|

ترفندای خونگی خشک کردن انجیر؛ با چند تا حرکت ساده یه پایه مَشتی درست کن واسه فیلم دیدنت

انجیر خشک جزو یکی از خوشمزه ترین تنقلات به حساب میاد که اگه ترفند اصولی این کارو یاد بگیرین یه پایه مَشت واسه فیلم دیدن خواهید داشت.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- بعضی از خوردنی ها هستن که هیچوقت آدم از خوردنشون سیر نمیشه و دوست دارین هر روز از خواص و طعم بی نظیرش لذت ببرین. از آنجایی که تابحال ترفندای خونگی واسه خشک کردن آلبالو و فریز کردن موز رو یاد گرفتین، حالا نوبت به حفظ یه طعم شیرین و دلچسب میرسه که اسمش انجیره.

حتما براتون پیش اومده که از خرید انجیر خشک مغازه خسته شدین و حس میکنین اون طعمی که باید رو نداره. واسه همین هم اینجا قراره ترفند اصلی خشک کردن انجیر رو براتون توضیح بدیم. در صورتی که میخواین با طعم خاص و جذاب این میوه حال کنین، ادامه متن رو از دست ندین.

df

1. خشک کردن انجیر به کمک نور خورشید

یکی از روش های خشک کردن انجیر اینه که اونا رو مقابل نور خورشید قرار بدین. واسه این کار یه چاقو کوچیک، سینی مناسب و یه پارچه توری که بخش مشبکش چندان باز نباشه آماده کنین. حالا به عنوان اولین مرحله انجیرها رو تمیز با آب بشورین تا هر گونه آلودگی و خاک برجای مونده روی اون از بین بره.

w

سپس بخش ساقه انجیرُ ببرین و اگه لکه ای روی بدنه انجیر نظرتون رو جلب کرد با چاقو تنها همون بخش رو ببرین. در این مرحله باید انجیر رو به دو بخش تقسیم کنین. برای این کار چاقو رو در بخش بالایی انجیر قرار بدین و از اونجا به سمت پایین بکشین. حالا پارچه توری رو روی سطح سینی قرار بدین و تمام انجیرها رو روش بچینین.

e

در آخر هم سینی رو مقابل نور خورشید بذارین. در صورتی که فکر میکنین ممکنه پشه ها مانع از خشک شدن صحیح انجیر بشن، روی اونا هم با یه توری بپوشونین. بعد از دو روز انجیرهای خشک و دلبرتونُ میتونین استفاده کنین.

q

2. خشک کردن انجیر با استفاده از حرارت فر

برای این کار انجیرها رو به همون شکلی که قبلا گفته شد شسته و از وسط به دو نصف تقسیم کنین. سپس انجیرها رو در سینی فر بچینین. توجه داشته باشین که انجیرها رو باید در دمای 110 الی 115 قرار بدین. درواقع حرارت مناسب برای خشک کردن انجیر بسته به میزانی که تمایل دارین انجیر خشک باشه، در بازه مذکور انتخاب کنین.

بعد از قرار گرفتن انجیر در بازه زمانی بیان شده اگه هنوز فکر کردین انجیرها نیاز به حرارت دارن، به جای اینکه بخواین دوباره اونا رو در حرارت فر قرار بدین، از همون روش اول استفاده کنین و انجیرها رو تو نور آفتاب بذارین. با این کار انجیرها به معنای واقعی کلمه بی نظیر میشن!

as

زمانی که انجیرها رو در فر گذاشتین، باید هر چند ساعت یکبار در اونو باز کنین تا از ایجاد رطوبت در فر جلوگیری بشه. برای خشک کردن انجیر در فر 10 ساعت کفایت میکنه. این در حالیه که اگه دوست دارین انجیر خیلی خشک بشه و هیچگونه رطوبتی نداشته باشه، 12 ساعت کفایت میکنه.

fd

بعد از این گذشت این مدت زمان ابتدا اجازه بدین تا انجیرها خنک بشن بعد بهشون دست بزنین. چون در غیر اینصورت احتمال خراب شدن فرم انجیرها وجود داره. درواقع یکی از دلایلی که این روش رو بهتون توصیه میدیم، اینه که ظاهر انجیرهای خشک شده در فر زیباتر از حالت های دیگه اس.

sa

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی