|

مصاحبه جدید احمدی نژاد

آیا احمدی نژاد در انتخابات 1400 شرکت خواهد کرد؟

محمود احمدی نژاد در مصاحبه جدیدش از اظهار نظر درباره حضورش در انتخابات 1400 خودداری کرده اما زمزمه‌های حضور او در انتخابات بعدی مدت‌هاست…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- محمود احمدی نژاد یکی از پرحاشیه‌ترین روسای جمهور کشور در دوران بعد از انقلاب بوده است. وی که در طی دو دوره ریاستش بر دولت‌های نهم و دهم با اظهارنظرها و اقداماتش خبرساز بود، مدتی است دوباره با مصاحبه‌ها و حضورش در فضای مجازی جنجال‌آفرین شده است.

 

احمدی نژاد برای انتخابات 1400 آماده می‌شود

محمود احمدی نژاد به تازگی گفت‌و‌گویی با شبکه تلویزیونی الشرق داشته و در جواب سوال مجری درباره حضورش در انتخابات 1400 گفته درباره هر موضوعی باید در زمان خودش صحبت شود.

رییس جمهور سابق کشورمان در ادامه به اهمیت بیشتر مسائل منطقه و کشور برای شخص خودش اشاره و تاکید کرده است: «مسائل ایران و عموم مسائل منطقه برای بنده اولویت دارد و تمرکز بنده بر این گونه مسائل است و البته هر وقت لازم شد درباره انتخابات هم نظر خودم را مطرح خواهم کرد.» همچنین مجری در آخر این مصاحبه از احمدی نژاد درباره این شایعه می‌پرسد که اگر در انتخابات 1400 رد صلاحیت شود، دست به افشاگری خواهد زد اما دوباره در پاسخ می‌گوید درباره انتخابات ان‌شالله در وقتش صحبت خواهد کرد.

محمود احمدی نژاد گرچه در این مصاحبه از اظهارنظر درباره حضورش به عنوان کاندید در انتخابات ریاست جمهوری 1400 خودداری کرده و در بسیاری از گفت‌وگوهای اخیرش، پاسخی دوپهلو و مبهم در این‌باره داده اما به نظر می‌رسد در حال آماده‌سازی فضای سیاسی و اجتماعی برای بازگشت مجددش به مقام ریاست جمهوری است.

احمدی نژاد در یک سال گذشته حضور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توییتر داشته و حتی سفرهای استانی زیادی هم داشته است. یکی از خبرسازترین تحرکات رییس جمهور سابق، نوشتن نامه‌ به ولیعهد عربستان سعودی، بن سلمان و دعوت وی به ایجاد صلح در منطقه بود که با واکنش رسانه‌های خارجی هم روبرو شد.

محمود احمدی نژاد در ماه‌های گذشته مصاحبه‌های مختلفی هم با رسانه‌ها داشته و سخنانی جنجالی  گفته که باعث شده نام او دوباره در بیشتر رسانه‌ها شود. مصاحبه با سردبیر سابق کیهان، یکی از خبرسازترین گفت‌وگوهای وی بود که در آن به اظهارنظر درباره حجاب اجباری پرداخته و گفته بود « قانون حجاب باید با خواست اکثریت مردم منطبق باشد.» البته احمدی‌نژاد در رسانه‌های خارج از کشور هم حضور چشمگیری داشته و مصاحبه چندی پیش‌اش با رادیو فردا موجب شد برخی از چهره‌های سیاسی داخل کشور  وی را مورد انتقاد قرار دهند.

همچنین رییس دولت‌های نهم و دهم گرچه در بیشتر مصاحبه‌ها از اظهارنظر درباره حضورش در انتخابات 1400 خودداری کرده اما مدتی قبل در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی «یو.اس.ایران.تی.وی» به طور ضمنی احتمال حضورش به عنوان یکی از کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری بعدی را به طور تایید کرده و گفته است: «شخصا تمایلی به کاندیداتوری ندارم ولی آماده فداکاری هستم.»

 

احتمال رد صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات 1400

در این میان چهره‌های نزدیک به محمود احمدی نژاد نیز در تکاپو برای تدارک دیدن فضای سیاسی برای برگشتن وی به صحنه قدرت در کشور هستند.

احمد خورشیدی آزاد، دبیرکل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اسلامی که از چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد است حتی شانس پیروزی رییس جمهور سابق را زیاد می‌داند و اعتقاد دارد در همه نظرسنجی‌های انجام شده درباره شانس پیروزی نامزدهای احتمالی انتخابات 1400، احمدی نژاد از اقبال 70 درصدی برخوردار است. البته خورشیدی آزاد گفته است احمدی نژاد اگر تصمیم به حضور در انتخابات بگیرد به این معنی است که معضل رد صلاحیت را رد کرده است.

وهاب عزیزی، یکی دیگر از افراد نزدیک به جریان بهار و محمود احمدی نژاد نیز در مصاحبه‌ای درباره احتمال رد صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات 1400 گفته است: «شرایط سیاسی کشور نسبت به 4 سال گذشته تغییر کرده و احمدی نژاد در این مدت، مواضع غیرمعقولی نداشته که موجب عدم احراز صلاحیت او شود.»

البته برخی از فعالین سیاسی و حتی نزدیکان رییس جمهور سابق احتمال می‌دهند در صورتی که محمود احمدی نژاد نتواند مجوز حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال بعد را دریافت کند، از یک کاندید اجاره‌ای استفاده خواهد کرد؛ در واقع وی با حمایت از یک کاندید اجاره‌ای شورای نگهبان را دور زده و در صورت پیروزی نامزد مورد حمایتش در دولت آینده سهیم خواهد شد.

حتی گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان ممکن است یک جبهه واحد علیه او یا کاندید اجاره‌ای مورد حمایتش در انتخابات 1400 تشکیل بدهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی