|

جاهای دیدنی استان فارس / شیراز فقط حافظیه نیست که با این آبشارا از شمال خفن تره

شیراز شهر قشنگیه اما خیلی از افراد خبر ندارن به جز آثار تاریخی که داره خیلی از مناظر طبیعیش فوق العادست و میتونه همپای شمال راه بیاد!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عید 1403 خیلی نزدیکه و دیگه دم دمای ورود به تونل تعطیلات عید نوروز هستیم. خب ما ایرانی ها عاشق عید قشنگمون هستیم. چرا که با اومدن عید هم فصل بهار میاد و هم اینکه سال عوض میشه. خب چه تایمی بهتر از ورود بهار برای شروع سال و رفتن به سفر و مهمونی های شاد؟ عید اینجوریه که چند روز اولاش رو میریم واسه دید و بازدید ولی یکم که میگذره بار و بندیل رو میبندیم میزنیم به دل جاده.

شهر های ایران خیلی قشنگن. ما چهار فصل رو تو شورمون داریم و با اومدن بهار یه جور همه جا رو شکوفه های خوشرنگ و برگ های سبز کمرنگ میگیره که گویی به بهشت وارد شدی. عده زیادی از مسافرا میرن شمال و شهر های شمالی رو برای سفر انتخاب می کنن، اما خیلی از خونواده ها هم دیگر شهر های توریستی همچون استان فارس رو برای رفتن انتخاب میکنن و میرن که برن تو دل تاریخ و شعرا و خاطره سازی این مدلی. اما اونچه که مشخصه اینه که بیشتر افراد فارس رو تنها به تخت جمشید و حافظیه میشناسن، در حالی که شیراز این شهر فوق العاده خیلی جاهای دیگه هم برای دیدن داره که میتونه یه سفر و خاطره عالی برای شما بسازه. فقط کافیه تا بلدشون باشید. دوست دارین بدونین این مکان های دیدنی و زیبا کجاها هستند؟ پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

جاهای دیدنی شیراز

برو روستای قلات در استان فارس کلی عکس بگیر

یکی از بی نظیر ترین روستاهایی که متعلق به استان فارس هستش روستای قلات می باشد که برای اهالی اون اطراف همچون برغان و کردان و اهالی تهران و کرج است. یکسری حدس و گمان در رابطه با این روستا وجود داره که میگن سعدی شاعر بزرگوار پارسی زبان روز هایی رو در این روستا سپری کرده و همین موضوع باعث شده تا خیلی از مسافران عاشق ادبیات، این بهشت از زمین رو برای دید و بازدید انتخاب کنند.

این روستا در نزدیکی کوه قلات قرار داره و به همین دلیل همین به این نام اسم گذاری شده. درخت های سرسبز و چشمه جوشانی که تو این روستا وجود داره میتونه روح و روان من و شما رو آسوده و سرزنده کنه. اگه دلتون میخواد به این روستای قشنگ سفر کنید، میتونید به جاده یاسوج تا شیراز برید. اگر هم تو شیراز باشید که خب از مرکزش تا روستای قلات کمتر از یک ساعت راه تا روستای قلات در پیش دارید.

جاهای دیدنی شیراز

عجیبه که شیراز همچین جذابیتی داشته باشه؛ اما برو تنگه هایقر و لذت ببر

خیلیا خبر ندارن و احتمالا براتون جذاب باشه که بدونید کنار تخت جمشید که تمدن ایرانیان رو به یاد جهان میاره، تنگه هایقر هستش که از دیگر مکان های دیدنی استان فارس به عنوان یادآور تاریخ و تمدن ایران زمین و این استان می باشد. در واقع وقتی شما از بلندا به این تنکه قشنگ نگاه می کنید، اگر وقایع و تاریخ اون رو بدونید در کنار شنیدن صدای بی نظیر پرندگان و شرشر آب ، صدای سربازانی رو تصور خواهید کرد فریاد میزنند "هایقر". جریا از این قراره که وقتی انگلیسی ها میخواستن به اون تجاوز کنند، سربازهای قشقایی اجازه ندادند. سوال اینجاست که آیا این طبیعت زیبا به اونها کمک رسونده بود؟ تنگه هایقر، دو کوه بلند قامت هستش که بینش رو رود قره آقاج با عمق  450 متر پر کرده. شما تو این روستا نه تنها همنشینی با عشایر و کوهنوردی دارید، بلکه میتونین یه تی به آب بزنین و خودتون رو به طبیعت قشنگش بسپارید. به جهت رفتن به تنگه هایقر باید به جنوب شهرستان فیروزآباد برید.

جاهای دیدنی شیراز

آبشار مارگون در استان فارس انگار نقاشیه خداست

شاید فکر کنید که فقط تو شهر هایی همچون مازندران و گیلان که آبشار وجود داره، در حالی که استان فارس یکی از زیباترین مناظر طبیعی همچون آبشار مارگون رو درون خود جای داده. این آبشار که یکی از جاهای دیدنی این استان هستش، در سپیدان واقع شده و همونطور که از اسمش هم مشخصه، این آبشار همچون یک مار هستش. در زمستون قندیل میبنده و یه فضای منحصر به فرد برای خیلی از یخ نوردان محسوب میشه. 

در بهار و تابستون نیز این آبشار با 70 متر انتظا این رو میکشه تا ما بریم و از زیبایی هاش لذت ببریم. اطراف این آبشار غارهایی وجود داره میتونه فضا رو برای کنجکاوی شما فراهم کنه. جالبه که بدونید این رودها نیستند که تامین کننده این آبشار شدن، بلکه آب آن تنها فقط و فقط از چشمه های اطرافشه که تامین میشه.

جاهای دیدنی شیراز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ایران ارسالی در

    اره شیراز الان شده افغانستان

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی