|

بررسی مهمترین تحولات بازارهای جهانی

کاهش قیمت نفت و دلار تا رشد طلا و صعود بیت کوین

در بازار جهانی فلزات گرانبها نیز قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت نفت در مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش مبتلایان به کرونا در ژاپن و هند با افت یک درصدی روبرو شده است.

به گزارش رویترز، در حالی که موارد مبتلایان به کرونا در هند و ژاپن سومین و چهارمین واردکنندگان بزرگ انرژی جهان به شدت افزایش یافته، این مساله افت قیمت نفت را در پی داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 1.1 درصد کاهش به 65.39 دلار رسیده است. قیمت نفت برنت روز جمعه با افزایش 1.1 درصدی روبرو شده بود. 

هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 1.1 درصد کاهش به 61.47 دلار مبادله شده است. قیمت هر دو نفت طی هفته گذشته نیز یک درصد کاهش یافته است.

تازه ترین بررسی موسسه تحقیقاتی اف جی ئی نشان می دهد تقاضای بنزین هند در ماه آوریل روزانه 100 هزار بشکه و در ماه می 170 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. 

در بازار جهانی فلزات گرانبها نیز قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است. 

سرمایه گذاران بین المللی منتظر نشست مهم فدرال رزرو آمریکا طی هفته جاری و نتایج آن هستند. 

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.15 درصد افزایش به بیش از 1780 دلار رسیده است. 

گرچه پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در نشست این هفته خود سیاست های پولی و نرخ بهره را تغییر نخواهد داد ولی سرمایه گذاران منتظر اظهارنظر جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره رشد اقتصادی و اشتغال و تورم هستند. 

این گمانه زنی ها موجب شده تا شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز به پایین ترین سطح خود در 8 هفته اخیر نزول کند. 

بهبود اعتماد تجاری در آلمان نیز موجب شد تا ارزش یورو در برابر دلار به بالاترین سطح خود در 2 ماه اخیر برسد. 

بیت کوین و بازپس گیری مرز روانی 50 هزار دلار

در بازار ارزهای مجازی نیز بیت کوین بار دیگر توانسته است سطح حساس و روانی 50 هزار دلاری را پس بگیرد و با 6.7 درصد رشد به بیش از 52417  دلار برسد. قیمت اتریوم نیز با 6 درصد افزایش به 2460 دلار رسیده است. 

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، نگرانی سرمایه گذاران نسبت به طرح جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای افزایش مالیات بر عایدی سرمایه تاثیر زیادی بر افت قیمت ارزهای مجازی و دیجیتال داشته است.

البته برخی سرمایه گذاران معتقدند که این افت و اصلاح قیمتی موقتی خواهد بود و ارزهای مجازی برای یک رالی صعودی قیمتی دیگر آماده می شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی