|

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس شنبه 23 اسفند 99

بورس در هفته آخر اسفند و در روز شنبه 23 اسفند 99 چه خواهد شد؟

لینک کوتاه کپی شد

پیش بینی بازار بورس هفته آینده شنبه 23 اسفند 99 ، بورس امروز چهارشنبه 20 اسفند ماه 99 طبق پیش بینی ها و نظر کارشناسان بورسی منفی شد. اما پیش بینی ها در خصوص بازار بورس شنبه 23 اسفند ماه 99 چیست؟ بورس هفته آینده مثبت خواهد شد یا به روند منفی خود ادامه می دهد؟ همانطور که می دانید بازار بورس یکی از بازار های پر نوسان مالی در ایران و جهان می باشد. علی رغم سود های خوبی که می توان از این بازار به دست آورد، احتمال ضرر و زیان نیز در بازار وجود دارد. در ادامه این خبر با پیش بینی بازار بورس هفته آینده شنبه 23 اسفند ماه 99 با ما همراه باشید.


آخرین اخبار بورس را در شایانیوز بخوانید.


پیش بینی بورس شنبه 23 اسفند 99

بازار بورس امروز چهارشنبه 20 اسفند 99 وضعیتی منفی اما متعادل داشت. اگرچه عرضه اولیه مدار امروز چهارشنبه 20 اسفند ماه 99 لغو شد. اما باز هم شاهد نزولی شدن بازار بورس بودیم. اما با توجه به روندی که بازار بورس این روز ها دارد، پیش بینی ها در خصوص بازار بورس هفته آینده شنبه 23 اسفند 99 چیست؟

در خصوص پیش بینی بازار بورس هفته آینده شنبه 23 اسفند 99 باید اشاره کنیم که در حال خاضر با توجه به نزدیک شدن به سال نو شمسی ، شاهد فشار صف های فروش و عرضه نماد ها برای ایجاد نقدینگی در بازار هستیم. هیجانات بازار به شکلی است که سرمایه گذاران با بی حوصلگی فقط در صدد آن هستند تا بتوانند اندکی از زیان های خود را جبران کرده و پول خود را از بازار بورس خارج کنند.

 تنها 6 روز کاری به پایان معاملات بورس در سال 99 باقی مانده و به نظر می ‌رسد در این روزها آنچه بیش از هر چیزی خود نمایی می‌کند، انتظارات برای روزهای آینده است. نباید از یاد برد که همچنان روند داد و ستدها در بازار سهام بدور از تحلیل و احتمالات پیش بینی شده، در یک وضعیت محتمل شکننده قرار دارد.

به نظر می‌ رسد فشار عرضه ‌ها در این 6 روز پایانی قدرت یابد و البته به دلیل کمبود تقاضا، عرضه‌ ها کار سختی نداشته باشند. البته ناظران تاکید دارند آینده ‌نگران و سرمایه گذاران حرفه ‌ای بازار قیمت‌های فعلی را بهترین موقعیت خرید تشخیص خواهند داد و چه بسا از این ناحیه شاهد موج تقاضا باشیم. اما رفتار های قبلی بورس نشان داده بسیاری هم در پی تسویه و خروج از بازار هستند. تا اگر موقعیت سرمایه گذاری را مناسب دیدند، خود را برای بازار سال آینده آماده کنند. بنابراین پیش بینی ها در خصوص بازار بورس هفته آخر اسفند ماه و روز شنبه 23 اسفند حاکی از آن است که احتمال این که شاهد فشار عرضه حقیقی ها بیشتر است.

بورس شنبه 23 اسفند 99 و هفته آخر اسفند چه خواهد شد؟

حرکت صعودی شاخص‌سازها در معاملات روز گذشته به قدری قوی نبود که به دیگر نمادهای بازار هم سرایت کند و در نتیجه همچنان نیمی از نمادهای بازار سرمایه همچنان به صف فروش چسبیده‌ اند. دامنه نوسان نامتقارن هم باعث شده در این روزها کمتر نمادی بتواند در صف خرید دوام بیاورد و در مقابل با کمترین میزان عرضه، نمادهای مختلف به صف فروش می‌رسند. در شرایطی که عرضه اولیه حآفرین برای دومین بار لغو شد و به پایان معاملات این هفته نزدیک شده‌ایم، در دقایق پایانی بازار، حجم عرضه ‌ها افزایش یافت که این مسئله می‌تواند در پاسخ به برخورد به خط روند نزولی شاخص‌کل باشد. 

پیشنهاد می شود: 

اما روزنه‌ هایی برای امیدواری به معاملات روزهای آتی وجود دارد. از یک سو شاخص‌کل توانست با رشد 10 هزار واحدی بار دیگر به کانال 1.2 میلیون واحد وارد شود و از سوی دیگر ارزش معاملات خرد نیز به بیش از 6 هزار میلیارد تومان رسیده است.

با این حال فقط شش روز دیگر به پایان معاملات بورس در سال 99 باقی مانده است و احتمال می‌رود محافظه‌کاری، دیدگاه غالب سرمایه‌گذاران در روزهای باقی مانده باشد. در نتیجه انتظار می‌رود در قاب پایانی سال 99، نماگر بازار در کانال 1.2 میلیون واحد قرار داشته باشد.

از این که تا پایان مقاله پیش بینی بورس شنبه 23 اسفند 99 با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم. با توجه به شرایط حساسی که در حال حاضر و در روز های پایانی سال 99 بر بازار بورس حاکم است، لذا این مطلب (پیش بینی بورس هفته آینده شنبه 23 اسفند 99) در ساعات بعدی با توجه به اخبار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظر کارشناسان اصلاح و به روز رسانی خواهد شد. پس با ما همراه باشید.

به روز رسانی می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی