|

آیا ایران باید منتظر موج جدیدی از کرونا باشد؟

گرچه این ویروس مثل قبل کشنده نیست، ولی درصدی از افراد را گرفتار می‌کند. از ۱۹ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰۹۳ نفر مبتلا و ۵۲۱ نفر بستری شده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

پیام طبرسی با بیان اینکه هر چه به فصل سرما و روز‌های سرد سال نزدیک می‌شویم، عفونت‌های تنفسی رو به افزایش می‌گذارد و بیشتر می‌شود، افزود: عفونت‌های تنفسی از یک سرماخوردگی ساده شروع می‌شود ولی می‌تواند به ذات الریه و عفونت شدید دستگاه تنفسی تبدیل شود. این در شرایطی است که بسیاری از این عفونت‌ها قابل پیشگیری خواهند بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصادنیوز، وی گفت: اگرچه بیماری ذات الریه یا پنوموکوک واکسن دارد و برای افراد در معرض خطر کمک کننده است ولی هر سال مواردی از شیوع بالا و حتی مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزا را نیز شاهد هستیم.

طبرسی در واکنش به شیوع موج جدیدی از ابتلا در فصل سرما افزود: اگر چه این ویروس مانند گذشته کشنده و آزار دهنده نیست ولی درصدی از افراد را گرفتار می‌کند. به همین دلیل برای آنان که تا کنون موفق به انجام واکسیناسیون نشده و یا دوز لازم را تکرار نکرده اند، توصیه می‌شود واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

با نگاهی به آمار هفتگی وزارت بهداشت، موارد ابتلا در هفته دوم نسبت به هفته اول، یعنی از ۱۱ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲، که ۷۸۲ بیمار جدید شناسایی و ۲۱۰ نفر آن‌ها بستری شدندُ افزایش بیشتری داشته است؛ به طوری که از ۱۹ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰۹۳ نفر مبتلا و ۵۲۱ نفر آن‌ها بستری شده‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی