|

یه میان وعده جذاب و خوشمزه

طرز تهیه اوتمیل رژیمی؛ اگه میخوای لاغر شی این خوشمزه رو از دست نده

اوتمیل

اوتمیل یه میان وعده جذاب و خوشمزس که با جو دو سر پرک، شیر، عسل و یک سری افزودنی های دیگه مثل شکلات، موز و توت فرنگی تهیه میشه.

لینک کوتاه کپی شد

معمولا کسایی که میخوان رژیم بگیرن به این فکر میکنن که دیگه تا مدت ها خبری از غذاهای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب نیست اگه شما هم جزء این افراد هستید باید بگیم که سخت در اشتباهید با کمی برنامه ریزی و شناخت مواد غذایی میتونید در عین حال که رژیم دارید غذاهای خوشمزه هم بخورید. اوتمیل که با جو دوسر پرک، شیر و یک سری افزودنی های دیگه تهیه میشه یکی از میان وعده های خوشمز، مقوی و سالمِ که حتی اگه رژیم هم نداشته باشید بهتون پیشنهاد میکنیم که حتما تو برنامه غذابیتون بزاریدِش؛ چون هم خوشمزس هم مقوی.

به گزارش «شایانیوز»، اوتمیل یه خوراکی‌های رژیمی و مقویه که می‌تونید به عنوان یک صبحانه سریع، سیر کننده و یک وعده پروتئینی میل کنید. اگه رژیم ندارید میتونید این خوشمزهِ جذابُ با شکلات، خامه، کره بادام زمینی، شیره انگور، شکر و افزودنی های این چنینی میل کنید. ریختن یک قاشق شکلات صبحانه در اوتمیل، یا استفاده از سس شکلات بر روی آن یا ترکیب اوتمیل با چیپس شکلات میتونه روز شما رو بسازه.

اما خُب اگه رژیم دارید افزودنی هایی که میتونید اضافه کنید محدودتر میشه. ولی به هر حال اوتمیلُ هر جور که درست کنید خوشمزه میشه فقط کافیه کمی خلاقیت داشته باشید تا بتونید یه میان وعده جذاب و خوشمزه داشته باشید.

اگه جزء افرادی هستید که تا حالا این خوراکیِ خوشمزه رو نخوردید و نمیدونید چیه باید بگیم که اوتمیل در واقع ترکیب جو دو سر پرک شده به علاوه آب یا شیر است. اوتمیل را هم به صورت پخته شده در آب یا شیر و هم به صورت خیساندن به مدت یک شب تا صبح در شیر یا آب درست می‌کند. 

اوتمیل

مواد لازم برای تهیه اوتمیل دارچینی

جو دو سر پرک ۴۰ گرم

شیر کم‌ چرب یک لیوان

موز 1 عدد

گردو 5 عدد

عسل به مقدار لازم

دارچین به میزان لازم

طرز تهیه اوتمیل رژیمی

۱. شیر را با جو دو سر پرک و دارچین داخل یک کاسه ریخته و مخلوط کنید. سپس کاسه را از شب تا صبح داخل یخچال قرار دهید تا شیر به خُرد جو رفته و اوتمیل غلیظ شود.

۲. بعد از گذشت هشت تا ۹ ساعت صبحانه پروتئینی خوشمزه شما آماده است. آن را در ظرفی مناسب سرو کرده، مقداری عسل روی آن بریزید. موز را هم به صورت حلقه‌ای برش داده و همراه گردو‌ها روی اوتمیل بچینید. در آخر از مقداری دارچین برای تزیین استفاده کنید.

۳. می‌توانید عسل را به شکل لایه‌ لایه میان آن بریزید یا اینکه با شربت کارامل یا شهد دلخواهتان این صبحانه عالی را میل کنید. 

4- اگه خواستید اوتمیل به صورت گرم میل کنید ابتدا شیرُ در یک شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم گاز گرم کنید. وقتی شیر گرم شد جو پرک دو‌سر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید. به مقدار دلخواه پودر دارچین اضافه کنید و باز هم بزنید. زمانی که اوتمیل غلیظ شد عسل را اضافه کنید. حدود ۲ یا سه دقیقه دیگر اوتمیل را هم بزنید تا کاملا غلیظ شود. بعد از آماده شده اوتمیل، برش‌های موز و مغزها و گردو را بهش اضافه کنید.

عکس شاخص از صفحه mahdieh_lifestylee

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی