|

فرش آشپزخانه چی بخریم؟ / برا لوکس نشون دادن آشپزخونه یخچال ساید نخر 4 میلیون بده اینا

در این مقاله در جواب به اونایی که براشون سواله فرش آشپزخانه چی بخریم یه سری نمونه نشون دادیم که مد شدن و حسابی طرفدار دارن.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- داشتن یه دکوراسیون شیک و پیک در منزل میتونه حسابی روی روحیه ی ما تاثیر بذاره چرا که بالاخره ما اوقات زیادی رو توی چاردیواری خونه میگذرونیم خصوصا اگر شاغل هم باشید مسلما دوست دارید بعد از یه روز سخت کاری و پرمشغله پا تو خونه ای بذارید که احساس خستگیتون رو با دکور و چیدمان زیبا و همچنین آرامشی که توش برقراره از بین ببره که خب حق دارید ولی آیا میدونید برای این که به یه دکور خوب توی خونه رسید باید چه چیزهایی رو دونست مثلا در مورد فرش که شاید برای خیلی ها چیدمان اون آسون و راحت باشه باید نحوه چیدمان فرش و یا ست کردن فرش با دکوراسیون رو بدونید.

چون فرش انداختن تو خونه صرفا برای این که کف رو پوشش بدیم نیست و شما باید این آیتم بزرگ و مهم رو به خوبی توی دکور جا بدید تا با بقیه ی وسایل موجود در دکوراسیون هارمونی داشته باشه و زیباتر به چشم بیاد که خب در این بین باید در جریان مدهای روز هم قرار داشته باشید مثلا در صورتی که برای جهیزیه فرش میخرید باید بدونید که جدیدترین فرش های عروس چه شکلی هستن و چیا در اصل مد شدن تا اینجوری یه انتخاب به روز و شیک داشته باشید که هر کسی با دیدنش به سلیقه ی خوبتون دست مریزاد بگه. اما نکته ی بعدی هم که مهمه این هست که شما فرش رو برای چه قسمتی از خونه میخواهید تهیه کنید مثلا برای خیلی ها سواله که فرش آشپزخانه چی بخریم که در این مقاله میخواهیم نمونه ای از جدیدترین اون ها رو بهتون نشون بدیم و یه سری اطلاعات در خصوص این فرش ارائه کنیم که به کارتون میاد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرش آشپزخانه چی بخریم

ابعاد فرش آشپزخانه باید چقدر باشه؟

یکی از نکات مهمی که موقع خرید فرش آشپزخانه باید بهش دقت کنید ابعاد و یا همون سایز فرش هست که خب برای پیدا کردن سایز مناسب در وهله ی اول باید این سوال ها رو بپرسید که آیا باید یه فرشی تهیه کنیم که تمام سطح آشپزخانه رو بپوشونه؟ از چندتا فرش برای کف آشپزخانه میشه استفاده کرد و.... که خب در جواب به سوال اول باید بگیم که هیچ موقع زیر کابینت ها رو فرش نمیکنیم که خب این طبیعیه چرا که کابینت ها از اجزای ثابت آشپزخانه هستن و در صورتی که فرش رو زیر اون ها قرار بدید بعد از یه تایمی روش رد میندازن و به قولی فرش میشکنه. 

پس مساحت کل آشپزخانه رو اندازه بگیرید و بعد مساحت زیر کابینت ها رو از اون ها کم کنید و باقی مونده رو با فرش بپوشونید ولی در این بین بهتره که بین کابینت ها و فرش هم یه فاصله ی کمی وجود داشته باشه تا اینجوری فضا بزرگ تر دیده به.

در جواب به سوال دوم هم باید بگیم که شما باید برای جلو سینک ظرفشویی هم از یه پادری و یا فرش مجزا استفاده کنید چرا که در این قسمت احتمال خیس شدن فرش وجود داره که بعد از یه مدت باعث پوسیدن اون میشه بنابراین یه پادری میتونه سپر بلا باشه و از این موضوع جلوگیری کنه.

فرش آشپزخانه چی بخریم

فرش آشپزخانه چی بخریم

فرش آشپزخانه چی بخریم

رنگ مناسب فرش آشپزخانه

نکته ی بعدی که موقع خرید فرش آشپزخانه باید بهش توجه لازم رو داشته باشید رنگ اون هست؛ خب در فضای آشپزخانه به علت فعالیت هایی که انجام میشه احتمال کثیفی و ریخت و پاش بسیار بالاست مثلا ممکن هست که شما موقع آشپزی اودیه ها از دستتون در بره و روی فرش خالی بشه که خب در صورت روشن بودن رنگ فرش مسلما این کثیفی حسابی به چشم خواهد اومد و شما رو ناچار به شستشوی امون میکنه و یا هر لکه ی دیگه ای مثل لکه ی چای روی فرش روشن یعنی پول یه قالیشویی افتاده گردنتون ولی خب در صورتی که فرشتون رنگش تیره باشه این موضوع اونقدرا به چشم نخواهد اومد مثلا در صورتی که فرش به رنگ آبی، سرمه ای و روناسی باشه لکه ها و کثیفی ها کمتر خودشون رو نشون میدن.

فرش آشپزخانه چی بخریم

فرش آشپزخانه چی بخریم

فرش آشپزخانه چی بخریم

جنس مناسب فرش آشپزخانه

خب توی آشپزخانه فعالیت های مختلفی انجام میشه که شستن لباس ها و ظرف ها در بین اونا میتونه تولید رطوبت کنه و یا پخت و پخت حرارت و لکه های روغن تولید میکنه و.. که خب با این حساب شما باید برای فرش آشپزخانه به سراغ جنسی برید که قابلیت بالایی در جذب رطوبت داشت باشه و در صورت کثیفی هم که شسته میشه در برابر شستشو کیفیت و مقاومت خودش رو از دست نده که با توجه به این نکات میشه گفت اون دسته از فرش هایی از جنس اکریلیک و ورجین هستن برای این موضوع بسیار مناسب اند.

فرش آشپزخانه چی بخریم

فرش آشپزخانه چی بخریم

فرش آشپزخانه چی بخریم

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی