|

مدرن ترین هفت سین ها به سبک 2024 / واقعا آدم میمونه کی هفت سینا انقدر لاکچری و آس شدن

هفت سین یکی از رسوم خوشگل و جذابه که شما به هر روشی میتونید انجامش بدید، اما اینبار میخوایم بریم سراغ ترند ترین مدل ها و ایده بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عید! بله همین یک کلمه برای خودش یه عالمه بار داره. هم بار مالی به شدت سنگین و هم بار خوشحالی به شدت زیاد و هم بار تغییرات به شدت فراوون. اصلا مگه میشه ایرانی باشی و از اومدن عید نوروز و بهار خوشحال نشی! آخه میدونید که با اومدن عید هم سالمون عوض میشه و هم اینکه بهارمون میرسه و همزمان با شکوفه هایی که تازه دارن سر به بیرون میزنن و به دنیا میان، ما هم تو خونه ها و زندگیامون خیلی چیز ها رو نو می کنیم. از سر تا پای لباسمون گرفته، تا حتی تغییراتی در دکوراسیون و خیلیا میرن ماشین و گوشی عوض می کنن و خلاصه اینکه به قول یه بنده خدایی انگاری قراره بعد از عید زندگی در جریان نباشه! خب عزیز من همه چی رو که لازم نیست قبل از عید عوض کنی!

حالا این واقعیتی در قالب مزاح بود، اما عید نوروز خیلی قشنگیا داره. مثلا همین که ما رسم داریم سفره هفت سین می چینیم خودش یه دنیا دل خوش میاره. من خودم به شخصه عاشق و شیفته این قسمت از عید هستم و سعی می کنم تا حسابی ذوقم رو درونش تخلیه کنم و براش تدارک می بینیم. اما هفت سین چی هست؟ اصلا بجز هفت تا سینی که گذاشته میشه دیگه چه کارهایی میشه کرد که خوشگلتر بشه؟

هفت سین مدرن

هفت سین مدرن

معرفی هفت سین از نگاهی عمیق تر!

همونطور که گفتیم هفت سین یکی از مشهورترین رسم ها برای شروع سال جدید خورشیدی هستش که بهش توجه زیادی میشه. معمولا بر روی سفره هفت سین آیتم های مختلفی چیده میشه که اول اسم همشون سین داره. آیتم هایی مثل سیر، سیب، سکه و غیره. 

از طرفی هم تو برخی از ریشه یابی ها هفت سین رو با هفت چین مرتبط دونستن که به معنای هفت چیدنی می باشد. در واقع تو آیین ساسانیان، عدد هفت یه عدد مقدس بوده و افراد تو این دوره هفت دونه رو بر روی هفت ستون می کاشتند! راستی به علاوه مواردی که اول اسمشون سین دارن، اغلب مردم آینه و شمعدان، قرآن، تنگ آب و ماهی قرمز، شیرینی و … هم بر روی سفره هفت سین می چینن که خیلی ناز و دلبرونه میشه.

هفت سین مدرن

هفت سین مدرن

چطور هفت سین رو مدرن بچینیم؟ سنتی بهتره یا ترند؟

هفت سین چیدن درست به مانند دیگر موارد تو تونل ترند ها و مد میره و طبق اونچه که در سال های مختلف میاد رو مد، میچرخه و چهره ای به رنگ مد اون سال به خودش میگیره. مثلا اینکه قدیم ندیما مامان بزرگامون به شکل های سنتی هفت سین رو می چیدن و از ظروفی سنتی طور استفاده می کردند، در حالی که این روزها بسیاری از خانوم های جوان از ظروفی خاص تر و شیشه ای مثل گیلاس ها و یا تنگ های سایز مختلف و شاید هم اطوار هایی یونیک استفاده دارند تا هفت سین رو به شکلی متفاوت و امروزی بچینند. 

هفت سین مدرن

تا به اینجا که مدل هایی از سفره هفت سین رو دیدیم و ایده گرفتیم، اما در این قسمت می بینیم سبک هایی که گفته شد در داخل تنگ و گیلاس هفت سین چیده میشن.

هفت سین مدرن

سفره هفت سین اطوار دار چه مدلیه؟

در اینجا نیز می بینیم سبک هفت سین هایی که گفته شد به شکل اطوار دار چیده میشن. حالا منظور چیه؟ یعنی به طور مثال شما قرار نیست که حتما میزان و مقدار آیتم ها رو به اندازه هم بریزید و میتونید مثلا یه ظرف بزرگ از سیب قرار بدید همراه با چیدمان دیگر آیتم ها به مقدار کمتر و با دیزاین های خاص که در ادامه خواهید دید.

هفت سین مدرن

سفره هفت سین باید چه رنگی باشه؟

در واقع سفره هفت سین ترکیبی از رنگهاست و اونقدر ها به مانند مثلا شب یلدا تم رنگی خاص نداره. چرا که عید در واقع همون بهاره و بهار هم که تنوعی از رنگهای شاده و تو همون راستا هم لباس ها و استایل و به طبع سفره هفت سین رنگی شکل میگیره.

شما میتونید با توجه به سلیقه و علاقه ای که داری از رومیزی های خوشگل استفاده نمایید و زیر هفت سین استفاده کنید. یا اینکه به حالتی مدرن تر پیش برید و مینیمال هفت سین رو بچینید! 

هفت سین مدرن

هفت سین مدرن

چیتان پیتان های اضافه هفت سین

در ابتدای متن هم اشاره شد اما حالا کمی دقیق تر بخوایم بگیم بهتره که به جر آیتم هایی که هفت سین داره، یعنی همون هفت تا سین، از دیگر عناصر تزیینی مثل قرار دادن یک آینه خوشکل با سایزی متناسب، همچنین شمع های تزیینی و یا ساده با شمعدان، از طرفی هم استفاده قطعی از گلدان و گل طبیعی میتونه به زیبایی سفره شما یه پنجاه درصدی اضافه کنه! در ای حد تاثیر گذاره. تخم مرغ رنگی یادتون نره که همین رنگی بودنش حسابی حال و هوای سفره رو عوض میکنه و از طرفی هم حضور یکسری عناصر به مانند خوراکی های خوشمزه مثل آجیل و شیرینی های مختلف و شکلات و غیره به جذاب شدن سفره هفت سین به شدت اضافه می کنند.

583758

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی