|

منتخبین مراسم گلدن گلوب

نامزدهای هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب 2021

جایزه گلدن گلوب نام جایزه ای است که هر ساله کشور آمریکا آنرا به بهترین کارگردانان سینما اعطا می کند که در اینجا به معرفی تعدادی از این…

لینک کوتاه کپی شد

هفتاد و شهتمین مراسم گلدن گلوب از بهترین های فیلم و تلویزیون در سال 2020 به انتخاب انجمن مطبوعات خارجی هالیوود تجلیل می کند.

این مراسم در 28 فوریه از هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز در کالیفرینا برگزار می شود که به علت تاثیر همه گیر ویروس کوید 19 بر سینما، تقریبا دو ماه دیر تر از حد معمول به طور زنده ازشبکه NBC، پخش می شود و فهرست نامزد های آن نیز، توسط برندگان پیشین گلدن گلوب، سارا جسیکا پارکر و تراجی پی.هنسون اعلام شدند. 

لیست پنج نفره بهترین کارگردانان از میان نامزد های این مراسم نیز شامل رجینا کینگ، کلوئی ژانو، امرالد فنل، دیوید فینچ و آرون سورکین می شود که به این ترتیب برای نخستین بار در تاریخ گلدن گلوب، سه کارگردان زن با دو مرد به رقابت می پردازند.

پنج فیلم منتخب انجمن مطبوعاتی خارجی هالییود نیز از جمله "پدر"، "سرزمین آواره ها"، "مانک"، "دادگاه شیکاگو" و "زن جوان خوش آتیه" است که در این مجموعه باید گفت که فیلم "مانک" جدید ترین ساخته دیوید فینچر است که در شش شاخه پیشتاز در تولیدات سینمایی و تلویزیونی برای کسب جوایز، نامزد شده و سوژه فیلم نیز در مورد هرمن منکویچ، فیلمنامه نویس فیلم "همشهری کین" است. به علاوه، در مورد فیلم "زن جوان خوش آتیه یا نوید دهنده" نیز باید گفت که یکی از غافلگیری های فهرست  نامزد های هفتاد وهشتمین دوره گلدن گلوب به شمار می آید چرا که در چند هفته گذشته در آمریکا به روی پرده اکران رفت و با بازخوردهای بسیار مثبتی از سوی عموم منتقدان مواجه شد اما عده ای از هنر دوستان، این فیلم را نوعی اثر فمینیستی می دانند زیرا نظراتش را به صورت تند و رادیکالی بیان می کند و بیش از آنکه به دنبال برابری و مساوات میان زنان و مردان باشد، به دنبال تحریک زنان برای انتقام جویی است! اما هر چه باشد، این فیلم که جدید ترین ساخته امرالد فنل محسوب می شود، برای وی نامزدی در بخش بهترین کارگردان گلدن گلوب را به ارمغان آورده است. 

3000

استودیو آمازون نیز در این میان نخستین موفقیت کینگ، به عنوان یکی از کارگردانان منتخب در این مراسم و به عنوان دومین نامزد زن سیاه پوست تبریک گفت. 

همچنین سه فیلم ایرانی به نام های "خورشید" ساخته مجید مجیدی، "دشت خاموش" ساخته احمد بهرامی و "آن شب" ساخته کوروش اهری در بخش فیلم های منتخب کاندید شده است. 

در این میان باید گفت که هیئت گلدن گلوب در این مراسم اعتنای چندانی به کریستوفر نولان و اثر جدید وی "تنت" نشان نداد و فیلم او در هیچ یک از شاخه های اصلی به عنوان نامزد معرفی نشد. 

در مورد فیلم های درام نیز باید گفت که تمام فیلم های منتخب در این شاخه رامی توان به نوعی مدعی دانست اما احتمالا شانس فیلم های "مانک" و "سرزمین آواره ها" با نامزدی در شش بخش متفاوت، رکورد دار تعداد نامزدی در این مراسم باشد. 

"سرزمین آواره ها" به کارگردانی کلوئی ژائو نیز در چند هفته گذشته جایزه بهترین فیلم جوایز گاتهام در سال 2020 را به خود اختصاص داد. داستان این فیلم، درمورد یک زن میانسال با بازی فرانسیس مک دورمند است که در پی بحران های اقتصادی در چند سال پیش خانه خود را از دست داده و به سبک زندگی بی خانمان های روی می آورد. اکثر سینما دوستان در حقیت توجه و علاقه زیادی را به این فیلم نشان دادند اما عده ای عناصر دراماتیک آنرا ضعیف می دانند و شخصیت های فرعی آنرا نیز سطحی و ناکارآمد توصیف می کنند. 

tmp_AO8t13_4a9cab05434e5ede_GettyImages-1197761910maxresdefault (1)elton-john-golden-globes-press-room-2020-billboard-1548-compressedmaxresdefaulthttp___cdn.cnn.com_cnnnext_dam_assets_200105190104-29-golden-globes-style-red-carpet-20201280_tina_fey_amy_poehler_gg_gettyimages-1594241681612368849340california-times-brightspot.s3.amazonawsScreen-Shot-2021-02-03-at-9.14.09-AMthequint_2021-02_d9f916ce-c68d-4228-8908-ff6742ae7eef_Untitled_design__16_

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی