|

لغو عرضه دیگنیتی در بورس و چند سوال از بهمن موتور

از صبح امروز (دوشنبه) خبر‌هایی مبنی بر احتمال تاخیر و لغو در عرضه 600 خودرو دیگنیتی در بورس منتشر شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نماد معاملاتی خودروی دیگنیتی پرستیژ برای عرضه در بورس کالای ایران طی امروز (دوشنبه) از تابلوی این بورس حذف شد.

با توجه به نزدیک شدن زمان عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی در بورس کالا، از صبح امروز (دوشنبه) خبر‌هایی مبنی بر احتمال تاخیر و لغو در این عرضه منتشر شد.

هفته گذشته انتشار اطلاعیه عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی در بورس برای روز دوشنبه (۲۹ خرداد ماه) با حاشیه‌هایی همراه شد و نماد معاملاتی خودروی دیگنیتی پرستیژ برای عرضه در بورس کالای ایران طی امروز (دوشنبه) از تابلوی این بورس حذف شد.

در این نامه‌ها عنوان شده است که خودرو‌های سواری طبق مصوبه شورای رقابت باید از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو عرضه شود و بر این اساس عرضه ۶۰۰ دستگاه دیگنیتی پرستیژ از سوی این خودروساز در بورس کالا باید لغو شود.

بهمن موتور دیگنیتی هایی بورسی رو از کجا می خواست بیاره؟

سال گذشته عرضه خودرو در بورس کالا آغاز شد و با ورود شورای رقابت، این موضوع از دستور کار خودروسازان و بورس کالا خارج شد.

در سال جاری نیز با اجرای طرح عرضه خودرو در سامانه یکپارچه، خودروهای گروه بهمن موتور به دلیل تقاضای بالا در مرحله نخست در مرحله دوم، عرضه نشد و مشخص نیست خودروهای فعلی عرضه شده در بورس کالا از کدام منبع تامین شده است. به نظر می رسد وزارت صمت و گروه بهمن باید در این خصوص شفاف‌سازی انجام دهند.

عرضه خودرو در بورس برای جبران زیان انباشته؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی دیگر از خودروسازان داخلی هم قصد دارند محصولات پرتقاضای خود را که در دور دوم سامانه یکپارچه عرضه نکرده‌اند، به بورس کالا بیاورند و زیان انباشته خود را از این طریق جبران کنند. 

قیمت دیگنیتی پرستیژ چگونه است؟

قیمت رسمی و کارخانه دیگنیتی پرستیژ یک میلیارد و 611 میلیون تومان است این شاسی بلند جذاب بهمن موتور در بازار آزاد حدود 2 میلیارد و 155 میلیون تومان خرید و فروش می شود. این قیمت در حالی است که 10 روز پیش و همزمان با ریزش گسترده قیمت دیگنیتی پرستیژ تا حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان هم پایین آمده بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی