|

به هر ضرب و زوری خودرو بخرید

از کرامات فروش در سامانه یکپارچه خودرو؛ خودروی بدون قیمت بخرید!

علت بی قیمتی 4 محصول که اتفاقا پرطرفدار هم هستند چنین گمانه زنی می شود که هنوز صورت مالی حسابرسی شده این خودروها در سازمان حمایت تکمیل نشده.

لینک کوتاه کپی شد
1

خودرو را بخرید. به هر شکل و ضرب و زوری که فکرش را میکنید. از میان هزار موانع و قواعد و بند و ماده عبور کنید تا بتوانید یک خودرو از سامانه کذایی خریداری کنید. بعد هم در انتها با گذشت چند ماه تازه قیمت خودرو را با احتساب مالیات و چه و چه خواهید فهمید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنامه هفت صبح؛ در این میان یک ماجرای عجیب تری هم وجود دارد و آن هم این است که قیمت چهار خودرو در این لیست خودروهای اعلامی اصلا وجود ندارد و در واقع برای خرید خودرویی ثبت نام خواهید کرد کــه حتی قیمت حدودی اش را هم نمی دانید. تا لحظه تحریر این یادداشــت، ۵۲۵ هزار نفر متقاضی در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام کرده اند.

 اما علت بی قیمتی چهار محصول که اتفاقا پرطرفدار هم هستند طبق بررسی اخبار چنین گمانه زنی می شود که هنوز صورت مالی حسابرسی شده این خودروها در سازمان حمایت تکمیل نشده است تا با ارسال این اطلاعات به شورای رقابت روند قیمت گذاری این محصولات انجام شود. بررسی ها نشان می دهد، هنوز صورت مالی حسابرسی شده چند خودرو شامل کوییک مدل GX ، ساینا مدل GX ، شاهین اتوماتیک و اطلس در سازمان حمایت تکمیل نشده است تا با ارسال این اطلاعات به شورای رقابت روند قیمت گذاری این محصولات انجام شــود.

فروش این خودروها در حالی در سامانه یکپارچه خودرو آمده است که براساس قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و مصوبه شورای رقابت باید قیمت محصول قبل از اجرای طرح های فروش از سوی خودروساز اعلام شود و قانونًا نباید خودرویی را فروخت که قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده باشد. به هرحال ماجرا این است که ایران خودرو در طرح دوم ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو حضور ندارد و قیمت چهار خودروی سایپا که اتفاقا محصولات اقتصادی هم به شمار می آیند، بدون قیمت است.

انگار باید خودروهایی خریــد که قیمتش را نمی دانیــم و در واقع فرصت قرعه کشی با یک انتخاب اشتباه خواهد ســوخت. چرا که ممکن است به علت ندانستن قیمت محصول موقع تکمیل وجه، خریدار به مشکل بخورد. در کنار مزیت هایی که فروش در ســامانه خودرو و خرید خودرو به قیمت کارخانه دارد، حواشی ای مانند زمان طولانی تحویل خودروها، نامعلوم بودن قیمت نهایی و کلا بدون قیمت بــودن برخی محصولات هم وجود دارد که به آسانی از کنار آن نمی توان عبور کرد. در واقع این سوال پیش می آید که چرا از 20 اردیبهشت ماه که اجرای دومین طرح یکپارچه خودرو آغاز شد، وزارت صمت و شرکت خودروساز اســامی خودروهایی را در سامانه اضافه کرده اند که هنوز روند چکش کاری قیمت های این محصولات انجام نشده است و خریداران مستاصل مانده اند! 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی