|

در گفتگو با رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشــندگان خودروی تهران

بازار خودرو در رکود کامل؛ همه چشم انتظار نهایی شدن آغاز واردات

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشــندگان خودروی تهران گفت بازار خودرو در رکود کامل است مشتری کمتر مراجعه می کند و معاملات تقریبا صفر اســت.

لینک کوتاه کپی شد

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران با بیان اینکه بازار خودرو در رکود کامل است، گفت: باید جزئیات واردات خودروهای کارکرده و روند نهایی آن آغاز شــود تا تغییرات در بازار خود را نشان دهد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه هفت صبح، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشــندگان خودروی تهران در خصوص وضعیت فعلی بازار به اقتصادآنلاین گفت: بازار خودرو در رکود کامل است، مشتری کمتر مراجعه می کند و معاملات تقریبا صفر اســت. بازار خودرو کماکان چشم انتظار نهایی شدن آغاز واردات بوده و به غیر از بازار تولیدات داخلی، تقریبًا هیچ معامله ای انجام نمی گیرد.

البته روز یکشنبه کاهش جزئی نرخ دلار نیز بی تاثیر در کاهشی شدن قیمت اغلب محصولات نبود. پراید 131 و پراید 111 به عنوان اقتصادی ترین خودروهای داخلی بازار، بدون هیچ تغییری و به ترتیب بــا نرخ های 325 و 340 میلیون تومان معامله شدند. کوئیک دندهای S برخلاف روز شــنبه که ثبات قیمتی را تجربه کرده بود، با حدود یک میلیون تومان کاهش، به نرخ 356 میلیون تومان خرید و فروش شد اما تارا اتوماتیک به عنوان سدان لوکس این شرکت برخلاف روند بازار، با دو میلیون تومان افزایش، به نرخ 818 میلیون تومان رســید. پژو پارس TU5 LX تقریبًا رکورددار کاهش قیمت در خودروهای داخلی بود. این سدان پرطرفدار ایران خودرو با 6 میلیون تومان کاهش، توانست با قیمت 629 میلیون تومانی معامله شود.

جک J4 کرمان موتور به عنوان ارزان ترین ســدان مونتاژی، محصولی بود که با 10 میلیون تومان افزایش توانست دوباره به کانال 800 میلیون تومان بازگردد. ام وی ام PROX22 نیز که جزو ارزان ترین کراس اوورهای مونتاژی در حال حاضر محسوب می شود، با پنج میلیون تومان کاهش، دوباره روی کانال یک میلیارد تومانی ساکن شد. اما لاماری ایما با توجه به قیمت نسبتًا بالایی که دارد، بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد. این کراس اوور توانست با 20 میلیون تومان کاهش در یک روز، با قیمت دو میلیارد و 20 میلیون تومان خرید و فروش شود. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی