|

برای هر کی که ازت تعریف نمیکنه تاس کباب بپز، مثل بلبل برات چَه چَه میزنه، مثل مادرشوهر

تاس کباب یه غذای مقوی با گوشت هست که خواص بسیاری زیادی برای سلامتی داره که با نون یا برنج هم سرو میشه و حتی برای رژیم هم بسیار عالیه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- برنج یکی از اصلی ترین مواد غذایی هست که ما ایرانی ها در هفته چندین و چندین بار اون رو مصرف میکنیم و از اونجایی که خیلی از غذاهامون خورشتی هست، پس این یه موضوع طبیعی هستش، اما دوتا ماده تویه برنج وجود داره که در صورت مصرف بیش از حد اون، باعث میشه این مواد آثار سوء و بدی برای سلامتی ما داشته باشن، یکی از مواد کلسترول هست که زیاده روی تویه مصرف اون میتونه برای رگ و شریان ها مشکل ساز باشه و دیگری سدیم هست که مقدار زیاد اون برای افراد با فشار خون بالا، مضر هست. پس با رعایت تعادل تویه مصرف برنج باید توی برنامه ی همه باشه، اما بعضی ها هستن که به قول خودشون اگر برنج نخورن تویه وعده هاشون احساس سیری نمیکنن، ولی این افراد میتونن خودشون رو به انواع سالادها و بعضی از غذاهای نونی هم عادت بدن و یه جور تعادل بین مصرف همه ی این ها برقرار کنن.

امروز میخواهیم یه غذای نونی خوشمزه و لذیذ رو بهتون آموزش بدیم که هر کسی برای یکبار هم شده باید اون رو امتحان کنه، چرا که در غیر این صورت یه مزه ی فوق العاده بینظیری رو از دست داده، این غذا اسمش تاس کباب هست، طبع این غذا گرمه و برای افراد دارای مزاج سرد، بسیار توصیه میشه و مفیده. این غذا دارای مقادیر زیادی فیبر هست که برای درمان یبوست، بسیار گزینه ی مناسبی هست. میشه تاس کباب از اونجا که بسیار مغذی هست، برای لاغری و کاهش وزن هم عالیه و افراد میتونن اون رو بدون نون مصرف کنن و نگران گشنگی نباشن چون این غذا انرژی کافی برای شما رو فراهم میکنه. این غذا حاوی هویچ هم هست که از خواص هویچ میشه به تقویت کنندگی معده، کنترل قند خون، پاکسازی خون و راحت کردن هضم غذا اشاره کرد. پس برای یادگیری پخت این غذای لذیذ و مفید، با ما همراه باشید.

تاس

مواد لازم برای تهیه ی تاس کباب

  • گوشت چرخ کرده یا خورشتی: ۳۰۰ گرم
  • پیاز: ۲تا
  • گوجه فرنگی: ۲تا
  • سیب زمینی: ۲تا
  • هویج: یه دونه
  • رب گوجه فرنگی: یه قاشق غذاخوری
  • ادویه های دلخواه: به میزان لازم
  • روغن: به میزان لازم

تاس485

طرز تهیه ی تاس کباب

برای شروع و در ابتدا، پوست پیازها رو بگیرید و بشوریدشون بعد روی تخته ی آشپزخونه، اون ها رو به شکل نگینی خرد کنید، بعد تابه ی گودی رو روی اجاق بذارید، حرارت رو کم کنید و و روغن رو داخل اون بریزید و اجازه بدید که روغن کاملا داغ بشه، حالا پیازها رو درون تابه بریزید و مقادری تفتشون بدید تا سبک بشن و در این مرحله گوشت خورشتی یا چرخ کرده رو باید به پیازها اضافه کنید و این مخلوط گوشت و پیاز رو به طور مداوم تفت بدید تا رنگ گوشت کاملا تغییر کنه.

تاس1456

بعد از این گوشت و پیاز رو باهم خوب تفت دادید حالا نوبت اضافه کردن دو لیوان آب به اون هاست و بعد از اون زیاد کردن حرارت تا آب جوش بیاد، وقتی آب جوش اومد حرارت رو متوسط کنید و درب تابه رو روی اون قرار بدید تا گوشت کاملا مغز پخت بشه. بعد از این که کاملا مطمئن شدید که گوشت پخته و آب اضافه تبخیر شده و تقریبا کشیده شده، داخل یه تابه ی کوچیک کمی روغن بریزید و اون رو روی حرارت بذارید و رب رو به اون اضافه کنید و کمی اون رو سرخ کنید تا رنگش تیره بشه و بعد به گوشت اضافش کنید.

حالا سیب زمینی ها و هویچ ها رو بشورید، پوست بگیرید و حلقه ای خورد کنید و اول سیب زمینی های حلقه ای رو و بعد هویچ ها رو روی گوشت بچینید، حالا ادویه های دلخواهتون رو به مواد اضافه کنید و نصف لیوان آب داخل ماهیتابه اضافه کنید و درش رو بذارید، مجددا حرارت رو زیاد میکنید تا آب جوش بیاد و بعد از اون حرارت رو ملایم کنید و تقریبا تویه 15 دقیقه پایانی گوجه ها رو که دایره ای خرد کردید رو روی باقی مواد قرار بدید تا بخار پز بشه، حالا غذا ی شما حاضره، شما میتونید تاس کباب رو مقداری آب دار نوش جان کنید و اگر هم کم آب و غلیظ دوس دارید صبر کنید تا آب اون کاملا بخار بشه، البته که توصیه ی ما این هست که مقداری آب دار این غذا رو میل کنید چون طعم لذیذتری داره در این حالت.

تاس456

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی