|

کاربرد جوش شیرین در زیبایی / شگفت زده میشی از خواص این ماده برای زیبا شدن

جوش شیرین ماده ای شگفت انگیزه که می تونه اثرات خوبی بر پوست، موها و دندون ها بذاره. این مقاله در مورد کاربرد جوش شیرین برای زیبایی ست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید با کاربرد جوش شیرین در تمیز کردن منزل آشنا باشید. مثلا احتمالا می دونید که با جوش شیرین میشه تشک تخت رو ضد عفونی کرد. میشه اجاق گاز و سرامیک و کاشی ها رو برق انداخت. شاید هم بدونید که با این ماده شگفت انگیز میشه کیف و کفش سفیدی که کثیف شدن رو مثل روز اول تمیز کرد. ولی احتمالا نمی دونید که از جوش شیرین در موضوعات زیبایی هم میشه استفاده کرد. بله! درست شنیدید؛ جوش شیرین میتونه ما رو زیباتر کنه. اگر کنجکاو شدین که چجوری میشه از این ماده برای زیباتر شدن استفاده کرد، تا پایان همراه ما بمونید.

jush-e-shirin1

با جوش شیرین دندون ها رو سفید کنید

یکی از کاربردهای جالب جوش شیرین در مسائل زیبایی، سفید کردن دندان هاست. شما می تونید با جوش شیرین مسواک بزنید زیرا این ماده میتونه زردی دندون های شما رو از بین ببره. هفته ای یک یا دو بار مسواک خودتون رو به جوش شیرین آغشته کرده و با اون مسواک بزنید، بعد از چند هفته خواهید دید که دندون هاتون سفید و درخشان شدن.

jush-e-shirin6

اگر دوست دارید تا با خمیری خوشرنگ و خوشبو دندون هاتون رو تمیز کنید مقداری جوش شیرین رو با یکی دو عدد توت فرنگی پوره شده مخلوط کنید و با این خمیر مسواک بزنید. این کار خاصیت سفید کنندگی جوش شیرین رو افزایش میده.

jush-e-shirin8

با جوش شیرین موها رو درخشان کنید

۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین رو با یک قاشق غذاخوری شامپو مخلوط کنید و با اون موهای خودتون رو بشویید. جوش شیرین موها رو تمیزتر، نرم تر، خوش حالت تر و درخشنده تر کرده و چربی موها رو هم کنترل میکنه.

jush-e-shirin9

با جوش شیرین ماسک صورت بسازید

اگر روی پوست صورت خودتون لکه جوش یا اثرات آفتاب سوختگی دارید با جوش شیرین می تونید لکه ها رو کمرنگ کرده و اونها رو به مرور زمان از بین ببرید. همچنین این ماده باعث درخشندگی پوست شما میشه.

jush-e-shirin2

چهار قاشق غذاخوری گلاب خالص و یک قاشق چایخوری جوش شیرین رو داخل یک ظرف چوبی یا شیشه ای کاملا با هم مخلوط کنید تا بافت خمیری پیدا کنه. ابتدا صورت خودتون رو با پاک کننده های صورت کاملا بشویید تا تمیز بشه سپس از خمیر جوش شیرین روی صورت تون بمالید. 15 دقیقه زمان بدید سپس با آب ولرم صورت رو بشویید و در نهایت از یک مرطوب کننده یا آبرسان روی پوست استفاده کنید.

jush-e-shirin4

این نکته رو هم باید بگیم که اگر پوست خیلی خشک و یا خیلی حساسی دارید بهتره از این ماسک استفاده نکنید.

با جوش شیرین ترک کف پا رو از بین ببرید

برای درمان ترک پا هم می‌ تونید از جوش شیرین کمک بگیرید. دو قاشق جوش شیرین رو با دو لیتر آب گرم ترکیب کنید و پاها رو ۲۰ دقیقه داخل این محلول بذارید. برای اینکه پوست‌ های مرده کف پا راحت ‌تر جدا بشن می‌ تونید از سوهان کف پا یا سنگ پا هم استفاده کنید. در نهایت پاها رو تمیز کرده و بشویید، و با حوله خشک کنید. در نهایت به کف پاها وازلین بمالید و جوراب بپوشید.

1632095_568

با جوش شیرین زیر بغل رو سفید کنید

یکی از خواص عالی جوش شیرین، لایه برداری پوست و از بین بردن سلول‌ های مرده پوستی ست که باعث بهبود رنگ پوست و سفید شدن دست و پاها و زیر بغل میشه. یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین و آب لیمو ترش تازه رو با هم ترکیب کنید تا به حالت خمیری دربیاد. سپس خمیر رو چند دقیقه روی ناحیه زیر بغل ماساژ داده و با آب ولرم بشویید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی