|

تعرفه اینترنت آزاد ایرانسل و همراه اول چقدر است و چگونه غیرفعال می شود؟

در سیم‌کارت دایمی، هزینه هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۴۲ هزار تومان و در سیم‌کارت اعتباری هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۶۳ هزار تومان…

لینک کوتاه کپی شد

با توجه به هزینه‌های بالای استفاده از اینترنت آزاد در مقایسه با بسته‌های اینترنتی، مشترکان می‌توانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال کنند.

هزینه اینترنت تعرفه آزاد چقدر است؟

در سیم‌کارت دایمی، هزینه هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۴۲ هزار تومان و در سیم‌کارت اعتباری هر گیگابایت اینترنت آزاد حدود ۶۳ هزار تومان محاسبه می‌شود، در صورتی‌که در بسته‌های اینترنتی هزینه هر گیگابایت حدود ۳۰۰۰ تومان است، در این صورت اگر مشترکی بسته اینترنتی خریداری نکند و به صورت آزاد از اینترنت همراه خود استفاده کند، در هزینه‌های سیم‌کارتش اختلاف قیمت بسیاری به وجود می‌آید.

در این راستا و به نقل از رگولاتوری، پیمان قره‌داغی -مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اظهار کرد: بعد از شکایت‌های متوالی کاربران از اپراتورهای تلفن همراه، رگولاتوری امکانی را فراهم کرده است تا مشترکان این اپراتورها بتوانند مصرف اینترنت با تعرفه آزاد را غیرفعال کنند.

کدهای دستوری برای توقف اینترنت به نرخ آزاد

وی در مورد نحوه غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد گفت: مشترکان همراه اول با شماره‌گیری کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰* و مشترکان ایرانسل با شماره‌گیری کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* می‌توانند پس از اتمام بسته اینترنت، امکان مصرف اینترنت به صورت آزاد را غیرفعال کنند.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری افزود: از آنجا که یکی از مشکلات همیشگی کاربران تلفن‌های همراه که گاهی بار مالی زیادی برای آنها تحمیل می‌کند؛ قطع نشدن اینترنت همراه بعد از تمام شدن بسته‌های اینترنتی و مصرف اینترنت به نرخ آزاد است، رگولاتوری با هدف شفاف‌سازی، مدیریت هزینه‌ها و جلوگیری از مصرف اینترنت با تعرفه آزاد برای کاربران، اپراتورها را ملزم کرده است این کدهای دستوری را ایجاد کنند.

برای نخستین بار در ایران و با هدف مدیریت هزینه‌های ارتباطی، ایرانسل با عرضه «طرح کنترل مصرف آزاد دیتا» امکان قطع خودکار اینترنت، پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته‌های اینترنت همراه را برای مشترکان فراهم ساخت.

با فعال سازی این طرح از طریق شماره گیری کد #۳*۲*۳*۵۵۵* این امکان برای مشترکان خدمات اینترنت همراه ایرانسل فراهم شده تا پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته اینترنت همراه خود، به صورت خودکار وارد طرح مصرف آزاد نشوند. بر این اساس، دسترسی مشترک به خدمات دیتا پس از پایان اعتبار زمانی و یا حجمی بسته اینترنت متوقف شده و مشترک هزینه اضافی بابت استفاده از طرح مصرف آزاد نمی پردازد.

پایان بسته و قطع موقت دسترسی به اینترنت از طریق پیامک به اطلاع مشترک میرسد و در صورت تمایل وی به ادامه مصرف دیتا، به آسانی می‌تواند نسبت به خرید یک بسته جدید و یا تمدید بسته فعلی خود اقدام کند و یا با شماره گیری کد #۴*۳*۵۵۵* و غیرفعال سازی طرح کنترل مصرف آزاد دیتا، از خدمات اینترنت همراه نسل دو، سه و یا چهار ایرانسل به صورت مصرف آزاد استفاده کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی