|

سفر یک روزه کجا برم؟ / اردیبهشت خدای خوشگلی تو بهاره پاشو جمع کن برو اینجاها صفا

اگر قصد این رو دارید که تو هوای دبش ماه اردیبهشت برید سفر اما نمیدونید کجا، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید تا یکروزه بریم گردش.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو فصل خنک و خوشگل سال هستیم. از طرف هم اردیبهشت نقل فصل بهار محسوب میشه که زیبایی های زمین رو به رخمون میکشه و هوای جذابش هوش از سرمون میبره. خب خیلی از افراد و خونواده ها تو عید و فروردین نتونستن برن سفر و برخی هم اینجورین که دلشون میخواد هر ماه یه گشت و گذار یک یا چند روزه داشته باشند. خب در رابطه با چند روزه که سخنی نیست چرا که تعطیلی این مدلی نداریم، اما در عوض اگر خونواده ای هستید که دلتون میخواد به مدت یک روز برید هواخوری، پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

البته این رو هم بگیم که اگر اهل تهران و کرج باشین که خب جا واسه گشتن زیاده، اما اگر هم دلتون میخواد این بار رو به شکل مسافرتی از شهری به شهر دیگه برید، خب پیشنهادات جذابی براتون روی میز داریم. شهرهایی که به شکل یکروزه میشه بهشون سفر کرد و برگشت. تازه خیلی هم لذت بخشه چرا که اونقدر خستگی تو تنتون نمیونه و صبح شبه هم میتونید راحت پاشید برید سرکار. می پرسین چه جاهایی؟ بیا تا بگم.

سفر یک روزه کجا برم

روستای ابیانه کاشان برو دلت میخواد صد بار دیگم بری

وسطای اردیبهشت دقیقا زمانیه که باید سنت گلاب گیری و مراسم جذابش رو از نزدیک دید و از بوی جذاب و نفسگیر گل ها لذت برد. در این بین کاشان روستایی بسیار مشهور بی نظیر داره به نام ابیانه که در این ماه بهترین مقصد برای سفر میتونه باشه چرا که مراسمات گلاب گیری رو هم با اب و تابی جانانه برگزار می کنند. اگر چه که این روستا در استان اصفهان واقع شده، اما از لحاظ جغرافیایی به کرج و تهران خیلی نزدیک تره. جالبه که بدونید ابیانه 4500 سال قدمت داره و معماری خاصش به شکل پلکانی هستش. از ویژگی های خوشگل این روستا اینه که پنجره های ارسی و استفاده از چوب کاهگل زیبای خاصی به روستا داده. از دیگر دیدنی های ابیانه آتشکده ای هستش به شکل کوهستانی ساخته شده و میتونه یکی از جاذبه هیا بی نظیر بیرا این فصل و این ماه باشه.

سفر یک روزه کجا برم

دشت لار دماوند، اینجا همه مریضی و انرژی بد از تنت کنده میشه

یکی دیگه از مقاصد گردشگری که در این ماه میشه رفت و نزدیک به کرج و تهران هستش دشت لار در دماوند می باشد که زیباییش انسان رو به ذوقی تمام میاره. این دشت تو تمام روزهای بهار سرسبزه و با شقایق های گلگون و آبشار های خروشان پر شده. یعنی خیلی بی اغراق و واضح میشه گفت در اینجا تنفس هوایی دلنشین همراه با منظره ای چشمگیر پیش روتون دارید.به دشت لار برید و با سفر یکروزه خستگی رو از تن و جونتون بکنید وئ از طبیعت انرژی مثبت دریافت کنید. دشت لار که از یک سو به دماوند و از سوی دیگر به مازندران میرسه، محفلیست برای گرد هم اومدن رودهای پرآب، آبشاری خروشان مثل سفیدآب، ارتفاعاتی سرسبز و علفزارهایی که از بینشون شقایق ها روییده. پس دشت لار رو برای گردش در ماه اردیبهشت در اولویت قرار بدید و لذتش رو ببرید.

سفر یک روزه کجا برم

روستای برغان کرج با آلو های از بهشت اومده

اگر تو بهار قشنگ، به دنبال خوردن میوه های جذاب نوبرانه هستید و چشیدن طعم تازه اونها بهتون حس جذابی میده، پس به روستای برغان کرج برید. روستای برغان که مسیر دسترسیش از اتوبان تهران قزوین هستش، تردد برای شما رو آسون کرده و سفر یکروزه جذاب رو براتون تضمین میکنه. اما احتمالا اسم آلو برغانی رو شنیده باشید. اردیبهشت ماه، ماهیه که میشه با سفر به روستای برغان بهترین نوع آلوها در انواع مدل‌ ها و مزه‌ های متفاوت رو خرید و از طعمشون عشق کرد. در حالی که قیمت‌ از نظر قیمتی هم خیلی مناسب تر از جاهای دیگست. این روستای زیبا میتونه محفلی زیبا باشه برای گذر رودخانه‌ ای خروشان، چنارهایی چند صد ساله، پلی به قدمت صفویه و طبیعتی دلبرانه که نمونش رو تو کمتر جایی از تهران دیده باشید.

سفر یک روزه کجا برم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی