلاعیه با اشاره راه‌اندازی آزمایشی شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) در هفته‌های گذشته آمده است: به دلیل تأکید وزارت آموزش و پرورش بر صیانت از حقوق آموزشی و تربیتی دانش‌آموزان و امن بودن بستر ارتباطی بین معلمان و دانش‌آموزان در شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد)، این کار نیاز به زمان بیشتر برای بررسی فنی و کسب اطمینان لازم را دارد؛ بنابراین وزارت آموزش و پرورش ضمن تأکید بر اهمیت راه‌اندازی چنین بستری برای برقراری ارتباط مجازی بین دانش‌آموزان و معلمان، زمان راه‌اندازی این شبکه تا حصول اطمینان از شروط بالا به تعویق می‌افتد.

تمام دستورالعمل‌های ارسالی از سوی معاونت‌های آموزشی در مورد این شبکه پابرجاست و زمان ورود مدیران، معلمان و دانش‌آموزان به این بستر ارتباطی در روز‌های آینده اعلام می‌شود.

[ میانگین: 3.4 /5]

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی