|

خانم ها بگوش؛ اگر یائسه هستید از این ورزش ها دوری کنید!

بدون شک همه ما از اهمیت ورزش در حفظ سلامت روح و جسم مطلع هستیم. ورزش برای سلامتی زنان مفید و حتی در یائسگی نیز نباید آن را پشت گوش بیاندازند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در این مسئله هیچ شکی نیست که ورزش برای سلامتی زنان مفید و حتی در یائسگی نیز نباید آن را پشت گوش بیاندازند. ورزش به روح و جسم نیرویی تازه می‌بخشد و سطح استرس، روحیه، چگالی استخوان و حتی کیفیت خواب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با ورزش‌های ساده‌ای مانند یوگا، شنا و حتی پیاده‌روی به راحتی میتوان تغییرات لازم را به وجود آورد. اما مسئله اینجاست که بعد از یائسگی، تغییرات غیرقابل پیش‌بینی در خانم‌ها رخ می‌دهد و انجام هر ورزشی برای آنان مناسب نیست.

در ادامه میخواهیم ورزش‌هایی را معرفی کنیم که در زمان یائسگی نباید به سراغ آنها رفت.

تمرین های اینتروال با شدت بالا

اگر از پوکی استخوان رنج میبرید و یا آرتروز و مشکلات مفصلی به سراغتان آمده، تمرین های اینتروال با شدت بالا به عضلات و استخوان‌های شما فشار وارد کرده و آنها را تضعیف می‌کند.

هرچند برخی به دلیل علاقمندی به این ورزش نمیتوانند آن را کنار بگذارند. اما باید بدانید تمرین اینتروال برای این دسته از افراد مناسب نیست. میتوانند تمرین کاردیو با شدت پایین را جایگزین آن کنند.

proper-use-of-treadmill-for-slimming-696x522

بشین پاشو و لمس انگشتان پا

بشین پاشو از جمله تمرین‌های کلاسیک است که در راستای پرورش پایین تنه از آن استفاده می‌شود. اما مسئله اینجاست که متخصصان آن را در دوران یائسگی پیشنهاد نمی‌کنند. زیرا فشار زیادی به ستون فقرات وارد می‌آورد.

بشین پاشو و لمس انگشتان پا

یوگای گرم

گُر گرفتگی و گردم شدن بدن از جمله علائمی‌ست که زنان بعد از یائسگی به وفور تجربه‌اش می‌کنند. حال فرض کنید که در کلاس‌های یوگای گرم شرکت کنند. مطمئنا گرمای بی سابقه‌ای به سراغشان می‌آید. اینجاست که توصیه می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی