|

حاجی بابایی مطرح کرد؛

همسان سازی حقوق بازنشستگان اولویت بودجه ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اولویت های بودجه سال آینده گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین…

لینک کوتاه کپی شد

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی پس از نشست با اعضای هیات مدیره شورای عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اعلام این خبر گفت: در این جلسه  مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مطرح شد.

وی تاکید کرد: در این جلسه عنوان شد، سازمان تامین اجتماعی مطابق ماده ۹۶ قانون افزایش و ترمیم عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان برابر با نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی را در دستور کار قرار دهد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود:  پیگیری جدی در خصوص اجرای دقیق متناسب‌سازی از سوی سازمان تامین اجتماعی مطابق بند «ب» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی نیز از دیگر درخواست های شرکت کنندگان در این نشست بود.

حاجی بابایی تاکید کرد: اعضای هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشتند که طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی مسئول تامین درمان کامل بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری به طور مستقیم می‌باشد،لذا اجرایی شدن این بند نیز از مطالبات این قشر می باشد.

 حاجی بابایی گفت: برقراری مزایای شغلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی متناسب با شاغلین نیز در این جلسه مطرح ،همچنین اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی و ارکان سازمان بر اساس اصل سه‌جانبه‌گرایی از مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: همسان سازی حقوق بازنشستگان باید بطور کامل اجرایی گردد، براساس ماده ۱۲ و۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، مصرانه پیگیر هستیم که در بودجه ۱۴۰۰ این مساله به صورت کامل اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داست: در شرایط اقتصادی موجود از  اجرای دقیق قوانینی که از بهبود وضعیت معیشت و ارتقای سطح زندگی بازنشستگان حمایت می کند، حمایت می کنیم.

منبع: الف

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    امیداست که درحد حرف نباشد لااقل به سطح دوصندوق دیگر برسد

  • مستمری بگیر تامین اجتماعی ارسالی در

    سلام ازمسولین کار خواهش میکنم به فکر بازنشستگان تامین اجتماعی هم باشیدچرامیگین حقوق کمتراز۲۸۰۰میلیون نداریم بخداما ۲۳۰۰ میگیریم بااین تورم این پول چیزی نیس

  • ناشناس ارسالی در

    دست شما درد نکند،از این دولت واین وزیر کار واین برنامه وبودجه نوبخت که به شدت مخالف قشر کارگر با همسانسازی تبعیض آمیز وظالمانه با مقایسه با دولتیان که خودشان نیز بهره مند می شوند،انتظاری نیست،فقط مجلس اگر واقعا تصمیم به رفع تبعیض دارد با اصلاح قانون بودجه وباقید بازنشستگان کارگری در ردیف اختصاصی بودجه دولت را وادار به اجرا وتمکین به قانون کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی