|

سس ماکارونیُ اینجوری درست کن

7 راز خوشمزه تر شدن ماکارونی؛ چه کار کنیم که رشته هاش سفت یا خمیر نشه؟

ماکارونی

برای خیلیا ماکارونی یه غذای سادَس اما در مقابل عده ای هم هستند که هیچ جوره نمیتونن خوب درِش بیارن و به نوعی بی خیال این غذای خوشمره شدن.

لینک کوتاه کپی شد
1

گروه آشپزی- در کنار غذاهایی مثل قورمه سبزی، قیمه، خورشت بادمجان، خورشت مرغ و آلو، خورشت کرفس، مسمای مرغ و بادمجون، خورشت هویج، خورشت بامیه، خورشت کدو حلوایی، خورشت فسنجون، خورشت مرغ ناردون، خورشت آلو اسفناج غذاهایی مثل مرغ سوخاری پولکی، شنیسل مرغ، جوجه چینی، فاهیتای مرغ، سوسیس بندری، سمبوسه، ساندویچ سوسیس سیب زمینی، فلافل، ماکارونی، ناگت مرغ، پیراشکی گوشت، بیف استروگانف هم این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند. یه سری از این غذاها خیلی زود آماده میشن اما بعضیاشون هم سخت تَرن و باید تایم بیشتری براشون بزارید.

به گزارش «شایانیوز»، برای خیلیا ماکارونی یه غذای سادَس اما در مقابل عده ای هم هستند که هیچ جوره نمیتونن خوب درِش بیارن و به نوعی بی خیال این غذای خوشمره میشن. اگه دوست دارید ترفندهای درست کردن یه ماکارونی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب یاد بگیرید و طوری درست کنید که رشته هاش نه خمیر بشه نه سفت در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. 

1- قدیم چون کیفیت رشته های ماکارونی خوب نبود برای اینکه رشته ها داخل آب جوش به هم نچسبن به آب علاوه بر نمک کمی روغن مایع هم اضافه می کردن. روغن از چسبیدن رشته ها به هم جلوگیری میکرد اما باعث میشد سس به خوبی به خُرد ماکارونی نره. در حال حاضر چون کیفیت رشته های ماکارونی خوب شده دیگه نیازی به اضافه کردن روغن نیست پس به هیچ عنوان روغن اضافه نکنید.

IMG_20220213_165113

عکس از صفحه zohre_jahanbin

2- قابلمه ای که انتخاب می کنید باید نسبت به حجم رشته ها بزرگ‌تر باشه تا ماکارونی در فرآیند جوشیدن جا داشته باشه اگه قالبمه کوچیک باشه باعث میشه رشته ها به هم بچسبن و خمیر بشن. هنگامی که ماکارونی رو در آب جوش ریختید مرتب اونُ با چنگال هم بزنید تا رشته‌ها به هم نچسبند.

3- وقتی زمان آبکش کردن رسید ماکارونی رو در سبد ریخته و کمی آب ولرم روشون بریزید تا بعد از دم کشیدن به هم نچسبن اگر آب سرد بریزید رشته های ماکارونی سفت میشه.

4594337

4- یکی از رازهای خوشمزه تر شدن ماکارونی اینِ که داخل سُسِش، از آبی که ماکارونی رو در آن پخته‌اید‌، بریزید. این کار باعث میشه ماکارونی، قوام بیشتری بگیره. پس بسته به جحم مواد کمی از آبُ داخلش بریزید.

5- سس ماکارونی با گوشت چرخ شده، قارچ، فلفل دلمه ای، رب و یه سری چاشنی و ادویه درست میشه. علاوه بر این مواد، چیزی که باعث میشه یه ماکارونی متفاوت و خوشمزه داشته باشید سیب زمینیه. سیب زمینی‌ها رو به صورت نگینی درشت خرد کنید سرخش کنید و به سس اضافه کنید اینجوری یه ماکارونی بی نظیر خواهید داشت.

IMG_20220213_165356

عکس از صفحه flora.ost

6- بعد از این که همه مواد سسُ با هم مخلوط کردید باید بهش رب تفت داده شده اضافه کنید ماکارونی غذای نسبتا پر ربی است پس تو اضافه کردن رب دست و دلباز باشید چون اگه ربش کم باشه اصلا خوشمزه نمیشه.

7- برای این‌که ماکارونی یک دستی داشته باشید به صورت لایه لایه ماکارونی و مایه ماکارونی را در قابلمه بریزید. به این ترتیب که در لایه اول ماکارونی، لایه دوم مایه ماکارونی و به همین ترتیب تا آخر ادامه دهید. موقعی که ماکارونی را دم گذاشتید بعد از ۱۰ دقیقه حتما ۱/۲ پیمانه آب بهش اضافه کنید. این کار باعث میشه ماکارونی خوب بخار کنه و هنگام سرو بافتی نرم و لطیف داشته باشد.

عکس شاخص از صفحه zohre_jahanbin

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.​

IMG_20220213_165709

عکس از صفحه farzanehh_bagheri

نویسنده: الهام قدسی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی