|

(ویدیو) ماجرای بازداشت جوادی یساری در جشن عروسی!

در اوج کرونا جواد یساری در شهرستان نی ریز فارس بخاطر خواندن در یک مراسم عروسی بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شد.

لینک کوتاه کپی شد
یک عروسی در روستای ریزآب شهرستان نی‌ریز در فارس به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی متوقف شد و برگزار کننده آن با حکم قضایی به زندان منتقل شد.

جواد یساری، خواننده قدیمی در این عروسی مشغول اجرای برنامه بود که ماموران نیروی انتظامی وارد عمل شدند و برنامه را لغو کردند. جواد یساری برای ساعتی بازداشت و سپس آزاد شد.

مقام‌های شهرستان نی‌ریز می‌گویند از ساعت و مکان برگزاری این عروسی خبر داشتند و از پدر داماد و سرآشپز این مراسم در کلانتری تعهد گرفته شده بود. اما آن‌ها بدون رعایت پروتکل‌ها عروسی را برگزار کردند که بعد از ۲ ساعت با حکم قضایی عروسی متوقف شد.

رئیس شبکه بهداشت نی‌ریز گفت: زمان برگزاری مراسم به اطلاع دادستان رسیده بود تا آن را به هم بزنند. اما از بدشانسی مشکلی برای رئیس کلانتری آن منطقه ایجاد شد و زمانی رفته بودند که دیر شده بود.

فرماندار نی ریز بازداشت جوادی یساری را تایید کرد

مراد هدایت ضمن تایید تعطیلی این مراسم عروسی و بازداشت برگزار کننده آن افزود که یکی از خوانندگان قدیمی که بر اساس خبرها و تصاویر منتشر شده جواد یساری بوده نیز در این مراسم حضور داشته است: «این فرد حدود ربع ساعت به اجرای مراسم پرداخته بود که نیروی انتظامی وارد عمل شد و برنامه را لغو کرد».

هدایت در مورد وضعیت شیوع کرونا در شهرتان نی ریز نیز گفت: «در روستاها مدیریت تجمعات و برنامه عروسی بسیار دشوار است، زیرا مانند تالار نیست که تعداد محدودی به مراسم دعوت شوند و همه مردم روستا با برگزاری یک عروسی در محل حاضر می‌شوند. نی‌ریز در وضعیت هشدار قرار دارد و مسوولان در تلاش هستند از بحرانی‌شدن وضعیت جلوگیری کنند، از مردم نیز تقاضا می‌کنیم همکاری کنند و برگزاری مراسم‌های خود را به تعویق بیندازند. گرچه با قوه قهریه دربرابر برگزاری مراسم واکنش نشان می‌دهیم، مردم باید بدانند که فاجعه‌ای در حال رخ دادن است و اگر رعایت نکنیم جان خود و عزیزانمان را به خطر می‌اندازیم».

جوادی یساری کیست؟

جواد یساری Javad yasari در ۲۳ اسفند سال ۱۳۲۵ خورشیدی به دنیا آمد. او فعالیت‌های هنری‌اش را با خواندن ترانه های کوچه بازاری از سال ۱۳۵۲ با اجرای آهنگی با نام پول سیاه شروع کرد.

جواد یساری دارای سه فرزند به نام‌های رضا، مهدی و مجید می‌باشد، که مجید در سال ۱۳۷۴ در خارج از کشور فوت کرد. رضا هم اکنون در بلژیک زندگی می کند و مهدی نیز در ایران زندگی می‌کند. بعد از سه هفته پیگیری مدانم، بالاخره در یکی از روزهایی که جواد یساری در ایران بود، توانستیم گفتگویی با او ترتیب بدهیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی