|

دلت یه نوشیدنی خفن و توپ نمیخواد؟ اسموتی هلو و آناناس رو بزن بر بدن که روشن شی حسابی

اسموتی هلو و آناناس یکی از نوشیدنی بسیار مقوی هست مه با ترکیب این دو میوه باهم طغم بی نظیری هم میده و برای سرو کردن تو روزهای تابستونی عالیه

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قدیما تابستون که میشد بساط شربت آبلیمو، شربت زعفرون و شربت خاکشیر و تخم شربتی به راه میشد و و سر ظهر یا وقت شب که یکم خنک میشد، یه پارچ از این شربت های خوشمزه بود و یه خونواده که دور هم نشسته بودن، خب کلا طبع آدم اینجوریه که موقع گرما باید خوراکی و نوشیدنی های خنک بخوره تا گرما زده نشه. حالا این روزها هم هنوز این شربت ها درست میشن ولی خب مردم به سمت نوشیدنی های دیگه ای هم رفتن و تنوع رو در رابطه با نوشیدنی های تابستونی بیشتر کردن، یکی از نوشیدنی هایی که این روزها بسیار بین مردم باب شده و بهش علاقه نشون میدن، انواع اسموتی هست که پایه ی همه شون وجود تیکه های خیلی ریز یخ داخلشون هست و میشه گفت یه بافتی تقریبا شبیه یخ در بهشت دارن ولی خب با تنوع بیشتر و مسلما طعم بهتر.

یه اسموتی که امروز میخواهیم بهتون آموزش بدیم، اسموتی هلو و آناناس هست که طعم فوق العاده ای داره، جوری که هر چی از این نوشیدنی محشر بگیم کم گفتیم، خوبیه اسموتی های اینجوری که ترکیبی هستن اینه که شاید شما به تنهایی از یه میوه خوشتون نیاد، ولی وقتی اون رو با یه میوه ی دیگه ترکیب میکنید و یه طعم جدید خلق میکنید، احتمال این که از اون طعم جدید خوشتون بیاد خیلی بیشتر هست! این روزها هم که کلا آدم ها زدن تویه خلق کردن مزه های جدید و گاهی اوقات عجیب و غریب که حتی توی طعم چیپس ها هم میتونید این موضوع رو ببینید. پس با ما همراه باشید با طرز تهیه ی این طعم تازه و بینظیر.

اسموت18

مواد لازم برای تهیه ی اسموتی هلو و آناناس

  • آناناس خرد شده: نصف پیمانه
  • هلو: یک پیمانه
  • یخ قالبی یا خرد شده: یک پیمانه
  • شکر یا عسل: 2 الی 3 قاشق غذاخوری
  • آب یا شیر: یک پیمانه

اسموت789

طرز تهیه ی اسموتی هلو و آناناس

علاوه بر این که داشتن یخ لازمه ی درست کردن یه اسموتی هستش، میوه های یخ زده هم از دیگر چیزهایی هست که شما باید برای درست کردن اسموتی از اون ها بهره بگیرید، به همین منظور در ابتدای کار آناناس و هلوهای خرد شده رو چند ساعتی داخل فریزر قرار بدید تا حسابی یخ بزنن.

حالا هلو ها رو از فریزر دربیارید و اون ها رو داخل مخلوط کن بریزید و دو قاشق غذاخوری شکر و یا عسل به اون ها اضافه کنین، حدود نصف پیمانه از یخ رو به این مخلوط اضافه کنید و بعد از این نصف پیمانه آب و یا شیر رو هم باز به مواد اضافه کنید و حالا مخلوط کن رو روشن کن و اجازه بدید که یخ ها و هلوها کاملا ریز و خورد بشن و با بقیه مواد به جون هم برن و تا اون موقع مخلوط کن رو خاموش نکنید.

اسموت16569

بعد از این که چند دقیقه گذشت و حسابی مواد آش و لاش شدن، مخلوط کن رو خاموش کنید، شما الان اسموتی هلو رو آماده کردید که باید خیلی هم غلیظ باشه، حالا اون رو تویه ظرف دیگه انتقال بدید.

اسموت15874

الان نوبت درست کردن اسموتی آناناس هست که برای تهیه ی اون هم دقیقا مثل تهیه ی اسموتی هلو عمل کنیم و آناناس رو داخل همون پارچ میریزیم و باقی یخ های مونده و سیر یا آب رو به همراه شکر یا عسل باهم مخلوط میکنیم و میذاریم مخلوط کن تا زمانی که مواد خوب به خورد هم برن، کار کنه. حالا اسموتی آناناس رو هم داخل همون ظرفی که اسموتی هلو رو ریختیم، میریزیم و باهم هم میزنیمشون. دلیل این که پروسه ی درست کردن هر کدوم از این ها رو جدا جدا انجام دادیم، این بود که مواد کاملا له بشن و تیکه ی سفتی باقی نمونه.

اسموت1562

برای این هم که لیوان های جذاب برای سرو این اسموتی داشته باشید، یه مقدار شکر و با رنگ خوراکی مخلوط کنین و بعد لبه های لیوان هاتون رو با آب و یا عسل تر کنید و بعد توی ظرف شکر بغلتونیدش و تمااااام.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی